annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 482 gæster og 41 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#35807 - 17/05/2022 09:25 Re: Religion og krigen i Ukraine – Hvad siger Bibelen? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Åh ja jeg er fuldstændig klar over at du ikke tror noget som helst på Biblen og derfor foragter alle andre som tror på alt hvad der står i den, det er derfor du kalder os for Bibelfundamentalister med den største foragt.
Du mener nemlig at det er mennesker der skal løse verdens problemer, men det har mennesker haft flere 1000 år til at bevise at de kan men det er mislykkedes for dem hver gang.
Der er kun en regering der kan oprette fred og sikkerhed i hele universet, og det er Guds regering med Jesus Kristus som konge, og det vil du meget snart finde du af, og så vil du finde ud af hvor all din foragt ender henne.
Top Svar Citer
#35808 - 17/05/2022 10:50 Re: Religion og krigen i Ukraine – Hvad siger Bibelen? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Citat:
Jørgen Primdahl:

Åh ja jeg er fuldstændig klar over at du ikke tror noget som helst på Biblen og derfor foragter alle andre som tror på alt hvad der står i den, det er derfor du kalder os for Bibelfundamentalister med den største foragt.


ja Bibelen er en alt alt for vigtig bog, Åndelig bog og budskab til verden, til at den må læses bogstaveligt fra a -z --- ja som Paulus siger vi skal ikke være pattepjattebørn men forstå det Åndelige på dets rette præmisser og vi skal lovsynge med vores forstand til hin'anden herom - så folk der står i døråbningen ikke betragter os som tossede i hovedet.

nogle mennesker tror på bibelen - men jeg tror på Gud - ja kan ikke leve uden Gud i mit liv - gennem begivenheden Kristus den Gud Helligåndens Ny væren og Virke/Virkelighed ind i verden begyndende ved mennesket Jesus - der grundlagde de kristne samfund og Kirkerne. Omvendelsesbegivenheden Kristus er der hvor vi vender om til Kristus og i tro åbner os for det Guds Nådeskraftværk vi er i Kristus fyldt med Åndelige velsignelser, Åndens Frugter og Åndsgaverne. Det er også et dagligt Helliggørelsesarbejde, hvor vi hver eneste dag resten af vores liv iklæder os Kristus - lader Kristus vinde skikkelse i os, afdør fra det gamle menneske (syndige menneske opdraget under Loven uden Guds Kærlighed Kristus) og at vi tør lade os gribe og drive af Ånden (tør stole på Ånden) og i Bøn lader Guds Vilje vise sig for os - ja at vi tør elske Gud og høre Gud til - overgiver os til Guds Ideer og tanker om lille mig - den mening og det kald der er i alle menneskers liv ja Åndens Karismatiske Nådegaver er individuelle og skaber individualitet (ikke individualisme) og personligheder gennem individuation.

Paulus der siger at bogstaven slår ihjel og Ånden gør levende - han siger også at vi må forstå det Åndelige på dets rette præmisser og at vi skal lovsynge med vores forstand om tingene.

Som Albert Schweitzer siger så er blind tro en umulighed efter Paulus, som den Tænkningens Skytshelgen Paulus er også ud over Åndens Apostel pr se.


Citat:
Paul Tillich:

The Bible does not contain words of God (or as Calvin has said, divine "oracles"), but it can and in a unique way has become the "Word of God".

Every day, by its impact on people inside an outside the Church, the Bible proves that it is the Divine Spirit's most important medium in the western tradition.
But it is not the only medium, nor is everything in it always such a medium. In many of its parts it is always a potential medium, but it only becomes an actual medium to the degree that it grasps the spirit of men.
No word is the Word of God unless it is the Word of God for someone; nor is it unless it is a medium whereby the Divine Spirit enters the spirit of someone.



Citat:
Jørgen Primdahl:

Du mener nemlig at det er mennesker der skal løse verdens problemer, men det har mennesker haft flere 1000 år til at bevise at de kan men det er mislykkedes for dem hver gang.

Der er kun en regering der kan oprette fred og sikkerhed i hele universet, og det er Guds regering med Jesus Kristus som konge, og det vil du meget snart finde du af, og så vil du finde ud af hvor all din foragt ender henne.


Nej det er mennesket med Gud - mennesket i Kristus der skal løse verdens problemer. Gud og mennesket i samarbejde. At Kristus bliver alt i alle - at flere og flere mennesker iklæder sig Kristus - at Kristus vinder skikkelse i og over flere mennesker. Der findes ingen supermandsGud der findes kun mennesket og Gud eller Gud og mennesket i kærligt kreativ dynamisk samarbejde - TRO virksom i kærlighed - Guds Kærlighed Kristus - dette er VEJEN = den Kristne VEJ i verden - at være KIRKE på i verden - måden vi hver især og sammen er KIRKE på i verden - KIRKER i verden.


