0
registrerede
31
gæster og
153
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#35951 - 03/06/2022 22:06
Re: korrigere misforståelser
[Re: Hanskrist]
|
bor her
|
Registeret: 14/07/2012
|
|
Christians claim that in the birth of Jesus, there occurred the miracle of the incarnation of God in the form of a human being. To say that God became truly a human being invites a number of questions. Let us ask the following about the man-God Jesus. What happened to his foreskin after his circumcision (Luke 2:21)? Did it ascend to heaven, or did it decompose as with any human piece of flesh? During his lifetime what happened to his hair, nails, and blood shed from wounds? Did the cells of his body die as in ordinary human beings? If his body did not function in a truly human way, he could not be truly human as well as truly God. Yet, if his body functioned exactly in a human way, this would nullify any claim to divinity. It would be impossible for any part of God, even if incarnate, to decompose in any way and still be considered God. The everlasting, one God, in whole or in part, does not die, disintegrate, or decompose: ‘For I the Lord do not change.’ (Malachi 3:6) Did Jesus’ flesh dwell in safety after his death? Unless Jesus’ body never underwent ‘decay’ during his lifetime he could not be God, but if it did not undergo ‘decay’ then he was not truly human. Christ is just a prophet everyone that was alive when Jesus walked considered him a Prophet. And the crowds were saying, “This is the prophet Jesus, from Nazareth in Galilee.” (Matthew 21:11) The woman *said to Him, “Sir, I perceive that You are a prophet.(John 4:19) When they sought to seize Him, they feared the people, because they considered Him to be a prophet. (Matthew 21:46) So they *said to the blind man again, “What do you say about Him, since He opened your eyes?” And he said, “He is a prophet.” (John 9:17) (interesting footnote, even those he gave vision to considered him a prophet) And He said to them, “What things?” And they said to Him, “The things about Jesus the Nazarene, who was a prophet mighty in deed and word in the sight of God and all the people, (Luke 24:19) Bible says that God is not man ‘God is not a man’ (Numbers 23:19) ‘For I am God, and not man’ (Hosea 11:9) Jesus is called a man many times in the Bible ‘a man who has told you the truth’ (John 8:40) ‘Jesus the Nazarene, a man attested to you by God with miracles and wonders and signs which God performed through Him in your midst, just as you yourselves know.’ (Acts 2:22) ‘He will judge the world in righteousness through a man whom He has appointed’ (Acts 17:31) ‘the man Christ Jesus’ (Tim. 2:5) The Bible says that Jesus denied he is God Jesus spoke to a man who had called him ‘good,’ asking him, ‘Why do you call me good? No one is good except God alone.’ (Luke 18:19) And he said to him, ‘Why are you asking me about what is good? There is only One who is good; but if you wish to enter into life, keep the commandments.’ (Matthew 19:17) Jesus did not teach people that he was God If Jesus had been telling people that he was God, he would have complimented the man. Instead, Jesus rebuked him, denying he was good, that is, Jesus denied he was God. The Bible says that God is greater than Jesus ‘My Father is greater than I’ (John 14:28) ‘My father is greater than all.’ (John 10:29) Jesus can not be God if God is greater than him. The Christian belief that the Father and son are equal is in direct contrast to the clear words from Jesus. Jesus never instructed his disciples to worship him ‘When you pray, say Our Father which art in heaven.’ (Luke 11:2) ‘In that day, you shall ask me nothing. Whatsoever you ask of the Father in my name.’ (John 16:23) The hour cometh and now is, when the true worshippers shall worship the Father in spirit and in truth; for the Father seeketh such to worship him.’ (John 4:23) If Jesus was God, he would have sought worship for himself Since he didn’t, instead he sought worship for God in the heavens, therefore, he was not God من هو الإله الحق؟ هاشم ومنصور في حوار مع مسيحيين الجزء الأول https://www.youtube.com/watch?v=SRZKGcS9-Lgمن هو الإله الحق؟ هاشم ومنصور في حوار مع مسيحيين الجزء الثاني https://www.youtube.com/watch?v=TWfloKsBjzM
|
|
Svar
|
|
|
#35954 - 04/06/2022 01:22
[Re: Gerth]
|
bor her
|
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
|
|
GUDSTJENESTEN OM DET RETTE ER IKKE TOMME TING MEN ISTEDET ÆGTE LEVENDE I FORM AF ENS ORD, HANDLING OG FØLELSE
Egentligt har jeg slettet mange af mine åbenbarende tekster, hvor vi var uenige med hinanden, men tiltrods for det oplevede jeg der oplysning. Uden begyndelse er Ordet en endeløs beretning som evigt liv. Dog alligevel er det vigtigt med et udgangspunkt i emnerne. Jovist læser ´somo´ vores ord, da vedkommende indirekte svarer på det men ligesom andre her, så spilder man tiden på folks prædikende monolog uden anerkendelse af hinandens ord. hahahah.
