annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656153
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379975
Et andet syn 1989385
Jesu ord 1522378
Åndelig Føde 1513849
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
3 registrerede ABC, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 429 gæster og 43 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 187 af 245 < 1 2 ... 185 186 187 188 189 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#35437 - 12/04/2022 17:20 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
He he Tikka

Gåden Tikka

🌳🌻🌳🌻🌳

Du mente tidligere at vi mennesker ikke skulle vende tilbage til JORDEN - NATUREN og få et nært forhold til fødevarer produktion gennem bæredygtig regenerativ permakultur jordbrug gartneri køkkenhave.

Du fandt det var bøvlet - for hårdt slid og besværligt - men jeg er af den opfattelse at vi mennesker får energi af at arbejde og ikke mister energi ved at arbejde.

Alle de milliarder Tikka og Arne segmentet har i Vesten (aldrig nogensinde har en generation af ældre haft så mange milliarder) hvis de blev brugt på investeringer i regenerativ permakultur jordbrug gartneri køkkenhave - da kunne vi løse både klima krisen og miljø krisen (forureningen og biodiversitets katastrofen) der er i forbindelse med fødevarer produktion.

Sunde fødevarer bliver guld værd om få år og det kræver jord som stadig kan anskaffes til rimelige priser (men om få år vil jord blive så dyrt at vi almindelige mennesker nok ikke kan komme i nærheden heraf - men idag kan et hus på landet til en halv million med 10000 kvm jord stadig anskaffes.

Vi er en generation nu der burde handle - gøre de rigtige ting - frem for moralsk konstant at fordømme vore omgivelser - ja så burde vi gøre noget ved tingene og det kan vi - vi har de økonomiske midler til at vende udviklingen.

Vh HansKrist

PS:

Se et menneske som Gerth der er ved at gå i opløsning (psykotisk nedsmeltning og "sex lir") over lediggang - det ikke at have noget fornuftigt at stå op til og leve for - selv han har økonomiske midler til at købe et lille Hus på landet med jord til og dermed selv dyrke de bær og frugter der skal på Helligånds Café'ens kager. Eller i Café'ens sunde Smoothie's.


-0-0-0-0-

Mener Thomas spurgte mig om hvad jeg mener om moralske etiske spørgsmål.

Jeg mener jo mindre vi fordømmer andre jo mindre vi optræder med lov og moral som opdrager af hinanden jo bedre.

Jeg tror på at vi skal gøre noget ved tingene og ikke så meget snakke om tingene. Vi har kun tre år til at handle hvis vi skal undgå katastrofale stigninger i jordens middel temperatur.

Tænk jer nu hvis min gymnasie kammerat Henrik Stiesdal havde brugt hele sit liv på moralsk at fordømme de fossile (kul olie og gas) energikilder - så havde han brugt hele sit liv på at være moralsk forarget.

Nu gjorde han noget andet han gik igang med udviklingen af vindmøller hvor han er verdens førende såvel som de senere år han også er det indenfor PtX teknologierne.

Idag er han nået så langt at vindmøller elektricitet er billigere end den fra olie gas og kul. Drømme scenariet er opnået. Grøn vind energi er billigere end den fra olie gas og kul - de fossile brændsler - det vil sige det fra idag overhovedet ingen mening gir at udlede store mængde CO2 i forbindelse med vores energi forsyning.

Kan I se det - han brugte ikke sit liv på moralsk at fordømme de fossile kul olie gas kraft varme værker - men han gik igang med HANDLING - vedvarende grøn vind energi.

På samme måde kan segmentet Arne og Tikka i Vesten, hvis de ville, gennem at de bruger deres ufattelige mange milliarder i pensions opsparing på regenerativ permakultur jordbrug gartneri køkkenhave løse CO2 udledningen og miljø problemerne (biodiversitet og forurening) i forbindelse med fødevarer produktion.

