annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15729413
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386201
Et andet syn 1994536
Åndelig Føde 1533860
Jesu ord 1526471
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 210 gæster og 71 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 25 af 42 < 1 2 ... 23 24 25 26 27 ... 41 42 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34854 - 15/02/2022 18:56 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: somo]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
Somo:

Islam er kompatibel med det virkelige liv og afhænger ikke af fantasi, antagelser eller subjektive oplevelser


Vrøvl Somo - jeg har læst hvad du skriver og det er nøjagtig den samme gang BLIND TRO og OVERTROISKHED som vi finder hos de kristne kættere Bibelfundamentalisterne. Dem kan man ikke drøfte med, de er udenfor pædagogisk rækkevidde og det er du også. I er så syltet ind i OVERTROISKHED og BLIND TRO.

Du kan jo bare se de der dommedags profetier - overfor sådanne barnlige psykotiske primitive ondskabsfulde ateistiske ønsker - skriftlige udgydelser (ren og skær menneske værk der aldrig har haft at gøre med en åbenbaring) -- hvilket både psykologi og psykoanalyse og neurovidenskab for længst har demonstreret at nærer man sådanne ønsker så skader man sig selv, sin familie og det samfund man vokser op i - DET KOMMER DER ALDRIG NOGET GODT UD AF - at så sådanne barnlige ondskabsfulde ateistiske ideer og ønske drømme i folk.

Alle - selv muslimer tar kraftigt afstand fra sådanne tanker og ideer.

Ihvertfald kan jeg se det ikke har en dyt at gøre med muslimernes Gud.

Så hvis det er hvad du betragte som en del af islam (og du ikke klart kan tage afstand fra disse dommedags profetier) så er du og den form for islam du hylder bestemt ikke kompatibel med det virkelige liv - som du ellers hævder.

Alle højt udviklede religiøse mennesker der er så mange af i vor tid vil tage kraftig afstand fra disse dommedags profetier - de vil slet ikke kunne have med dig at gøre når du kommer med sådan noget snak.


Det er bare ikke godt nok Somo.

Det er en katastrofe og pinligt.

Uha uha uha EN VILDFARELSE.

Virkelig pinligt du optræder sammen med os andre med sådanne skriverier - som jeg stadig mener må være ulovlige. Det kan ikke være rigtig at voksne mennesker i fuld alvor spreder sådanne religiøse ideer.

Du må udvikle dig Somo.

Første skridt kunne være at du fortæller mig hvilke muslimer der tar kraftig afstand fra disse dommedags profetier - for dem må der være mange mange hundrede millioner af. Ihvertfald er det ikke alle muslimer der vil have at gøre med sådanne dommedags profetier - da de ikke har del i Gud.

Iboende Gud er der selvfølgelig ikke racisme og ønsker om at udslette to religioner og dets folk. Dette har neurovidenskab for længst demonstreret at så er man slave af det mest primitive ondskabsfulde voldelige der kan bo i vi mennesker - så er man så formørket at man slet ikke er modtagelig for at forstå det med Gud - da man der skal være ren i hjertet ❤️ og ikke må huse sådanne idéer - tilskrive disse ideer nogen som helst guddommelig gyldighed og legitimitet.

Alle mennesker der mediterer ved det og det er alligevel den største del af jordens befolkning der gør det og det indenfor alle religiøse retninger, jøder, kristne, hinduer, buddhister og muslimer med mange flere.

At være kompatibel med det virkelige liv når dette er sublimt spirituelt religiøst åndeligt så er der ikke overhovedet plads til sådanne dommedags profetier.

Ingen mennesker, uanset hvilken kultur eller religion de tilhører vil, der arbejder spirituelt med sig selv vil vide af sådanne idéer da de tydeligvis er ateistiske og menneskes værk - har intet med Gud og åbenbaringer fra Gud at gøre.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34856 - 15/02/2022 21:16 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: Hanskrist]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1462
Hvad kan jeg gøre for dig, kristne indrømmer selv, at Det Gamle Testamente er fyldt med vold, massakrer, krige og andre ulykker. Vi finder i det endda kannibalisme og stening af børn. Blandt dem, der har læst Bibelen, er der mange, der genkender denne vold i det gamle testamente, men nogle siger, at det er JESUS, kærlighedens Sande Gud og ikke Det gamle Testamentes Gud, der er meget vred og meget slem. Vi kunne lukke øjnene og hjælpe dem med tavshed ved at foregive at have forstået noget,

For dem er JESUS ​​kun den evige Gud i Det Gamle Testamente, før han valgte at komme til jorden i menneskeligt kød. Ja min ven, det gamle testamentes Gud eller det nye (JESUS) er den samme evige Gud ifølge de samme kristne doktriner. Hvad vil du have os til at gøre efter det?


eksempler på vold i Det Nye Testamente


27 Men fører disse mine Fjender hid, som ikke vilde, at jeg skulde være Konge over dem, og hugger dem ned for mine Øjne!"



Lad os for eksempel tage Matthæusevangeliet kapitel 14 vers 41-42: "Menneskesønnen skal sende sine engle, og fra hans rige skal de tage alt det væk, som fører til frafald, og alle dem, der begår lovbrud, og kaste dem i ovnen med ild."

Eller Lukasevangeliet kapitel 12 vers 51:
"Mener I, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden? Nej, siger jeg, ikke fred, men splid."

Johannes' Åbenbaring kapitel 2 vers 22-23:
"Nu kaster jeg hende på sygelejet, og dem, der horer med hende, styrter jeg ud i stor trængsel, hvis de ikke omvender sig fra hendes gerninger, og hendes børn slår jeg ihjel. Så skal alle menighederne forstå, at jeg er den, der ransager nyrer og hjerter, og jeg vil give enhver af jer efter jeres gerninger."







