annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15661551
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380435
Et andet syn 1989790
Jesu ord 1522523
Åndelig Føde 1515861
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 394 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 114 af 245 < 1 2 ... 112 113 114 115 116 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34325 - 08/01/2022 00:56 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Jeg oplever nok Jesus Kristus anderledes, end du gør, men gøre grin - nej, nej og atter nej!

Jeg kan ikke i få ord redegøre for, hvordan jeg oplever Jesus Kristus, men det er i alt fald dybt, dybt alvorligt!


Nej dybt alvorligt er det ikke - du er ikke spor interesseret i Jesus Kristus og hvad han bragte i spil --- tværtimod bruger du enhver given lejlighed til at ringeagte alt han stod for - åbenbarede for os


Du kan ikke forme Jesus Kristus vilkårligt efter din egen forgodtbefindende og meninger om tingene

Jesus Kristus gør vores Guds relation personlig - som en fader og søn - han gør Gud menneskelig - ikke upersonlig og umenneskelig, ikke total ukendt og fremmed og langt borte - tværtimod

Gud giver os iøvrigt vores ansigt og billede - karisma, udstråling skønhed og personlighed - alt det vi har i Jesus Kristus - da det er sønnens åbenbaring Gud Fader - hvordan Gud er og hvor Gud er, nemlig i det menneskelige og personlige

At der er så meget personlighed og ansigt og billedlig skønhed - karisma og udstråling og forklarelse og lys - stråleglans - skylder vi Jesus Kristus - men dette vil du ikke vide af - eller tage imod og altid skal du ringeagte forholdet:


Jesus Kristus Guds Menneskelige Ansigt i verden - det Billede vi alle er skabt i og skabes og forvandles og formes efter:

hver gang én vender om til Herren, tages sløret bort« – »Herren« er Ånden, og hvor Herrens ånd er, dér er der frihed. Og alle vi, som med utilsløret ansigt i et spejl skuer Herrens herlighed, forvandles efter det billede, vi skuer, fra herlighed til herlighed, sådan som det sker ved den Herre, som Ånden er.


Kærligheden hører aldrig op. Profetiske gaver, de skal forgå; tungetale, den skal forstumme; og kundskab, den skal forgå. For vi erkender stykkevis, og vi profeterer stykkevis, men når det fuldkomne kommer, skal det stykkevise forgå. Da jeg var barn, talte jeg som et barn, forstod jeg som et barn, tænkte jeg som et barn. Men da jeg blev voksen, aflagde jeg det barnlige. Endnu ser vi i et spejl, i en gåde, men da skal vi se ansigt til ansigt. Nu erkender jeg stykkevis, men da skal jeg kende fuldt ud, ligesom jeg selv er kendt fuldt ud.


så de ikke ser lyset, der stråler fra evangeliet om Kristi herlighed, Kristus, som er Guds billede. For vi prædiker ikke os selv, men Jesus Kristus som Herren og os selv som jeres tjenere for Jesu skyld. Thi Gud, der sagde: »Af mørke skal lys skinne frem,« han har ladet det skinne i vore hjerter til oplysning og til kundskab om Guds herlighed på Jesu Kristi ansigt.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34326 - 08/01/2022 01:22 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1894
Citat:
Jesus Kristus Guds Menneskelige Ansigt i verden - det Billede vi alle er skabt i


tommelop en smuk måde at sige:
Citat:
Den, der har set mig, har set Faderen; hvordan kan du så sige: Vis os Faderen?
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/joh/14
Min fremhævning

*
ingen farve trist

***

Top Svar Citer
#34327 - 08/01/2022 01:29 Re: Åndelig Føde [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Jesus Kristus opfandt den dybe tallerken - eller åbenbarede de religiøse dybde dimensioner ved virkeligheden - vi kender nu Gud i Jesus Kristus - det gjorde vi ikke helt i samme omfang før - og var det uden virkning og virkelighed det Jesus Kristus bragte i spil i verden ville det være glemt for længst - men det virker i overensstemmelse med virkeligheden som sandheden om os det Guds Billede vi er skabte i og til stadighed forvandles og formes efter


Takket være Jesus Kristus kan vi alle erfare Gud i det menneskelige ansigt - her har vi vores Guds Billedlighed, afklaring og forklarelse, karisma lys åsyn og stråleglans - udstråling og skønhed - HER HAR VI VORES GODE UD'SEENDE når vi ser med hjertet ❤️ GUDS ØJNE

Her høre Gud hjemme hos os og JESUS KRISTUS minder os om at Gud er kommet for at blive som sådan hos os - Gud er kommet nær

Og alle dine skøre blot opdigtede fiktive idéer om en Bibelens Gud og Bogens Gud er noget forfærdeligt vrøvl fra din side og skyldes at du ikke forstår det du læser i bibelen fordi du ikke kan forbinde det med noget virkeligt - du tror blot tingene uden at forstå tingene - hvad Paulus sådan advarer imod flere steder i sine breve - blind tro findes ikke hos Paulus

du overtror blot tingene bare fordi det står i Bibelen uden at forstå tingene - men bibelen tvinger ikke noget ned over hovedet på folk - og iøvrigt er det ikke Bibelen vi tror på

Sådan vil du have det skal være - men selv vil du ikke have med det at gøre (du er stukket af fra det du prædiker) - men du vil bestemme at sådan er det - selv om altså du ikke selv vil vide af dette dit pjat

Godt nok en skør position at indtage
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34328 - 08/01/2022 02:02 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

tommelop
Du er så klog så det halve kan være nok.

***
Top Svar Citer
#34329 - 08/01/2022 02:17 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1894
Citat:
Jesus Kristus opfandt den dybe tallerken - eller åbenbarede de religiøse dybde dimensioner ved virkeligheden - vi kender nu Gud i Jesus Kristus - det gjorde vi ikke helt i samme omfang før - og var det uden virkning og virkelighed det Jesus Kristus bragte i spil i verden ville det være glemt for længst - men det virker i overensstemmelse med virkeligheden som sandheden om os det Guds Billede vi er skabte i og til stadighed forvandles og formes efter


Takket være Jesus Kristus kan vi alle erfare Gud i det menneskelige ansigt - her har vi vores Guds Billedlighed, afklaring og forklarelse, karisma lys åsyn og stråleglans - udstråling og skønhed - HER HAR VI VORES GODE UD'SEENDE når vi ser med hjertet ❤️ GUDS ØJNE

Her høre Gud hjemme hos os og JESUS KRISTUS minder os om at Gud er kommet for at blive som sådan hos os - Gud er kommet nær
Jo jo … men at flere tilslutter sig en forståelse som ovenstående, som de gør til deres virkelighed beviser jo netop, at virkeligheden er hvad man gør den til - og tilslutter man sig ikke ovenstående ideer har man bare en anden virkelighed.

***


Top Svar Citer
annonce
Side 114 af 245 < 1 2 ... 112 113 114 115 116 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
20/04/2024 17:02
Kom op på bjerget...
af ABC
20/04/2024 13:52
Vigtige præciseringer
af ABC
20/04/2024 13:23
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Politiet til stede i Korsør efter anmel..
20/04/2024 16:41
Vinderne i DM i Skills er fundet
20/04/2024 16:29
Politiet kan først melde nyt ud om flya..
20/04/2024 15:30
Pernille Skipper er nu officielt formand..
20/04/2024 15:07
Satser på at åbne Knippelsbro inden my..
20/04/2024 15:02
Nyheder fra Religion.dk