Så der findes ingen supermandsGud der kører sin deterministiske masterplan ned over hovedet på vi mennesker og en sådan barnlig tanke er der kun Bibelfundamentalisterne Jørgen Primdahl og Tikka der tror på og prædiker her på siden (hvis vi ser bort fra somo).

Vi andre forstår at Gud og mennesket arbejder sammen - og at vejen er at Kristus bliver alt i alle - og dermed har vi GudsRiget.

Det har altid været sådan at Gud bruger mennesker og har brug for mennesket. Vejen er Kristus: at Kristus bliver alt i alle for derigennem bliver GudsRiget og fred på jorden realiseret.

Og det går godt mange steder, men der er stadig også store problemer, fx Putins Rusland:

»Jag denne trælkvinde og hendes søn bort, for trælkvindens søn skal ikke arve sammen med den frie kvindes søn.« Så er vi ikke børn af trælkvinden, brødre, men af den frie kvinde.

vi er børn af hende Europa den frie kvinde og det ønsker Ukraine også at tilhøre
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#35809 - 17/05/2022 16:34 Re: Religion og krigen i Ukraine – Hvad siger Bibelen? [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Kære HansKrist

Hvad skal siges til os mennesker...

https://vandrermodlyset.dk/kristi-tale/

Har du forstand på tingene...

https://vandrermodlyset.dk/vandrer-mod-lyset-2/

Hvorfor skal det hele være så besværligt...

https://vandrermodlyset.dk/fodnoter-2/

Citat:
I det saakaldte Hebræerbrev kan ovenstaaende Tankeopbygning findes, saaledes som Paulus selv gav sin Udlægning af Jesu Død og forsvarede den i en Tale, som han holdt ved Apostelmødet i Jerusalem, da han og Barnabas gav Møde dér for at gøre Rede for deres Forhold til Loven om Omskærelsen og til Lovene for Ofringerne.
Hebræerbrevet er Fragmenter af denne Tale, der blev holdt paa Aramaisk; den blev nedskrevet af nogle Tilhørere, og forskellige Afskrifter baade paa Aramaisk og Græsk cirkulerede derefter i de mange Menigheder, særlig i de paulinske, men ogsaa i de jødisk-kristne.

Hmm...

https://www.biblen.info/Selvmodsigelse.php?id=356

Jeg vil gå videre med sagen...

http://www.religionrevised.com/kontakt/

Som altid...






Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#35810 - 17/05/2022 22:01 Re: Religion og krigen i Ukraine – Hvad siger Bibelen? [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900
Indsendt af: Jørgen Primdahl
Åh ja jeg er fuldstændig klar over at du ikke tror noget som helst på Biblen og derfor foragter alle andre som tror på alt hvad der står i den, det er derfor du kalder os for Bibelfundamentalister med den største foragt.
Du mener nemlig at det er mennesker der skal løse verdens problemer, men det har mennesker haft flere 1000 år til at bevise at de kan men det er mislykkedes for dem hver gang.
Der er kun en regering der kan oprette fred og sikkerhed i hele universet, og det er Guds regering med Jesus Kristus som konge, og det vil du meget snart finde du af, og så vil du finde ud af hvor all din foragt ender henne.

Der er kun en regering der kan oprette fred og sikkerhed i hele universet, og det er Guds regering med Jesus Kristus som konge,

*

Du skrev engang at denne regering blev en realitet i himlen 1914, hvor du mente, satan blev smidt ud og ned til jorden, hvis jeg husker rigtigt.

Jeg påpeger ind imellem, at Paulus ifølge skriften mente, han skulle i himlen, når han døde -

og sammen med Jesus og de hellige dømme engle og det jordiske

Eller ved I ikke, at de hellige skal dømme verden? Og når verden dømmes af jer, er I så ikke gode nok til at dømme i ubetydelige sager? Ved I ikke, at vi skal dømme engle, for slet ikke at tale om jordiske forhold?
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_kor/6 Vers 2-3


De 2 spørgsmål er:

Hvornår vil Paulus og de hellige komme i himlen, og være med i denne regering der skal dømme -

og når de skal dømme de jordiske, kan de så se menneskene?


Et ps. og spørgsmål 3

Hvem er de hellige? - De som bliver født påny?