Hvorfor være så overrasket, i det nye testamente er det ikke den onde Gud i det gamle testamente selv, der optræder i JESUS person ved inkarnationen.. Det gamle testamente ville derfor være JESUS værk før hans legemliggørelse. Du må vælge, min kære ven, enten at adskille JESUS ​​fra enhver vederstyggelighed i det gamle testamente eller at involvere ham og få ham til at påtage sig det fulde ansvar. Ellers vil enhver dialog i denne retning,som du er vant til, forblive fuldstændig forudindtaget af ondskab. At fortælle os hver gang, når alt er godt i Bibelen "det er JESUS", og når det er dårligt, det er de andre bibelske profeters Gud, som JESUS ​​netop er inkarnationen af, det er virkelig et dobbeltsprog.
Top Svar Citer
#34857 - 15/02/2022 21:59 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: somo]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
Somo:

Hvad kan jeg gøre for dig, kristne indrømmer selv, at Det Gamle Testamente er fyldt med vold, massakrer, krige og andre ulykker. Vi finder i det endda kannibalisme og stening af børn.



Ja og hvad så Somo??

Vi kristne har ikke Bibelen som Guds Ord og vores tro gælder ikke Bibelen.

Kristendommen er ikke nogen bogreligion - det er ikke Bibelen vi tror på.

The Bible does not contain words of God (or as Calvin has said, divine "oracles"), but it can and in a unique way has become the "Word of God".
Every day, by its impact on people inside an outside the Church, the Bible proves that it is the Divine Spirit's most important medium in the western tradition.
But it is not the only medium, nor is everything in it always such a medium. In many of its parts it is always a potential medium, but it only becomes an actual medium to the degree that it grasps the spirit of men.
No word is the Word of God unless it is the Word of God for someone; nor is it unless it is a medium whereby the Divine Spirit enters the spirit of someone.




I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.
En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende. 2 Kor 3.



Paul Tillich:
The worth "faith" cannot be applied to the Christ unless it is taken in its biblical meaning of a Spiritual reality in itself.

The faith of the Christ is the state of being grasped unambiguously by the Spiritual Presence.




-0-0-0-0-

Vi tilskriver ikke hvad der står i Bibelen nødvendigvis nogen guddommelig gyldighed og autoritet. Det er som du ser overalt hos Paulus ikke Bibelen der er interessant vores TRO gælder TROS BEGIVENHEDEN KRISTUS den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34858 - 15/02/2022 22:12 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: somo]
ABC
Uregistreret

Hej Somo (fred være med dig)

Hvad er virkeligheden heart For 1400 år siden havde de ikke mulighed for at genoplive mennesker, men det har vi nu, og det har givet os nogle glædelige oplevelser...




Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#34860 - 16/02/2022 13:27 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1462
Det dukker op efter Bibelens fald og skandalen om dens forvrængning

Kristne begyndte at sige, at dette er en åndelig bog, dette er en historisk bog, dette er en bog, som jeg er ligeglad med

Det er overraskende, at de kender deres påståede Herre fra denne bog

De citerer versene i denne bog om korsfæstelsen, forløsningen og treenigheden og betragter den som en henvisning til dem på trods af dens forvrængning

Selv kristne teologer, akademikere og lærde undersøger Bibelen, de beviste dens forvrængning videnskabeligt og historisk

Og du følger Paulus og ikke denne Kristi lære gennem din Bibel
Paulus' ord i din bibel,
Derfor kan du ikke benægte eksistensen af din bog på trods af dens forvanskning, fordi den er en reference til dig



\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\






du siger vrøvl,

Dine ord er forkerte, de modbeviser sandheden og kaster folk ud i vildledning

- Buddhister tror, ​​at Buddha er Guds søn, menneskehedens frelser fra dens tragedier og smerter, og at han bærer deres synder for dem.

Hinduismen betragtes som en polyteistisk religion, da den anerkender eksistensen af ​​omkring 330 millioner guder, men der er kun én gud over disse guder, som er Brahma

Kristendommen tilbeder profeten Jesus Kristus som Gud eller Guds søn, og han er menneskehedens frelser fra dens tragedier og smerter, og at han bærer deres synder for dem.

Jøderne tilbeder Gud, men med egenskaber, der ikke er værdige til Guds storhed, og de siger, at Uzair er Guds søn.

De er alle åndelige og er ligeglade med deres bøger, så ved vi, hvem der er den sande Gud eller den sande religion gennem dem?

Kun på din egen åndelige måde vil alle forblive på mørkets og løgnens vej


Der skal være korrekte videnskabelige og historiske beviser for religiøse bøger, så kommer spiritualitet på et disciplineret grundlag efter at have kendskab til den sande Gud

Det er ikke kun en illusorisk spiritualitet, der afhænger af menneskers luner og ønsker, og alle gør, hvad de kan lide og tilbeder, hvad de kan lide.
Top Svar Citer
annonce
Side 25 af 42 < 1 2 ... 23 24 25 26 27 ... 41 42 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Nyheder fra DR
Morten Frendrup scorede, da Genoa sikred..
29/04/2024 23:49
Houthierne: Vi har angrebet to amerikans..
29/04/2024 23:46
Politiet anholder pro-palæstinensiske d..
29/04/2024 22:53
Flere politibetjente skudt i USA
29/04/2024 21:43
Gérard Depardieu skal for retten til ok..
29/04/2024 21:25
Nyheder fra Religion.dk