annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15838799
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2395787
Et andet syn 2000999
Åndelig Føde 1588909
Jesu ord 1532860
Galleri
Efter en tur i Vesterhavet
Hvem er online?
0 registrerede 181 gæster og 171 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 35 af 45 < 1 2 ... 33 34 35 36 37 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#36163 - 17/06/2022 08:34 Re: Livskvalitet [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
P.s. Den positive elite i samfundet udtrykker en menneskelig konkurrencementalitet ligesom Guiness rekordbog, hvor eksempelvis ved sport, bjergbestigning og rejsen til Månen er vinderen bedre end andre til det og som medmenneske ikke lige. citat slut Gerth

vinderen bedre end andre til det og som medmenneske ikke lige. Gerth


Her misforstår du fuldstændig sportens ånd - sports konkurrencens ånd - en vinder konkurrencen men alle er menneskeligt set lige - ligeværdige - både før konkurrencen hvor en vinder findes og efter konkurrencen hvor en vinder er fundet.

Taberen (og alle de der får sekundære placeringer) bryder sig ikke om at tabe - om ikke at have vundet - men de hylder med respekt ham der vandt. Og menneskeligt set er der et indbyrdes ligeværdighed. Derfor atleterne elsker OL.



_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36164 - 17/06/2022 08:45 Re: Livskvalitet [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
Jeg søger ikke længere efter i mig selv fred og oplysning, men jeg har lært noget om eksempelvis begrebet ´Unio mystica´ vedrørende især sjælens enhed med Det guddommelige og alt. Gerth


Nej det er der intet overhovedet der tyder på at du har forstået noget som helst omkring Unio Mystica fordi du sidestiller det med at du har fået en sprøjteorgasme mens tre så på. På samme måde er din helligånd også præget af at ensomhed og narcissismen ikke overvindes - så du har hverken godt fat i Unio Mystica eller det med Helligånden.


Jeg har tidligere skrevet om din misforståelse Unio Mystica - følger her hvad jeg skrev:


Citat:
Gerths onani og sprøjte orgasme har intet at gøre med

Den kærlige forening ligesom elskov som ifølge folk nærdødsoplevelser i evigt livs lys - Unio mystica.

hverken Arne eller Gerth forstår de mest fundamentale forhold der gør sig gældende i en kærlig forening ligesom i elskov og Unio Mystica.

men nu skal jeg forklare det, Gerth tilfredsstiller sig selv og bliver fanget i sig selv - alvorlig narcissistisk forstyrrelse af karakteren selvtilfredsstillelse - dette er vanvid


heroverfor står Unio Mystica og den kærlige erotiske forening - her overgiver og hengiver et menneske sig til Gud i Unio Mystica og til sin elskede i den kærlige erotiske forening --- det vil sige der er tale om at narcissismen overvindes i denne hengivelse - der er tale om en transcendens erfaring (som al religiøsitet bygger på) - og dette er der intet af hos stakkels Gerth der opfør sig som et retarderet menneske, som en dreng på 13 år - Gerth er alvorlig skadet i empati og kærligheds evne - også derfor der ikke spores overhovedet det vi kalder forelskelse og kærlighed hos manden - ja den vågne læser undrer sig over Gerth's jammer og klynk om ikke at have seksuelle erfaringer når der overhovedet ikke spores hvad der altid går forud for seksuelle erfaringer, nemlig empatisk forelskelse og fascination af et andet menneske - og intet af dette findes hos Gerth -

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36167 - 17/06/2022 17:36 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7232
Sted: Sydsjælland
I 2020 skrev jeg her i Trosfrihed.dk under overskriften: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk:
Citat:
Når jeg ser på, hvordan kommunikationen foregår her på Trosfrihed.dk, så er den jo for det første - glædeligvis set med mine øjne - præget af vidt forskellige synspunkter, meninger, holdninger, overbevisninger og former for tro/ikke tro, og jeg gætter, at mange af os tillige har oplevet, at dét at udtrykke sig skriftligt er udviklende.

Dét, at mange forskellige standpunkter kommer frem, kan jo være inspirerende, men det kan også opfattes som udfordrende og føre til verbale kampe - ja endda til personangreb.