Somo siger: "Profeten, fred være med ham, er fuldkommen i menneskelig perfektion, og hvad angår absolut perfektion, så er den for Gud alene, og ingen af hans skabninger kan få del i den, uanset hvem han er, hverken en nær engel eller en profet , og alle skabninger lider af ufuldkommenhed."
Jeg kan kun til tider erfare ubetinget kærlighed, fordi som person er jeg ikke den upersonlige dom. Frelserskikkelser i historiens gang via fortællinger og idag er ingen særligt udvalgt, fordi jeg har et kald til og for alle. Jeg har et andet sted oplyst om mine åndsgaver, hvilket betyder et lys i verden om kun det positive, hvilket uanset befolkningens forskelligheder sker i mennesket om det væsenlige godt i mennesket ligesom et eksemplarisk billede på livets kilde. Når mennesker laver smerter på min krop og taler grimt om mig, så er jeg ligeglad. Jeg lider ikke af ufuldkommenhed, fordi jeg opfatter istedet glædeligt skabelsen ligesom et mesterværk, hvor jeg dog alligevel elsker folket med vores menneskelige fejl og det´ er jo smukt. Især vedrørende min udholdenhed igennem alt det dårlige forkert men det gide ved et ægteskab og pagt. Livet er beviset på en´ guddommelig eksistens tidsløst uendelige intelligens om meningen med livet, hvilket handler om kærlighed. Dette driver mig - Således er ´jeg´ (ånd/sjæl). Helligånden er ikke en guddom, men jeg er som troende hellig ånd istedet for et vantro sind. Jeg ved derfor, at Det guddommelige er med mig og endda kender mig helt. Jeg anbefaler, at mennesket ikke behandles som en afgud, hvilket også gælder skrifterne. Påstår du, at Koranen er perfekt, men kun en´ ´guddom´ (det guddommelige- ligesom jeres abraham gud i forskellige trosretninger dog ikke ifølge jeg som deres fejl i ord om vrede ligesom had) GT truede sådan frygteligt med Guds straf på ´opdragende´ måde til også unge og ældre voksne, som ikke kunne opføre sig ordentligt. For Kristus var kærlighed den eneste lov, men vi kan ikke tvinge nogen til at elske. I skrifterne er ord om Buddha, Moses, Jesus, Muhammed og så videre, men Ordet skete igennem tidernes udvikling ved menneskeligt anderledes vilkår end idag også vedrørerende både religiøse og politiske rettigheder. Jeg forstår sagtens de gamle, som ikke længere klarer kampen for nogen/noget fredeligt i sofaen til undrende meditation og andres lyst til drama ligesom her skænderier. Jeg er ikke populær endnu, fordi jeg altid ærligt ligesom sandhed kritiserer folk om deres fejl. Hvis man aldrig lytter til mig dermed, så burde jeg være ligeglad med hele verden og menneskeheden - Derfor jeg stadig håber på den kærligt guddommelige indgriben, der altså ikke kun handler om sig selv alene men også alle generelt, så en dag man er sammen om en´ virkelighed. Ligesom Paulus advarer jeg jer om, at et skrift ligesom mit medskabende Ord er ikke ligeså perfekt som skaberen af universet.
Helligånden betyder bare om den forenet vilje, at mennesket og Det guddommelige er et, hvor vi ikke er imod hinanden.
Pointen er om Jesu ord - vejen, livet og sandheden: Jeg vover at sige følgende, men fred være med os: Så, Islams Koranen er heller ikke absolut perfekt om alting i eksistensen!
