annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15708519
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383990
Et andet syn 1993248
Åndelig Føde 1530262
Jesu ord 1524789
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 488 gæster og 64 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 28 af 245 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32396 - 02/06/2021 23:01 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900
Citat:
Her ser jeg ikke at du forholder dig til Paulus' opfordring til: kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, mildhed og selvbeherskelse.


hvorfor mener du profilen HK skal forholde sig til åndens frugt - noget jeg postede til dig

***
Top Svar Citer
#32397 - 02/06/2021 23:21 Re: Åndens frugt [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900

"Du vil ikke misforstås som en, der hævder at kunne præstere uselvisk kærlighed.
Det kan man jo ikke just kalde at prale"

- Jeg tror faktisk ikke der findes uselvisk kærlighed, men kærlighed i forskellige nuancer

*

"Og det samme gælder jo at have "åndens frugt" uden også nødvendigvis at have "ånden""

- Det er klart man kan opøve egenskaberne i åndens frugt – men kristne skulle jo kunne kendes på deres frugt

*

"Jeg aner ikke desto mindre noget guddommeligt her!"

- Det forbavser mig ikke.
Det ville du vel gøre uanset hvad, når alt nu er guddommeligt i dine øjne, selv min pc - og vel også trælse debatprofiler smiler

***
Top Svar Citer
#32398 - 02/06/2021 23:38 Re: Åndelig Føde [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Mit svar på dit spørgsmål:
Citat:
hvorfor mener du profilen HK skal forholde sig til åndens frugt - noget jeg postede til dig
er:
Hanskrist nærmest tordner løs med krav om, at f.eks. jeg skal læse Paulus i Bibelen.
Du linker så til et kapitel i Paulus' Galaterbrev, som bestemt ikke opfordrer til at kalde et medmenneske som mig: "Idiot" - "løgner" - "hykler" - "fjols" - m.m. - tværtimod!

Så er det vel rimeligt, synes jeg, at konfrontere "Paulus-missionæren" Hanskrist med disse ord fra Paulus, som jo direkte modsiger Hanskrists personfnidder-opførsel overfor mig.

Nu, jeg er i gang med at skrive til dig, der er så godt hjemme i Bibelen: Har du kendskab til, om Paulus har skrevet noget om dét, at almindelige mennesker søger at påvirke andre trosmæssigt?

Grunden til, at dét interesserer mig, er at jeg her ser kimen til korstog o.m.a. religionsfjendtligheder.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32399 - 02/06/2021 23:54 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Hanskrist, du har ikke skrevet noget 06/02/21 11:59, i så fald ville det fremgå af listen over dine indlæg, men du har skrevet et indlæg 06/02/21 10:59 til Gerth og et 14:53 til Tikka.


Så er vores tidszone 1 time forskelligt, altså 11:59 hos mig er 10:59 hos dig. Og det er det indlæg. Hvad svarer jeg? At Jesus og Paulus var meget temperamentsfulde personer, der hidsede sig op gang på gang, men det udelukker jo ikke at der 95% af tiden er der ro fred og kærlighed i menighederne og et skænderi i en søskende flok betyder jo ej heller at hjemmet ikke er fyldt med kærlighed og familien trives fordi de bestemt føler den kærlighed selv når de skændes eller har en ivrig meningsudveksling hvor de er meget uenige. Sådan havde vi det i alle de byggefirmaer jeg har været i, ja vi forventede det ligefrem fordi vores sammenhold var så varmt at vi kunne magte det.

Iøvrigt har jeg nævnt Gud Helligåndens 1): frugter (Tikka's Galaterbrevs kommentar) og 2): de karismatiske Åndsgaver et utal af gange. Så jeg er da 100% opmærksom på det forhold Tikka peger på, har intet overset her, i så fald kunne jeg jo ikke nævne det så ofte.


-0-0-0-0-

Citat:
Arne:

Og spørgsmålet:
Hvorfor er det så vigtigt for dig at påvirke andre til din tro? Det har du heller ikke givet noget svar på.


Jo et utal af gange, husker første gang du kom med din påstand.

Jeg vil ikke påvirke andre til min tro (for det er ikke tro som du tænker tro).

Det jeg gør er at korrigere dine påstande om trostvang (rettroenhed og dogmatisme) hos Paulus. Det findes ikke hos Paulus og jeg har forklaret det i flere indlæg (som du ikke har læst Arne fordi som du selv bræger ud - "jeg læser ikke HansKrist indlæg" (måske du alligevel skulle give dig tid)). Iøvrigt har jeg vist dig hvor stor Trosfrihed der er i de paulinske urkristne menigheder. Paulus havde så stor tillid til Gud Helligånden i funktion, gørende sit arbejde i FRIHED (der hvor ÅNDEN er der er også FRIHEDEN) og hvor rammerne er Kærlighed, at rettroenhed og dogmatisme, og "bibel"fundamentalisme for ham var en utænkelighed - ja for Paulus var TROEN = at have ÅNDEN (da TROEN kom = da KRISTUS kom = da begivenheden KRISTUS indtrådte: GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

Det har jeg forklaret i flere indlæg til dig, så hvis du læste mig burde du være blevet klogere og kunne sige til dine venner at der slet ikke er trostvang hos Paulus (eller HansKrist) de er meget rummelige begge to.