___________________________________

Ingen farve ved redigering smadrpc

¨¨¨¨




Redigeret af Tikka (17/05/2022 22:23)
Årsag til redigering: Tilføjelse
Top Svar Citer
#35812 - 17/05/2022 23:27 Re: Religion og krigen i Ukraine – Hvad siger Bibelen? [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Citat:
Tikka:

Jeg påpeger ind imellem, at Paulus ifølge skriften mente, han skulle i himlen, når han døde -

og sammen med Jesus og de hellige dømme engle og det jordiske


ja det gør du, men hvor står det???

der står intet om det i 1 Kor 6 og om der gjorde, hvordan skal det så forstås?? har det overhovedet nogen central betydning og i bekræftende fald hvilken betydning, ændrer det noget ved ide'indholdet i Paulus breve? ikke en tøddel

essensen, kernen og det væsentlige og altafgørende vigtige - alfa omega - i hvad Paulus formår af becifre at indskrive i den memiske ideesfære eller kultursfæren påvirkes overhovedet ikke af en sådan perifert bemærkning der ikke engang er forstået og som der jo iøvrigt ikke står en dyt om i 1 Kor 6 (så igen hvor har du det fra??) - og iøvrigt siger du det stik modsatte om Paulus end hvad alle kendere af Paulus siger - og dit skudsmål som du kom med (se lige nedefor i citatboks) har jeg godt nok aldrig fundet i Paulus breve som jeg er ret fortrolige med og som principielt siger det stik modsatte af hvad du hævdede:

Citat:
og som tidligere skrevet mente han/Paulus jo, han fra himlen skulle dømme, de som ikke troede rigtigt, så han forbliver den i egen bevidsthed, der dømmer og udsletter folk, hvis ikke de lever op til hans forståelse af den rette tro, som han gjorde som farisæisk skriftklog

Tikka


sjovt nok skriver han gang på gang det stik modsatte (og om hvad du hævder skulle være rigtig så skal jeg da godt nok love for at vi har fået Loven igen som opdrager og endda i en endnu værre udgave --- så det er simpelthen uforeneligt med den røde tråd i corpus Paulus.

hvis dette er rigtig så har alle Paulus kendere taget fejl og ja al forskning om Paulus skal omskrives da han er religionshistorisk verdenskendt for det stik modsatte - hvilket jeg kan finde hav af eksempler på han hævder det stik modsatte

og ligefrem at Paulus ville udslette folk - så er vi godt nok langt ude -

men kilde ville være godt her, jeg vil gerne selv læse det, hvor du har fundet disse dine tanker - og 1 kor 6 har intet om det -ja tværtimod har Paulus en fuldstændig genial forslag til løsning på et meget svært etisk moralsk dilemma menigheden er havnet i.

-0-0-0-0-

Og både Jesus og Paulus er blevet oprejst, vi snakker ikke om andet, eller de tilhører fuldt ud verden 3 - ideesfæren, kultursfæren - verden 3 - de og deres tanker og ideer er sørme oprejst og står og "dømmer" os idag - eller vi kan forstå os selv i lyset af deres virke og ideer og tanker

Begge virker de ind i verden den dag idag - stærkere end vitaminpiller og motion -

Opstandelsen betyder jo primært at Jesus ikke skal gå i glemmebogen - men memisk indføjes/indskrives i ideesfæren ---

Citat:
Nok lever vi som andre mennesker, men vi kæmper ikke som verdslige mennesker. Vore kampvåben er ikke verdslige, men mægtige for Gud til at bryde fæstningsværker ned. Vi nedbryder tankebygninger og alt, som trodsigt rejser sig mod kundskaben om Gud, vi gør enhver tanke til en lydig fange hos Kristus, 2 Kor 10


I øvrigt, vær stærke i Herren og i hans mægtige styrke. Ifør jer Guds fulde rustning, så I kan holde stand mod Djævelens snigløb. Thi for os står kampen ikke mod kød og blod, men mod myndigheder og magter, mod verdensherskerne i dette mørke, mod ondskabens åndemagter i himmelrummet. Efeserbrevet 6


Her har vi at det er de gode ideers (eller memers) kamp mod ondskabens åndemagter i himmelrummet = ideesfæren, diskursfæren, noosfæren eller verden 3 som Popper benævner

det betyder noget der ikke forgår men som menneskeheden historisk har i al fremtid at forholde sig til i kultursfæren eller ideesfæren = himmelrummet - verden 3 ifølge Popper - udødelige ideer og tanker om tingene
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ruslands industriproduktion stagnerer
27/04/2024 19:32
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
Nyheder fra Religion.dk