Altså vi skal ikke kun bruge tiden og kræfterne på moralsk at fordømme industri landbrugets fødevarer produktion, der er skyld i alle landets ulykker; for stor udledning af CO2 og biodiversitets katastrofen og forureningen -- men vi skal som Henrik Stiesdal blot begynde på det eneste rigtige alternativ - nemlig regenerativ permakultur jordbrug gartneri køkkenhave. VI KAN HVIS VI VIL - DA VI HAR DE ØKONOMISKE MIDLER og masser af grønne hænder det kribler i for at få lov til at gøde, så og høste og røgte dyrene i driften på regenerativ permakultur jordbrug gartneri køkkenhave.

Jamen kan vi finde ud af det? Ja selv børn fra 6 - 7 års alderen kan finde ud af det - så vi voksne med vores viden og disciplin og tålmodighed vi kan endnu bedre - og er der noget vi ikke lige kan finde ud af så står de etablerede permakultur foreninger med dens ildsjæle i kø for at hjælpe - de tager endda på udflugt mange folk (20 - 30 - 50 kommer de) til de nye der er startet op som har brug for en hjælpende hånd.

Sådan er pioner ånden og begejstringen indenfor området.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#35438 - 12/04/2022 18:36 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hanskrist skriver en "opsang" til vist alle - dog undtaget ham selv - om at gøre noget for klima og miljø:
Citat:
Spørg blot Arne hvad han selv gør for at løse klima problemet og miljø problemerne (biodiversitet og forurening).
Han gør intet!
Nu er det jo enhvers ret at stille spørgsmål, men i dette forum bestemmer den spurgte jo selv at svare eller ej.

Her er et svar fra mig jo egentlig overflødigt, for Hanskrist svarer selv - på mine vegne - hvad han dog hverken her kompetence til - eller viden til at kunne blinker

Men jeg har såmænd ikke noget imod kort at fortælle lidt om, hvad jeg gør:
Den permakultur, som Hanskrist advokerer for, kan jeg vist godt sige, at jeg har i min villa-have - og mere jord har jeg ikke rådighed over blinker
Jeg har forbedret isolationen i mit hus og jeg har længe haft luft-til-vand varmepumpe istedet for det gamle oliefyr.
Jeg har en meget lille benzinbil, men kører stort set kun til supermarked og og apotek.
Jeg rejser ikke på ferie.
Jeg støtter Klimabevægelsen i Danmark, og jeg støtter Foreningen Atomkraft Ja Tak som et mindre onde end kul, olie og gas, når der ikke er energi nok fra sol og vind.

Miljømæssigt lever jeg af økologisk "middelhavskost" med et kødforbrug på ca. 1/4 af det normale.

Dét, der imidlertid optager mig mest, er vores samfundsindretning, der bl.a. via reklamer stimulerer vores materielle forbrug enormt.
Jeg tror på, at vi mennesker kan nå frem til foretrække en livskvalitet, hvor det materielle forbrug glider i baggrunden til fordel for en livsglæde præget af harmoni, kærlighed og omsorg.
Omsorg ikke blot for os selv, men også for vore nærmeste, for alle andre - og for denne klode.

Hvordan en sådan livsstil kan blive mere attraktiv - også for yngre mennesker - end rigdom og luksus, det tænker jeg over.
For mig som 88-årig er det jo nemt nok smiler

Og så er det vel på sin plds at spørge dig Hanskrist - du med din Gud, som ikke kan undvære mennesker - hvad gør du?

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#35440 - 12/04/2022 19:02 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Jeg tror på, at vi mennesker kan nå frem til foretrække en livskvalitet, hvor det materielle forbrug glider i baggrunden til fordel for en livsglæde præget af harmoni, kærlighed og omsorg.
Omsorg ikke blot for os selv, men også for vore nærmeste, for alle andre - og for denne klode.

Hvordan en sådan livsstil kan blive mere attraktiv - også for yngre mennesker - end rigdom og luksus, det tænker jeg over.



"Hvordan en sådan livsstil kan blive mere attraktiv - også for yngre mennesker - end rigdom og luksus, det tænker jeg over."