Redigeret af Gerth (04/06/2022 02:18)
|
Svar
|
|
|
#35958 - 04/06/2022 09:07
[Re: somo]
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
|
|
du somo læser stadig ikke hvad andre skriver, men vi kan jo håbe nogen læser hvad jeg skriver. jeg indrømmer at kristendommen der er grundlagt på krop og spiritualitet (erfaringer) - frihed og kærlighed - og ikke loven eller guddommelige hellige skrifter vil være svært at forstå for en muslim og jøderne. Det Bibelske budskab er ikke dette, at et menneske, Jesus, tilkendes prædikatet guddommelighed. Den tankegang, at Jesus er ”gud”, forudsætter jo, at ”gud” eller ”det guddommelige” på en eller anden måde på forhånd er bekendt, og at vi på grund af Jesu særlige egenskaber, f. eks. Hans moralske højhed eller Hans religiøse genialitet, mener at turde tilkende Ham dette høje prædikat. Men af en sådan tankegang finder vi intet spor i Det nye Testamente. Derimod findes der en særdeles kraftig understregning af, at Han, da Han på denne måde skulle kåres og vurderes af mennesker, blev behandlet som alt andet end et guddommeligt menneske, tværtimod blev forkastet og henrettet som forbryder. Den nytestamentlige kristusbekendelse lyder ikke: ”Jesus er Gud!” men: ”Gud er Jesus!” ikke: mennesket Jesus ophøjedes på grund af sine menneskelige fortrin i gudernes kreds! Men: Gud fornedrede sig til menneskers kår. Ikke: mennesket, det rene, ædle, ophøjede menneske blev Gud. Men: Gud blev menneske, blev gjort til en forbandelse, til synd, for os.
”Ordet blev kød og tog bolig iblandt os!” formulerer Johannes denne bekendelse. Inkarnationstanken udtrykker denne enhed af kristologi og theologi, theologi og kristologi. Inkarnationstanken er ikke et princip til brug i en objektiv anskuelse. Som led i et system er inkarnationstanken selvmodsigende. Thi i et system tænkes ideer sammen. Og Guds og menneskets ide kan ikke tænkes sammen. Inkarnationstanken er ikke indholdet i en anskuelse, men formen for et budskab. Inkarnationstanken som systematisk ide måtte udtrykkes således: ”Ord er kød”, eller: ”Kødet er Ord”. ”Gud er menneske” eller ”Mennesket er Gud”. Ingen af delene er sandhed. Gud er ikke et menneske, og mennesket er ikke en Gud. Men inkarnationstanken som formen for det kristne budskab udtrykkes således: ”Ordet blev kød! Gud blev menneske!” inkarnationstanken udtrykker en begivenhed. Og denne begivenhed er den historiske Jesusvirkelighed. Her kom Gud. Derfor: Gud er Jesus. Udenfor Jesus findes kun vore Gudsideer, som alle er produkter af afgudsdyrkelsen. I Jesus kom den virkelige gud. Gudsideer opstiller det suveræne menneske, så længe Gud selv er borte. Kun om den fjerne gud kan mennesket i sin suverænitet opstille ideer, der udtrykker, hvilken plads og betydning det suveræne menneske ønsker at give Gud. Er Gud derimod kommet nær, da mister mennesket sin suverænitet. Da forsvinder også dets forsekellige gudsideer, og det står i stedet for over for Gud som virkelighed, d.v.s. som begivenhed. Det er dette inkarnationstanken udtrykker. Regin Prenter.-0-0-0-0- "it is not the spirit of the man Jesus of Nazareth that makes him jeg Christ, but that it is the Spiritual-Presence, God in him, that possesses and drives his individual spirit. This insight stands guard against a Jesus-theology which makes the man Jesus the object of Christian faith. This can be done in seemingly orthodox terms, as in Pietism, or in humanist terms, as in theological liberalism. Both distort or disregard the Christian message that it is Jesus as the Christ in whom the New Being has appeared. And they contradict Paul's Spirit-Christology, which emphasizes that "the Lord is the Spirit" and that we do not "know" him according to his historical existence (flesh) longer, but only as the Spirit who is alive and present. This saves Christianity from the danger of a heteronomous subjection to an individual. The Christ is Spirit and not law". Paul Tillich-0-0-0-0- Begivenheden KRISUS er den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden begyndende ret for alvor ved mennesket Jesus. -0-0-0- Den gamle og den nye pagts tjeneste.