Citat:
Dette ene vil jeg have at vide af jer: Fik I Ånden ved at gøre lovgerninger eller ved at høre i tro? Er I så uforstandige? I begyndte dog i Ånden, vil I nu ende i kødelighed? Er alt det sket med jer til ingen nytte – hvis det da virkelig var til ingen nytte? Han, der giver jer Ånden og gør undergerninger iblandt jer – gør han det, fordi I gjorde lovgerninger, eller fordi I hørte i tro?



Alt det her er gentagelser Arne fordi du ikke læser mig. Og de første mange gange jeg svarede dig har jeg måske svaret dig bedre og mere pædagogisk.

Men hvis du vil slynge om dig med påstande om Paulus, og mig og kristendommen, må du også læse mine given dig svar på tiltale.

Eller mener du at du på propaganda missionerende vis må sprede misinformation igen igen igen fordi du har ret til ikke at læse de der ved bedre og forsøger at korrigere dig? ..

Iøvrigt har jeg en del mere at kunne sige om det med korstogene, ud over at de ikke har rod i noget med Jesus og Paulus (du vil intet kunne finde der opfordrer hertil) men de er begyndt som at skulle ledsage og beskytte de europæiske pilgrimsrejsende på vej til Jerusalem, og er også en konflikt med muslimsk magt og herredømme der bredte sig mere og mere og fortrængte de kristne og ikke altid lod de pilgrimsrejsende være i fred. At det tog overhånd er korrekt også at det spredtes til hele Europa end lige i forbindelse pilgrimsrejserne til Jerusalem. Jeg er ikke ekspert, søg selv viden om det - men at sige det har udspring i Paulus som trostvang er det mest forkerte.

Hvorfor vil nogen være med i en bevægelse? Jesus bevægelsen, der blev til de urkristne menigheder her og der? Bestemt var det ikke ved tvang da de ingen magt havde og ingen magt udøvede. Men folk var jo draget af den ÅNDEN og FRIHED der kendetegnede disse urkristne menigheder. Her blev den båndlagte og organiserede undertrykte og hæmmede såre menneskelige iboende RELIGIØSE SPIRITUALITET sluppet fri. Det var netop et opgør den lov og gerningsretfærdige religiøse spændetrøje hvor vores iboende RELIGIØSE SPIRITUALITET ikke kunne blomster.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32400 - 03/06/2021 00:13 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900
Citat:
Nu, jeg er i gang med at skrive til dig, der er så godt hjemme i Bibelen: Har du kendskab til, om Paulus har skrevet noget om dét, at almindelige mennesker søger at påvirke andre trosmæssigt?

Grunden til, at dét interesserer mig, er at jeg her ser kimen til korstog o.m.a. religionsfjendtligheder.


Almindelige mennesker?

Det var vel almindelige mennesker der forkyndte om Jesus - Paulus blev fængslet på grund af sin tro, men da også vist fordi han var træls for de hellige i Jerusalem

Måske du kan bruge nedenstående, der opfordrer han til guds fulde rustning - og fortæller han er fængslet for troen, som han er sendt til at forkynde.


må få ord til frimodigt at gøre evangeliets hemmelighed kendt, det, som jeg i lænker er sendebud for. Bed om, at jeg ved evangeliet må få frimodighed til at tale, som jeg skal.

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/ef/6

Guds fulde rustning

Citat:
I øvrigt, vær stærke i Herren og i hans mægtige styrke.

Ifør jer Guds fulde rustning, så I kan holde stand mod Djævelens snigløb. Thi for os står kampen ikke mod kød og blod, men mod myndigheder og magter, mod verdensherskerne i dette mørke, mod ondskabens åndemagter i himmelrummet.

Tag derfor Guds fulde rustning på, for at I kan stå imod på den onde dag, overvinde alt og bestå. Så stå da fast, spænd sandhed som bælte om lænden, og ifør jer retfærdighed som brynje, og tag som sko på fødderne villighed til at gå med fredens evangelium.

Overalt skal I løfte troens skjold, hvormed I kan slukke alle den Ondes brændende pile.

Grib frelsens hjelm og Åndens sværd, som er Guds ord.

Under stadig bøn og anråbelse skal I altid bede i Ånden og holde jer vågne til det og altid være udholdende i forbøn for alle de hellige – også for mig, om at jeg, når jeg åbner min mund, må få ord til frimodigt at gøre evangeliets hemmelighed kendt, det, som jeg i lænker er sendebud for.

Bed om, at jeg ved evangeliet må få frimodighed til at tale, som jeg skal.



Top Svar Citer
annonce
Side 28 af 245 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
28/04/2024 02:48
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Lun søndag ender i tordenvejr
28/04/2024 08:34
To personer er fundet døde i Esrum Sø
28/04/2024 08:30
Russiske journalister varetægtsfængsle..
28/04/2024 08:23
Ny portugisisk regering undsiger præsid..
28/04/2024 03:57
Moderaternes ordfører kalder Frederik V..
28/04/2024 02:16
Nyheder fra Religion.dk