annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 16058609
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2418866
Et andet syn 2016264
Åndelig Føde 1670569
Jesu ord 1542688
Galleri
Blue Mind og Green Mind
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 50 gæster og 77 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Livskvalitet

I 2020 skrev jeg her i Trosfrihed.dk under overskriften: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk:
Citat:
Når jeg ser på, hvordan kommunikationen foregår her på Trosfrihed.dk, så er den jo for det første - glædeligvis set med mine øjne - præget af vidt forskellige synspunkter, meninger, holdninger, overbevisninger og former for tro/ikke tro, og jeg gætter, at mange af os tillige har oplevet, at dét at udtrykke sig skriftligt er udviklende.

Dét, at mange forskellige standpunkter kommer frem, kan jo være inspirerende, men det kan også opfattes som udfordrende og føre til verbale kampe - ja endda til personangreb.

Kunsten at fremføre egne standpunkter og samtidig at respektere andres anderledes standpunkter er jo ikke nem.

Dertil kommer at andres standpunkter ikke altid er nemme at forstå, og stiller man opklarende spørgsmål, kan det meget let føre til verbale slagsmål.

Jeg vil for mit vedkommende bestræbe mig på åbent og ærligt at forstå andre, samtidig med at jeg jo ikke forkaster eget ståsted, mens jeg forbliver åben for, om der er noget hos andre, der kan overbevise eller inspirere mig.

Faldgruberne: meningskrige og personangreb vil jeg holde mig fra - og angreb fra andre vil jeg ignorere.
Men desværre - det førte straks til et personangreb på mig - mens emnet blev ignoreret.

Jeg tænker på, om det er dét, der er grunden til at vi er så få deltagere - at potentielt nye deltagere ikke synes om vores adfærd.

Der er selvfølgelig også den mulighed at "give fuld skrue" - at lade Trosfrihed.dk få lov at blive en "Slyngelstue for verbale slagsmål".
Det kunne jo være lystigt, men jeg tvivler på, at troens frihed og inspirationer kan trives i et sådant miljø, og når jeg tænker tilbage på, hvad Trosfrihed.dk har betydet for mig gennem årene, så ville det gør mig ondt.

En tredje mulighed kunne være at oprette et særligt forum for slagsmål - som måske kunne kaldes Slyngelstuen - og hvor de, der vil slås, kan muntre sig inden for lovgivningens rammer, og hvor indlæg af den slags kan skrives - og fyttes over til - sådan at de øvrige fora ikke får inspirationen belastet.

Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
04/06/2024 14:04
Adskille stat og kirke?
af Arne Thomsen
04/06/2024 14:02
Spiritualitet
af Arne Thomsen
30/05/2024 16:33
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Nyheder fra DR
Skat finder to pistoler i kiosk på Øst..
05/06/2024 05:26
Nye pengesedler med portræt af Kong Cha..
05/06/2024 04:50
'En kæmpe festdag': Dansker vinder 760 ..
05/06/2024 00:36
Hamas kan ikke acceptere elementer i nye..
04/06/2024 23:35
Sloveniens parlament vedtager at anerken..
04/06/2024 22:04
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Socialdemokratiets finansordfører dropp..
05/06/2024 04:49
5000 danskere er blevet dollarmillionær..
05/06/2024 04:49
Papua Ny Guinea må opgive at bjærge li..
05/06/2024 04:49
USA venter på endeligt svar fra Hamas o..
05/06/2024 04:49
Biden og Zelenskyj skal mødes under fra..
05/06/2024 04:49