annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15636806
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2378647
Et andet syn 1987965
Jesu ord 1521568
Åndelig Føde 1506508
Galleri
Når andre stjæler fokus....
Hvem er online?
0 registrerede 102 gæster og 25 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 148 af 245 < 1 2 ... 146 147 148 149 150 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34630 - 26/01/2022 10:00 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3646
Sted: Nørresundby
Godt ord igen Arne 💕


Hvordan går det med at "elske" HansKrist?


Du plejer at lave en status efter en intens hidsig debat hvor bølgerne er gået højt.

Du plejer at være blevet mere AFKLARET - både såvidt din egen position og ståsted og din "opponents" ståsted.

Men noget sådant har måske ikke indfundet sig denne gang???

Et større overblik er måske udeblevet?


Mvh HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34633 - 26/01/2022 11:26 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7175
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Vi endte med "Fred og fordragelighed", og jeg erkender, at jeg ikke kan følge dig i din "Ånd og ekstase", samtidig med at jeg glæder mig over, at du ikke angriber min "Oplevelse og kærlighed".
Jeg glæder mig over denne trosfrihed.
Arne.


Top Svar Citer
#34635 - 26/01/2022 12:21 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5411
Sted: Vanløse
Hej Arne (mester) og HansKrist (fred være med dig)

Nu får I snart det røde kort ler blinker heart




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#34649 - 27/01/2022 12:42 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3646
Sted: Nørresundby
Af stor principiel vigtighed

for Thomas og Arne
.



Citat:
Arne:

jeg erkender, at jeg ikke kan følge dig i din "Ånd og ekstase


Om den PAULINSKE ECSTATIC DIVINE SPIRIT CHRISTHOLOGY - den paulinske EKSTATISKE form for SPIRITUALITET -

om den SPIRITUALITET vi finder hos Paulus - om den må vi sige sammen med Joe Loizzo (og Thomas og Arne Thomsen og folk flest):

"Here, we’ve entered a realm that seems utterly removed from the ascetic calm we think of as essential to meditation , Buddhist or not"


Jeg vil gerne selvbiografisk tilstå at fordi jeg afviger så meget fra vor tids New Age mindfulness meditation's ascetic calm "spiritualitet": the ascetic calm we think of as essential to meditation - er jeg blevet nærmest smidt ud af (eller kommet i konflikt med) samtlige progressive spirituelle vækst samfund i Danmark og eneste sted jeg har følt mig hjemme er i OSHO bevægelsen (Bhagwan Shree Rajneesh).


Jeg vil i næste indlæg bringe Paul Tillich's præsentation af Paulus': ECSTATIC DIVINE SPIRIT CHRISTHOLOGY - den urkristne paulinske EKSTATISKE GUD HELLIGÅNDENS KARISMATISKE SPIRITUALITET - den Paulinske KRISTUS Spiritualitet - den PAULINSKE SPIRITUALITET.




Citat:
Joe Loizzo. Ecstatic Altruism: The Secret Contemplative Art and Science of Tibet:

This brings us to the last and most essential feature of Tantric Buddhism: its reliance on euphoric and ecstatic states to help deepen and speed the work of meditative self-analysis and self-transformation. Here, we’ve entered a realm that seems utterly removed from the ascetic calm we think of as essential to meditation, Buddhist or not, a realm more akin to the otherworldly states of mystics like Saint Theresa of Avila or Saint John of the Cross. Yet the Tibetan take on these states is neither mystifying nor saintly but quite scientific and down-to-earth.

Akin to normal alterations of consciousness like dreamless sleep, orgasm or near-death states, meditation-induced flow states and natural highs can be harnessed to deepen and speed emotional healing and profound transformation. By disarming our minds and nervous systems and priming them for plasticity and learning, such states can empower us to break free of traumatic memories and stress reactions so we can fully realize radical open-mindedness and embody caring responsiveness. Once we’ve mastered this deep, transformational art, we’re free to awaken our native genius for ecstatic openness and to fuel it with our natural spirits of euphoric altruism, gradually forging them into the inspired mind and nervous system of a master altruist.

While the exotic Buddhism of Tibet sees mindfulness and lovingkindness as the foundation of any contemplative life, it also preserves meditative power-tools expressly designed for contemplative life in a stress-driven world. Among these, the role-modeling arts and blissful neuroscience of the Tantras offer what may be the quickest, most effective way to bring contemplative clarity and pure passion to our demanding lifestyle. Given the right guidance and step-by-step system of practice, the ecstatic Buddhism of Tibet offers us an exceptional path of altruistic vision and inspired leadership that may well help us shift the balance of global consciousness toward lasting peace and sustainable happiness before its too late. Citat slut
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34650 - 27/01/2022 15:00 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5411
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Hvad skal børnene lære i skolerne? Lidt inspiration...










Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 148 af 245 < 1 2 ... 146 147 148 149 150 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
16/04/2024 11:54
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
15/04/2024 16:20
LIGHED, INSTINKTIVT LAVERE OG OPSTANDELSEN BEVIDSTHED - GODT OG/E
af ABC
15/04/2024 08:27
Ramadan-måneden
af ABC
14/04/2024 23:00
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
14/04/2024 14:12
Nyheder fra DR
Kulturministeren vil 'gøre alt' for, at..
16/04/2024 13:51
Danmark har endeligt solgt 24 F-16-fly t..
16/04/2024 13:38
Kørsel med påhængskøretøjer under 7..
16/04/2024 13:33
Efter indbakke-koks i Nyborg Kommune: Fe..
16/04/2024 13:11
Beredskabschef: Vi bliver i Børsen de n..
16/04/2024 12:29
Nyheder fra Religion.dk