annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Symbol
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 19 af 20 < 1 2 ... 17 18 19 20 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34695 - 01/02/2022 11:43 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Ja du sætter da ikke dit lys under en Skæppe, jeg vil nærmest sige at du har en smule Storhedsvanvid.
Top Svar Citer
#34696 - 01/02/2022 11:56 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Vi har taget bladet fra munden over for jer, korinthere, vi har åbnet vort hjerte; der er ikke trangt hos os, men der er trangt i jeres hjerter. Nu skal I gøre gengæld – jeg taler til jer som mine børn – og også åbne jer for os.


Man siger jo, at mine breve er vægtige og strenge, men min personlige optræden svag og min tale for intet at regne. Den, der siger sådan, skal regne med, at som vi siger i brevene, når vi er fraværende, sådan er vi også i handling, når vi kommer.

Gid I ville finde jer i lidt vanvid af mig! Ja, det vil I nok! For jeg våger skinsygt over jer med en skinsyge som Guds, fordi jeg har trolovet jer med Kristus, og kun med ham, for at føre jer til ham som en ren jomfru – men jeg er bange for, at ligesom slangen forledte Eva ved sin snedighed, skal jeres tanker komme på afveje bort fra det oprigtige og rene forhold til Kristus. I finder jer jo kønt i, at der kommer nogen og prædiker en anden Jesus end ham, vi prædikede, og at I får en anden ånd end den, I fik, og et andet evangelium end det, I tog imod. Jeg mener nemlig ikke at stå tilbage for disse overapostle, men skønt jeg ikke er nogen stor taler, har jeg dog kundskab og har i ét og alt og på alle måder lagt den frem for jer.
De er falske apostle, troløse arbejdere, der giver sig ud for at være Kristi apostle. Og det er intet under. Satan selv giver sig jo ud for at være lysets engel. Så er det ikke mærkeligt, når også hans tjenere giver sig ud for at være retfærdige tjenere. Det skal gå dem efter fortjeneste.

Jeg siger igen: Ingen skal tro, at jeg er vanvittig. Men kan det ikke være anderledes, så tag mig som en vanvittig, så at også jeg kan være lidt stolt – hvad jeg siger her, siger jeg ikke efter Herrens vilje, men i en slags vanvid, i tillid til, at det så går an at være stolt. Når så mange er stolte af, hvad de kan, vil jeg også være stolt. I finder jer jo gladeligt i de vanvittige, skønt I er så kloge. I finder jer i, at man gør jer til slaver, at man udsuger jer, at man baster og binder jer, behandler jer nedladende og slår jer i synet. Jeg må med skam tilstå, at så har vi været magtesløse! Men hvad en anden drister sig til – jeg taler i vanvid – det drister jeg mig også til.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34697 - 01/02/2022 13:08 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Ja det er flot.
Top Svar Citer
#34698 - 01/02/2022 13:33 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Jørgen Primdahl du skriver til Tikka:

Jehovas vidner benægter bestemt ikke Guds Ånd, der er noget du har fået helt galt i halsen kære ven.



nej men det gør Tikka:

Citat:
Tikka:

Ånden er som bibelens Gud tankespin – ren fantasi som begge virkeliggøres gennem tanken.

// Tikka



jeg håber folk gennemskuer Tikka der i 95% af sine indlæg (ihvertfald klart de fleste af "hendes" indlæg) optræder som stærkt bibelfundamentalistisk kristent troende.

Og dette kristne kætteri (bibelfundamentalisme) hævder hun er eneste sande måde et menneske kan være kristen på.

Tikka har holdt os alle for nar i årevis og grunden til at Simon var så glad for Tikka skyldes at hun latterliggjorde og karikerede kristendommen som bibelfundamentalisme - som værende så tåbeligt at kristne tror sig blinde.

Det er der overhovedet ikke tale om.

Men iøvrigt hvorfor skal vi høre fra en ateist og gudsbenægter og en der påstår hvad begrebet og størrelsen Gud og Guds Ånd contra menneskets ånd, som disse omtales i Bibelen, at dette refererer til kun HJERNESPIND.

Jeg mener ikke Tikka overhovedet er i nærheden af at kunne vidne sandt om det kristne trosliv og dets spiritualitet som vi finder det hos Jesus og Paulus og ja videre op til idag hos en stor del af moderne kristne oplyste mennesker, der har et moderne naturvidenskabeligt verdensbillede forståelse.