Ja du tænker - men jeg havde allerede fundet løsningen -

Vi skal tilbage til NATUREN JORDEN - vores fysiske kropslige kosmiske biologiske sanselige i verdens værens tilstedeværelse (DASEIN) EKSISTENS - vi skal forbindes til den jord det vand søer vandløb og hav der giver os vores daglige brød.

Vi er blevet totalt fremmedgjorte NATUREN JORDEN og dermed vores egen jordiskhed og natur - essens og væren.

Derfor skal urbaniseringen skrues tilbage og folk skal vende tilbage til landet og udkantsdanmark og alle i en eller anden omfang arbejde med regenerativ permakultur jordbrug gartneri køkkenhave.

Læs mit forrige indlæg Arne - ikke det du svarer på men det næste.

Du skulle droppe atomkraft (den hype der er om atomkraft skyldes meget Trump internet troll aktiviteter og det er du så faldet på røven for fordi du ikke kunne gennemskue dette propaganda) og bruge dine penge på andelsgårde Arne - og du kan besøge disse regenerativ permakultur jordbrug gartneri landbrug der er i din nærhed. Som dyrlæge det må have din store interesse:

Andelsgaarde.dk


Citat:
Jeg har en meget lille benzinbil, men kører stort set kun til supermarked og og apotek.


Apotek? Hvorfor ikke nadver og gudstjeneste i stedet for Apotek?

Husk det er Gud Helligånden der Helbreder os og holder os raske og bør være vores eneste medicin.

Men det virker måske ikke for en agnostiker?

PS:

Fint med luft til vand varmepumpe og så solceller på taget til at drive pumpen og til varmt vand. Du kan jo alligevel ikke få dine millioner med ud i verdens væren - så få dem brugt og vis vejen.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#35442 - 12/04/2022 19:53 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Jeg ser, jeg havde en skrivefejl i mit sidste indlæg på den nederste linje, hvor der skulle stå:
Citat:
Og så er det vel på sin plads at spørge dig Hanskrist - du med din Gud, som ikke kan undvære mennesker - hvad gør du?

Og så ser jeg, at Hanskrist buldrer videre med sine andelsgårde - som om dét kunne redde verden.
Desuden lægger jeg mærke til, at Hanskrist har meget travlt med, hvad andre skal gøre, men åbenbart ikke selv gør noget blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#35443 - 12/04/2022 20:11 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Og så ser jeg, at Hanskrist buldrer videre med sine andelsgårde - som om dét kunne redde verden.



Og du er dyrlæge og så er du ikke engang klar over at regenerativ permakultur jordbrug gartneri køkkenhave landbrug er det vigtigste af alt hvis verden skal reddes fra:

Miljø problemerne:

Biodiversitets katastrofen

Miljø katastroferne forurening og ødelæggelse af øverste muldlag - dets mikro biologiske liv overalt på jorden.

Klima krisen:

nuværende industri landbrugs alt for store CO2 UDLEDNING.

Ufatteligt at du som dyrlæge slet ikke har forståelse for disse basale forhold som ligger din faglige uddannelse nær at forstå.

Men det stemmer overens med al din snak om verdens væren hvor du aldrig har nævnt menneskers fysiske kropslige kosmiske biologiske sanselige i verdens værens tilstedeværelse (DASEIN) EKSISTENS.

I regenerativ permakultur jordbrug gartneri køkkenhave landbrug er mennesket tilbage i dets rette sammenhæng med naturen jorden - vores fysiske kropslige kosmiske biologiske sanselige i verdens værens tilstedeværelse DASEIN EKSISTENS og forbundethed JORDEN det jordiske og NATUREN.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 187 af 245 < 1 2 ... 185 186 187 188 189 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Mand satte ild til sig selv foran retsby..
19/04/2024 20:20
Beredskabet opgiver at fjerne saks ved B..
19/04/2024 20:05
Formand i Danmarks Cykle Union trækker ..
19/04/2024 18:43
Nyheder fra Religion.dk