Begynder vi nu igen at anbefale os selv, eller har vi som visse andre brug for anbefalingsbreve til eller fra jer? Nej, I er selv det brev, der står skrevet i vore hjerter, og som kendes og læses af alle mennesker, så det er klart, at I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.
En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende.
Men når dødens tjeneste, indhugget i sten med bogstaver, havde sin herlighed, så at Israels børn ikke kunne se på Moses' ansigt på grund af hans ansigts stråleglans, der dog forsvandt, hvor meget mere vil så ikke Åndens tjeneste have sin herlighed. Når den tjeneste, der fører til fordømmelse, havde sin herlighed, så er den tjeneste, der fører til retfærdighed, langt mere rig på herlighed. Det, der var herligt, har jo i dette tilfælde ingen herlighed sammenlignet med den alt overvældende herlighed. For når det, der forsvandt, havde sin herlighed, så skal det, der bliver ved med at bestå, have endnu større herlighed.
Et sådant håb har vi og går derfor åbent til værks og gør ikke som Moses, der lagde et slør over sit ansigt, for at Israels børn ikke skulle se, at det, der forsvandt, hørte op. Dog forhærdedes deres tanker, for indtil den dag i dag bliver det samme slør ved med at ligge over oplæsningen af den gamle pagt uden at tages bort, for det fjernes først i Kristus. Ja, lige til i dag ligger der et slør over deres hjerte, når Moses læses op. »Men hver gang én vender om til Herren, tages sløret bort« – »Herren« er Ånden, og hvor Herrens ånd er, dér er der frihed. Og alle vi, som med utilsløret ansigt i et spejl skuer Herrens herlighed, forvandles efter det billede, vi skuer, fra herlighed til herlighed, sådan som det sker ved den Herre, som Ånden er. 2 Kor 3.
|
Svar
|
|
|
#35962 - 04/06/2022 13:44
[Re: Hanskrist]
|
bor her
|
Registeret: 14/07/2012
|
|
Toraen på profeten Moses' tid, fred være med ham, er i overensstemmelse med Koranen evangeliet på profeten jesus tid, fred være med ham, er i overensstemmelse med Koranen men nu Ifølge islam er både Toraen og Det Nye Testamente blevet korrumperet. Så Gud sendte profeten Muhammed, fred være med ham, med Koranen for at rette op på forvrængningen I Koranen forbyder Gud alkohol, umoral, åger, hasardspil, at spise svinekød, tilbede mennesket og betragte det som en gud. Alt dette gøres af jøder og kristne Og i modsætning til Koranens lære Koranen fraråder interessen for indholdet af forvrængede bøger, der modsætter sig det Jødiske lærde og rabbinere fortolkede ikke kun Toraen parallelt med deres egen forståelse i de spørgsmål, de ikke kunne finde bestemte svar, men tilføjede også de tekster, de godkendte, og fjernede visse dele. Følgelig gjorde disse tilføjelser og sletninger den rigtige Tora uidentificerbar. En lignende form for forvrængning er også i evangeliet. Kristne præster tilføjede deres egne forståelser af religion, deres egne fortolkninger og fancy ideer til Allahs Ord, Evangeliet og gjorde dermed den guddommelige bog næsten uigenkendelig. . ændrede visse rabbinere og præster versene i guddommelige skrifter i bytte for verdslige gevinster eller fortolkede dem efter deres egen fantasi. De fordrejede især versene om Muhammeds profetskab, fred og velsignelser med ham, og forsøgte at ødelægge de vers i Skriften, som giver den gode nyhed om profeten Muhammeds komme efter profeten Jesus, fred og velsignelse med dem. De rabbinere og præster var ikke nok med det; de hævdede, at de tilføjelser, de indsatte i guddommelige skrifter, var den originale tekst. Således kom disse rabbineres og præsters filosofi om historie, forklaring, fortolkning og deres synspunkter inden for andre vidensgrene ind i Skriftens Samling og blev dermed næsten en del af Allahs Ord. https://www.youtube.com/watch?v=Or7yo5tj40Y
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|