Kunsten at fremføre egne standpunkter og samtidig at respektere andres anderledes standpunkter er jo ikke nem.

Dertil kommer at andres standpunkter ikke altid er nemme at forstå, og stiller man opklarende spørgsmål, kan det meget let føre til verbale slagsmål.

Jeg vil for mit vedkommende bestræbe mig på åbent og ærligt at forstå andre, samtidig med at jeg jo ikke forkaster eget ståsted, mens jeg forbliver åben for, om der er noget hos andre, der kan overbevise eller inspirere mig.

Faldgruberne: meningskrige og personangreb vil jeg holde mig fra - og angreb fra andre vil jeg ignorere.
Men desværre - det førte straks til et personangreb på mig - mens emnet blev ignoreret.

Jeg tænker på, om det er dét, der er grunden til at vi er så få deltagere - at potentielt nye deltagere ikke synes om vores adfærd.

Der er selvfølgelig også den mulighed at "give fuld skrue" - at lade Trosfrihed.dk få lov at blive en "Slyngelstue for verbale slagsmål".
Det kunne jo være lystigt, men jeg tvivler på, at troens frihed og inspirationer kan trives i et sådant miljø, og når jeg tænker tilbage på, hvad Trosfrihed.dk har betydet for mig gennem årene, så ville det gør mig ondt.

En tredje mulighed kunne være at oprette et særligt forum for slagsmål - som måske kunne kaldes Slyngelstuen - og hvor de, der vil slås, kan muntre sig inden for lovgivningens rammer, og hvor indlæg af den slags kan skrives - og fyttes over til - sådan at de øvrige fora ikke får inspirationen belastet.

Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#36175 - 19/06/2022 12:34 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7232
Sted: Sydsjælland
Jeg er kommet i tanker om yderligere en mulighed:
Den bruges af nogle dagblade, som på nettet giver læserne mulighed for at kommentere, på den måde at andre læsere (abonnenter) gives mulighed for at anbafele kommentaren blot med et klik.

Jeg ved ikke om det er teknisk muligt at give os, der er logget ind, en lignende mulighed for med et enkelt klik at markere: Synes godt om og Synes ikke godt om efter et indlæg.

Hvis det er muligt kunne det måske tiltrække og aktivere flere læsere blinker

Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#36176 - 19/06/2022 13:10 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7232
Sted: Sydsjælland
Hanskrist skriver i denne tråd #36162 - 17/06/2022 07:58:
Citat:
Selvfølgelig et menneske som Arne der altid har givet mig en ganske speciel dårlig behandling i alle de tyve år vi har været aktiv på samme debat side - selvfølgelig er det for mig når han forsætter denne ondskabsfulde negative stil - morsomt at bringe Arne i sine følelsers vold. Og man må sige det lykkes meget godt.
Den slags udtalelser fra Hanskrist er jeg jo vant til gennem årene, og jeg ignorerer med et smil.

Det er så nu, jeg kommer i tanker om, at sådanne indlæg måske skræmmer potentielle nye deltagere væk fra Trosfihed.dk.
I så fald vil det være forkert blot at ignorere.

Jeg beder derfor nu Hanskrist nævne tre tilfælde, hvor jeg har angrebet Hanskrist som person.
Jeg mener ikke, det nogensinde er sket, men hvad mener du Hanskrist?

At Hanskrist og jeg har forskellige religiøse standpunkter, det respekterer jeg, men det er jo ikke dét, det drejer sig om her.

Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 35 af 45 < 1 2 ... 33 34 35 36 37 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Kristi himmelfart
af Hanskrist
10/05/2024 21:02
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Langt færre med type 2-diabetes dør af..
11/05/2024 10:12
Israel beder palæstinensere om at evaku..
11/05/2024 10:07
Mindst 200 har mistet livet i voldsomme ..
11/05/2024 09:57
Amerikanske myndigheder advarer om kraft..
11/05/2024 09:33
IT-sikkerheden halter i Svendborg Kommun..
11/05/2024 09:28
Nyheder fra Religion.dk