annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15895354
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2400557
Et andet syn 2004870
Åndelig Føde 1608942
Jesu ord 1535036
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 586 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: tegn og begivenheder / beviser på islam

Hvad kan jeg gøre for dig, kristne indrømmer selv, at Det Gamle Testamente er fyldt med vold, massakrer, krige og andre ulykker. Vi finder i det endda kannibalisme og stening af børn. Blandt dem, der har læst Bibelen, er der mange, der genkender denne vold i det gamle testamente, men nogle siger, at det er JESUS, kærlighedens Sande Gud og ikke Det gamle Testamentes Gud, der er meget vred og meget slem. Vi kunne lukke øjnene og hjælpe dem med tavshed ved at foregive at have forstået noget,

For dem er JESUS ​​kun den evige Gud i Det Gamle Testamente, før han valgte at komme til jorden i menneskeligt kød. Ja min ven, det gamle testamentes Gud eller det nye (JESUS) er den samme evige Gud ifølge de samme kristne doktriner. Hvad vil du have os til at gøre efter det?


eksempler på vold i Det Nye Testamente


27 Men fører disse mine Fjender hid, som ikke vilde, at jeg skulde være Konge over dem, og hugger dem ned for mine Øjne!"



Lad os for eksempel tage Matthæusevangeliet kapitel 14 vers 41-42: "Menneskesønnen skal sende sine engle, og fra hans rige skal de tage alt det væk, som fører til frafald, og alle dem, der begår lovbrud, og kaste dem i ovnen med ild."

Eller Lukasevangeliet kapitel 12 vers 51:
"Mener I, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden? Nej, siger jeg, ikke fred, men splid."

Johannes' Åbenbaring kapitel 2 vers 22-23:
"Nu kaster jeg hende på sygelejet, og dem, der horer med hende, styrter jeg ud i stor trængsel, hvis de ikke omvender sig fra hendes gerninger, og hendes børn slår jeg ihjel. Så skal alle menighederne forstå, at jeg er den, der ransager nyrer og hjerter, og jeg vil give enhver af jer efter jeres gerninger."







Hvorfor være så overrasket, i det nye testamente er det ikke den onde Gud i det gamle testamente selv, der optræder i JESUS person ved inkarnationen.. Det gamle testamente ville derfor være JESUS værk før hans legemliggørelse. Du må vælge, min kære ven, enten at adskille JESUS ​​fra enhver vederstyggelighed i det gamle testamente eller at involvere ham og få ham til at påtage sig det fulde ansvar. Ellers vil enhver dialog i denne retning,som du er vant til, forblive fuldstændig forudindtaget af ondskab. At fortælle os hver gang, når alt er godt i Bibelen "det er JESUS", og når det er dårligt, det er de andre bibelske profeters Gud, som JESUS ​​netop er inkarnationen af, det er virkelig et dobbeltsprog.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Landsholdsspilleren O'Riley scorer dobbe..
15/05/2024 22:50
Slovakiets vicepremierminister: Jeg tror..
15/05/2024 22:38
Det færøske lagting forkaster forslag ..
15/05/2024 22:13
To fremtrædende medlemmer af Nye Borger..
15/05/2024 21:46
Partier indkaldes til møde om brugen af..
15/05/2024 20:54
Nyheder fra Religion.dk