annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648006
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379315
Et andet syn 1988792
Jesu ord 1521942
Åndelig Føde 1510991
Galleri
Et nyt liv
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 222 gæster og 30 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 71 af 245 < 1 2 ... 69 70 71 72 73 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#33343 - 19/09/2021 16:40 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Du skriver til mig:
Citat:
Du kan ikke påstå at du igennem et JESUS KRISTUS IKON er blevet inspireret til "kærlighed" og du så i samme omgang bekæmper alt det JESUS KRISTUS stod for og bragte i spil i verden
Mit svar:
Jo, det kan jeg, og det gør jeg, og jeg "bekæmper" ikke noget i kristendommen - udover vold mod ikke-kristne og kætterforfølgelser.

Min Kristus-oplevelse og min oplevelse af det guddommelige er direkte - udenom alle de fine og dyre ord i Bibelen - og andre steder - som mennesker har skrevet.

Hvorfor generer dét dig?
Og hvem har i øvrigt bemyndiget dig til at være dommer i den slags?

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, nøjsomhed, empati, harmoni, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#33344 - 19/09/2021 16:52 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Kære venner på Trosfrihed

Her lidt fra Frans af Sales.

Ydmyghed består i ikke at agte os selv over andre og i ikke at søge at blive agtet over dem.
- Frans af Sales

Sandelig, det er en velsignelse at elske her på jorden, som vi håber at måtte elske i Himlen, og at begynde det venskab her som skal fortsætte i al evighed der.
- Frans af Sales


Trods uenigheder og måder at tale sammen på så tror jeg, at vi har en relation, som vi kan få til at bære frugt. En frugt som vil - hvis vi vil - blomstre i al evighed.
Top Svar Citer
#33345 - 19/09/2021 17:12 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Du har intet problem med at bekæmpe og latterliggøre og håne alt det JESUS KRISTUS bragte i spil i verden samtidig med at du flager med et JESUS KRISTUS IKON



Kære folkens der læser med - det siger ligesom ikke så lidt om hvilken betydning vi skal tillægge Arne's skriverier, men ikke mindst at vi har ret til at trække på smilebåndet når Arne flager på skrømt med sin JESUS KRISTUS IKON - det er bare absurd og meningsløs og vrøvl og groft manipulation fra mandens side det han der gør og den ortodokse kirke ville smide ham ud på røv og albuer i samme øjeblik han nærmede sig med de skriverier Arne barsler med dagligt der er i direkte modstrid med alt hvad JESUS KRISTUS står for og bragte i spil i verden.

Jeg er tilfreds nu - og jeg kan jo ikke forhindre dig i at misbruge JESUS KRISTUS på det groveste.

Og hvad jeg mener om det har jeg vist givet stærk nok udtryk for flere gange.

Så fik vi den ged barberet 🐐

Her gjorde Trosfrihed et stort stort skridt fremad. Nu mindre MENINGSLØS VRØVL og en mand der pynter sig med lånte fjer fik vi plukket og klædt af til skindet.


-0-0-0-


Hvad du bilder os ind at have oplevet foran det JESUS KRISTUS IKON - kan vi svært anfægte og vi lader det være


Men hvad du skriver kan vi læse og forholde os til og det er det alene jeg forholder mig til. Dine evindelige endda med stor stor ihærdighed at bekæmpe og latterliggøre og håne alt det JESUS KRISTUS står for og bragte i spil i verden.

Du er så samvittighedsløs at du mener at kunne flage med et JESUS KRISTUS IKON uden at du overholdet føler dig forpligtiget på det JESUS KRISTUS bragte i spil i verden. Men ikke nok med det, at du bekæmper alt det JESUS KRISTUS står for, du håner og latterliggør det også.

Godaw med en økseskaft 🙃
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#33346 - 19/09/2021 17:29 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas (går jeg ud fra, du er).
Dit nr. 2 citat af Aldous Huxley:
Citat:
Den evige filosofi drejer sig først og fremmest om den ene, guddommelige Virkelighed bag tingenes, livenes og sjælenes mangfoldige verden. Men denne ene Virkeligheds natur er sådan, at den kun kan fattes direkte og umiddelbart af dem, der har valgt at opfylde visse betingelser: at lade sig opfylde af kærlighed, at være rene af hjertet og fattige i ånden.
og dit citat af Bjergprædikenens saligprisning:
Citat:
Salige er de rene af hjertet, for de skal se Gud.
som du har "moderniseret" til:
Citat:
Velsignede er de rene af hjertet, thi de skal se Gud.
samt dit citat af sufien Jalal al-Din Rumi:
Citat:
Guds mysteriers astrolabie er kærlighed.
(Link indsat af undertegnede)
De peger vel alle tre i den samme retning heart

Og min fornemmelse er, at vi her er meget tæt på sandheden om vi menneskers mulige - og bedste - måde at leve på smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, nøjsomhed, empati, harmoni, kærlighed smiler heart


Redigeret af Arne Thomsen (19/09/2021 17:42)
Top Svar Citer
#33347 - 19/09/2021 17:39 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Du gentager - nu igen - om mig:
Citat:
Du har intet problem med at bekæmpe og latterliggøre og håne alt det JESUS KRISTUS bragte i spil i verden -
Mit svar:
Du lyver!
Det er i øvrigt helt klart en injurie, som du kan dømmes for, hvis du fastholder dette i retten!
Det undrer mig, hvordan du kan få en sådan tvangstanke.

Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 71 af 245 < 1 2 ... 69 70 71 72 73 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Tre år efter nye regler for vanvidskør..
18/04/2024 16:14
Stor kranindsats sættes i gang ved Bør..
18/04/2024 15:56
Politiet forlænger opholdsforbud
18/04/2024 15:40
Teenager fængslet i drabssag i bandemil..
18/04/2024 14:58
Børsens brand får Herregårdsmuseet mi..
18/04/2024 14:43
Nyheder fra Religion.dk