Og takket være Paulus er bibelfundamentalisme et kætteri, det er netop hvad Paulus sætter hele sin autoritet og person ind på at bekæmpe overalt implicit forstået, og eksplicit siges det smukt 2 Kor 3:


Citat:
I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.

En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende.


Erik A Nielsen, Margrethe Auken's mand og Ida Auken's far siger at her i 2 Kor 3 bliver vi præsenteret for kristendommens essens, til enhver tid i en nøddeskal.


-0-0-0-0-0-


mange læsere er dybt rystede i deres grundvold over følgende udtalelse af Tikka:


Citat:
Tikka:

Ånden er som bibelens Gud tankespin – ren fantasi som begge virkeliggøres gennem tanken.

// Tikka


ja det er rystende og det bedrag vi har været udsat for og pludseelig forstår vi hvorfor der var en alliance mellem Tikka og Simon, nemlig var Tikka jo ude i Simon Ateist's ærinde. Derfor han holdt hånden/ånden over Tikka. Tikka's skjulte snedige dagsorden var Simon's helt åbenlyse dagsorden.


Jeg ved stadig ikke hvem Tikka er, men lur mig om hun/han ikke er en anden kendt debattør der bare tidligere har haft et andet profilnavn.

Fra nu af skal hun ikke som Simon og Bjørn få lov til at karikere og latterliggøre kristendommen uden at få svar på hendes kætterske præsentation af kristendommen som bibelfundamentalisme og ren HJERNESPIND.

Ingen tvivl om at Tikka har læst og været dybt involveret i bibelfundamentalistisk kættersk kristendom og at hun/han uden at forstå hvad hun/han læste har overindlært og overtroet hvert ord. Og så er det korrekt, at uden den åndelige spirituelle forståelse som Paulus i 1 Kor 2 redegør for, så er og bliver det naivitet og barnligheder, hvor vi tænker som børn over tingene og gør det til HJERNESPIND som Tikka åbenbart er blevet fristet til. Vi lever i det 21 århundrede og hvordan pokker kan et menneske fuldstændig tabe hovedet og sin forstand, kritiske tænkning og forstandighed. Ja jeg forstår det ikke. Ufatteligt hvor langt op i tiden at OVERTROISKHED og HJERNESPIND bliver ved med at spøge hos svage sjæle, svagt begavede sjæle, dem med den lille tro som Paulus siger.


-0-0-0-0-0-

Jeg har utallige gange opfordret Tikka til at spille med åbne kort og være ærlig, at hun/han droppede sin skjulte dagsorden.

Hvorfor skal vi sådan være på vagt og hvorfor skal kristendommen udsættes for denne latterliggørelse som blot HJERNESPIND altsammen?

Citat:
Tikka's personlige "tro" eller religion:

Men min "tro" er, jeg selv bestemmer egen sandhed, og den erfares kun i nuet ved at se og høre - som da jeg blev ét med haven i tråden "Strøtanker":


Jeg mødte skønheden og kærligheden i går og tog i mod dem.

Jeg skulle bare på kirkegården og vande, og bevægede mig derind i min selvvalgte isolations boble, som forsvandt som "dug for solen" da jeg oplevede pludseligt at gå i en smuk smuk have. Ja, jeg forundredes og kiggede igen. Joe, det var ganske vist, og satte derfor farten ned og blev lidt høj alt imens min nye ven kom mig i møde, og ville forvisse sig om jeg havde set alt dette.

"Se bøgen, har du set bøgen, så smuk grøn den er!?" spurgte min nye ven som næsten altid kommer mig i møde når jeg er der.

Jeg har tænkt om det er en engel ... ej pjat ... men dette fremmede og dejlige menneske hvor tilliden og den nære kontakt straks blev etableret ved vort første møde, da jeg hilste og smilte, efter jeg havde set, hun kiggede efter muligheden for kontakt; hun omslutter mig nu, når vi mødes, med naturlig omsorg og nærvær som giver mig følelsen af at være "en del af noget" ... hvad jeg jo også er der, da vi begge har mistet, og hun som den noget ældre påtager sig ansvaret som det naturligste at vise mit tilrette og øser af sin erfaring i dette for mig nye univers.

Lidt som at få en mor igen midt i min forældreløshed.

Så husk hvis du har glemt det, at skønheden og kærligheden stadig findes.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34699 - 01/02/2022 15:30 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Det er da godt at du har Tikka at hakke på.
Top Svar Citer
annonce
Side 19 af 20 < 1 2 ... 17 18 19 20 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk