annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15658548
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380186
Et andet syn 1989576
Jesu ord 1522444
Åndelig Føde 1514655
Galleri
Nødstrømsanlæg
Hvem er online?
0 registrerede 448 gæster og 38 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 69 af 245 < 1 2 ... 67 68 69 70 71 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#33327 - 19/09/2021 13:04 Re: Åndelig Føde [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Sidste gang, absolut sidste gang Gerth.


Citat:
Gerth:

Jamen du har jo selv omtalt Tikka og Anonym som desværre dogmatisk religiøse fundamentalister ligesom ekstremisten Somo, så de kan ikke styrke din kritik imod mig.


Selv om Tikka fremstiller kristendommen som bibelfundamentalisme hvilket jeg er rygende uenig med hende i, så kan hun jo godt være et sandhedsvidne omkring dette at mange af dine indlæg er så dårlige skrevet at de er nærmest ulæselige.

Det har Arne også påpeget, det har en anonym også sagt flere gange da du begyndte at skrive på Trosfrihed.

Det er bare sådan det er. Det kan være sjusk fra din side, at du har for travlt og ikke har gjort dig de nødvendige sproglige anstrengelser med at skrive forståeligt. Iøvrigt et fag i skolen at man lære det, men som flere og flere unge mennesker der i vor tid går ud af skolen uden at kunne magte.

Jeg har sagt hele tiden jeg tror det er sjusk da vi fra tid til anden har set vel formulerede klart forståelige indlæg fra dig af. Men måske disse indlæg er skrevet af ham der har kræft du siger har hjulpet dig.

Noget andet er at du citerer folk forkert, også noget Tikka har nævnt. Hvorfor pokker citerer du os ikke korrekt???

Du skal jo blot tage et kopi af hvad vi har skrevet og du er sikker på at du har citeret os korrekt.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#33329 - 19/09/2021 13:40 Re: Åndelig Føde [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:


Jeg taler snart med en offentligt ansat om dette angående Trosfrihed og politiets lov. Arne har jo ogsp oplyst om chikane.



I to har lidt svært ved at bevare jordforbindelsen og proportionerne i det her.


Vil I to have det offentlige - myndigheder - til at læse hvad I skriver i jeres følelsers vold. Arne's årelang injurier om HansKrist - det er ikke småting den mand ikke har skudt mig i skoene (inkvisitionen er nævnt et utal af gange - en lang række lodrette usandheder om Paulus har han slynget omkring sig med på offentlig internet debat portal selv om vi har korrigeret ham er han år efter år fortsat med at sprede misinformation).

Håber den offentlige person der åbenbart er i dit liv Gerth vil sige til dig:

"Gerth prøv at kigge indad, prøv at se hvad du skriver og har skrevet om folk på Trosfrihed".

Hvorfor bruger du ikke HELLIGÅNDEN? Er HELLIGÅNDEN ikke i form siden der også er en offentlig person. Du må lære Helligånden noget bedre at kende - for han vil uden problemer kunne hjælpe dig så meget at du kan svare for dig selv og stå på dine egne ben her i livet.



-0-0-0-


Er der ingen voksne tilstede her på trosfrihed
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#33331 - 19/09/2021 14:21 Re: Åndelig Føde [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Vil du forklare mig hvad vores debat på Trosfrihed har at gøre med kommunen???


Det må være ret ligetil at svare på Gerth.


Hvad er der med dig og kommunen???

Og hvorfor skal kommunen blandes ind i hvad vi debatterer med hinanden her på trosfrihed???

Det her er altså ikke helt normalt. Men du må kunne gøre det forståeligt for os andre hvad der er med dig og kommunen.


Mener du også at jeg kan gå til kommunen i Aalborg og få dem til at se på hvad du og Arne skriver om mig?

Vi har altså brug for en forklaring nu Gerth.

-0-0-0-0-


Citat:
Gerth:


Du indrømmer ikke dine fejl, så jeg snakker lige med Kommunen om det.



😂😂😂

Mener du det???

Er det i ramme alvor Gerth?


Det må være en joke

Hvad er det her for et cirkus

Galeanstalt ville den mere robuste utålmodige person sige.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#33333 - 19/09/2021 14:56 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Pot Pourri

En viden, vi aldrig kunne opnå, hvis vi forblev, hvad vi er, kan opnås i kraft af højere evner og et bedre liv, som vi kan nå frem til ad moralsk vej.
- Huxley

Den evige filosofi drejer sig først og fremmest om den ene, guddommelige Virkelighed bag tingenes, livenes og sjælenes mangfoldige verden. Men denne ene Virkeligheds natur er sådan, at den kun kan fattes direkte og umiddelbart af dem, der har valgt at opfylde visse betingelser: at lade sig opfylde af kærlighed, at være rene af hjertet og fattige i ånden.
- Huxley

------------
------------

Velsignede er de rene af hjertet, thi de skal se Gud.
- Jesus

Den, der ikke elsker, kender ikke Gud, thi Gud er kærlighed.
- Johannes

Ved kærlighed kan han findes og fastholdes, men aldrig ved tanken.
- Uvidenhedens Sky

Guds mysteriers astrolabie er kærlighed.
- Rumi

------------
------------

Ethvert menneske er af naturen videbegærligt; men hvad nytter videnskab uden Gudsfrygt? Bedre er sandelig en ydmyg bonde, som tjener Gud, end en hoffærdig filosof, som iagttager stjernernes løb, men forsømmer sin sjæl. Hvem, som kender sig selv ret, har ringe tanker om sig selv og fryder sig ikke over menneskelige lovtaler. Dersom jeg enddog vidste alt, hvad der er i verden, men ikke havde kærlighed, hvad kunne det hjælpe mig for Gud, som vil dømme mig efter gerningen?
- Thomas à Kempis

Når jeg prædiker, taler jeg sædvanligvis om at være ubundet og siger, at et menneske skal være uden selv og løsrevet alle ting; for det andet at han skal blive genskabt i det simple gode, som Gud er; for det tredje at han må lægge sig på sinde det mægte dømme, som Gud har oprettet i sjælen, således at mennesket ved dette på vidunderligste vis må opnå Gud.
- Eckehart

------------
------------

"Gud er ikke god, jeg er god" siger Eckehart i sin voldsomme og overdrevne formulering. Hvad han i virkeligheden mente var "Jeg er kun menneskeligt god; Gud er i fremragende grad god; Guddommen er, og hans "er-hed" (Istigkeit, hedder det på Eckeharts tysk) indeholder godhed, kærlighed, visdom og alt det øvrige i deres væsen og princip.
- Aldous Huxley

Og da Jesus gik ud på vejen, kom der én løbende og faldt på knæ for ham og spurgte: "Gode Mester, hvad skal jeg gøre for at arve evigt liv?" Jesus svarede ham: "Hvorfor kalder du mig god? Ingen er god undtagen én, nemlig Gud."

------------
------------

Den erkendende og det erkendte er ét. Jævne mennesker forestiller sig, at de skal se Gud, som om han stod dér og de her. Således er det ikke. Gud og jeg, vi er ét i erkendelsen.
- Eckehart

Dagen for min spirituelle opvågnen var dagen, hvor jeg så og vidste, at jeg så, alle ting i Gud og Gud i alle ting.
- Metchild af Magdeburg

Mit selv er Gud, ej heller kender jeg noget andet selv end min Gud.
-Catherine of Genoa

------------
------------

Jeg mener nemlig, at lidelserne i den tid, der nu er inde, er for intet at regne mod den herlighed, som skal åbenbares på os. For skabningen venter med længsel på, at Guds børn skal åbenbares. Skabningen blev jo underlagt tomheden, ikke fordi den selv ville, men på grund af ham, der gjorde det, og med det håb, at også skabningen selv vil blive befriet fra trældommen under forgængeligheden og nå til den frihed, som Guds børn får i herligheden.
- Fra Romerbrevet kap. 8

------------
------------

Hvem er Gud? Jeg ved ikke noget bedre svar end: Han som Er. Intet passer bedre til den evighed, som Gud er. Hvis du kalder Gud god eller stor eller velsignet eller vis eller noget andet af denne art, indeholdes det i disse ord, nemlig: Han Er.
- Bernhard af Clairvaux

Guddommen overlod alting til Gud. Guddommen er fattig, nøgen og tom, som om den ikke var; den har ikke, vil ikke, ønsker ikke, arbejder ikke, får ikke. Det er Gud, som har skatten og bruden i sig; Guddommen er så tom, som om den ikke var.
- Eckehart


------------
------------
Top Svar Citer
#33334 - 19/09/2021 14:58 Re: Åndelig Føde [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:


Du hjælper ikke, fordi en psykopat er ikke følsom!



-0-0-0-0-

Små psykotisk er alle mennesker fra tid til anden. Men klinisk psykotisk, altså med en diagnose fx, er heldigvis ikke så udbredt.

Dine skriverier gør til tider et sært og uhyggelig indtryk og da ikke mindst idag hvor du blander politi og pet og folk fra kommunen ind i vores debat.


Det virker meget uhyggeligt og er slet slet ikke normalt.

Det du skriver gør et mærkværdig indtryk og jeg tror der er mange der har fået sig noget af en ubehagelig overraskelse.

Ihvertfald havde jeg ikke set det her komme.

Hvad pokker er det vi står midt i og har med at gøre. Hvem er du siden du opfør dig så underlig. Troede jeg havde en nogenlunde god forestilling om hvem du er, men måske jeg må revidere min opfattelse af dig.

Det er jo bestemt ikke en naturlig måde at kommunikere på.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 69 af 245 < 1 2 ... 67 68 69 70 71 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Så er der linet op...
af Anonym
20/04/2024 07:19
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 06:04
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Nyheder fra DR
Razziaer på Vestbredden: Mindst fem har..
20/04/2024 05:38
Russisk guvernør: To personer har miste..
20/04/2024 05:08
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Nyheder fra Religion.dk