annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15845811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2396354
Et andet syn 2001529
Åndelig Føde 1591222
Jesu ord 1533132
Galleri
Nødstrømsanlæg
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 290 gæster og 166 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 16 af 245 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32314 - 30/05/2021 09:59 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth: "Det guddommelige, Helligånden og Mennesket er et".


Citat:
Arne:

Det får du ikke mig til at protestere imod - vil blot også inkludere resten af verden smiler


Ha ha - jamen så er det et spørgsmål om debat med dig overhovedet gi'r nogen mening Arne - ihvertfald kender vi ingen der har latterliggjort det med Helligånden mere end du har, og at mennesket ligefrem skulle være et med Helligånden det godkender agnosticisme Arne nu uden problemer - være i besiddelse af en 1-1 adgang hvad der her gives os af frugter, gaver, karismatiske åndsgaver, og gnosis.

Hvis du nu mener det, så er det den største OMVENDELSE jeg har set, men noget jeg har bedt om utallige gange for dig en dag måtte ske, så du kan komme ud af det og noget og op til JEG ER - (JEG ER - her og der, kløv træ (slå græsplænen) og JEG ER (nu når det er i HAM, i HELLIGÅNDEN, vi lever og røres og er (iøvrigt vores ENTUSIASME = "vores i Gud Væren").




Jeg kender ingen der er så langt fra hinanden som Gerth og så dig Arne.

Er Gerth "agnosticistisk" orienteret overhovedet? Har Gerth betænkeligheder overhovedet så vidt Helligånden? Nej, og du Arne har bekæmpet og bekæmpet at mennesket overhovedet var i nærheden af noget med Helligånden. Gerth baserer sit liv på Helligånden, sætter sig selv på spil i HELLIGÅNDENS navn.

Disse energier og kræfter og rørelser har jeg i al den tid jeg har kendt dig efterlyst og endda ønsket for dig dog måtte indfinde sig. Fordi du altid har været så langt hjemmefra dig selv og ude i spekulation om noget og aldrig hjemme i nærheden dig selv, så vi kunne sige at nu er Arne under Helligåndens indflydelse, nu sporer vi lidt det religiøse spirituelle rør sig hos manden, og ja hvis et menneske ikke har disse erfaringer hvordan skulle vedkommende overhovedet forstå Paulus (Helligåndens Apostel pr se), nej det er ganske umuligt.

-0-0-0-0-0-

Det med dig Arne, var egentlig at når vi svarer dig på dine påstande der ofte er lidt unuanceret og ligefrem misinformation, så ville vi gerne at du interesserede dig lidt for hvad vi skriver.

Ofte har jeg tænkt du slet ikke læser vores indlæg, fordi du er total opslugt af dig selv. Prøv indimellem også at give andres indlæg opmærksomhed, og prøv at forstå hvad de skriver, især når de faktisk forsøger at svare dig på din "misinformation missioneren" her på stedet.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32316 - 30/05/2021 11:30 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7234
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver til mig:
Citat:
Det med dig Arne, var egentlig at når vi svarer dig på dine påstande der ofte er lidt unuanceret og ligefrem misinformation, så ville vi gerne at du interesserede dig lidt for hvad vi skriver.

Ofte har jeg tænkt du slet ikke læser vores indlæg, fordi du er total opslugt af dig selv. Prøv indimellem også at give andres indlæg opmærksomhed, og prøv at forstå hvad de skriver, især når de faktisk forsøger at svare dig på din "misinformation missioneren" her på stedet.
Mit svar:
Magen til uforskammet, løgnagtig og ukultiveret frækhed skal man vist lede længe efter.
Jeg kunne svare dig på lignende måde, men så dybt vil jeg ikke synke blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32318 - 30/05/2021 12:19 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
Citat:
Citat:
HansKrist:

Det med dig Arne, var egentlig at når vi svarer dig på dine påstande der ofte er lidt unuanceret og ligefrem misinformation, så ville vi gerne at du interesserede dig lidt for hvad vi skriver.

Ofte har jeg tænkt du slet ikke læser vores indlæg, fordi du er total opslugt af dig selv. Prøv indimellem også at give andres indlæg opmærksomhed, og prøv at forstå hvad de skriver, især når de faktisk forsøger at svare dig på din "misinformation missioneren" her på stedet.



Arne svar:
Magen til uforskammet, løgnagtig og ukultiveret frækhed skal man vist lede længe efter.



Din reaktion er ude af proportioner!

Hvorfor nu din personfnidder vredladenhed og aggressivitet.


Vi prøver at få dig i tale, vi prøver at få dig til at udvise et lidt større engagement i hvad andre skriver, især når de svarer dig på dine gentagne misinformation om Paulus og dette at stille kristendommen i et specielt dårligt lys. I det mindste kunne du reagere bare engang imellem, men vi hører gerne ikke fra dig - og så går der kort tid og pludselig NULSTILLER DU - du har fundet et helt andet emne på Wikipedia - og vi er lige vidt, og at vi ikke gør fremskridt viser sig ved at der går en rum tid og pludselig så gentager du dine fordomme og misinformationer om Paulus og igen bliver kristendommen beskrevet i et specielt fordomsfyldt unuanceret Arne Thomsen version - det samme år ud og år ind med dig.

De samme gentagelser fra din side - altså samme spredning af misinformation her på stedet - samme missioneren for dine dogmatiske fordomme om det religiøse spirituelle.

Du har så mange dogmer at Paulus er anarkistisk ved siden af dig.

Rystende så fordomsfyldt du er og hvor svært du har ved at opdage der kunne være noget at komme efter hos andre.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32320 - 30/05/2021 12:44 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7234
Sted: Sydsjælland
Dét er så "personfnidder-manden" Hanskrist - for fuld udblæsning blinker

M.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32321 - 30/05/2021 12:58 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
Jeg må gi Thomas ret det nytter ikke noget - det fører blot til mere strid -

ÆV ÆV ÆV og atter æv du ikke gider lytte til os også

Egentlig ville vi gerne have dig med ombord og med i den proces at vi måske kan lære noget af at lytte til hinanden -

Nå men gad vide om du alligevel ikke bliver interesseret i hvad andre skriver også når de svarer dig, eller reagerer på dine "aversioner" imod Paulus og din evindelige trang til at stille kristendommen i et specielt dårligt lys ikke engang ateisten Dawkins kunne få ud over sine læber.



Træng nu ikke dig selv op i en krog Arne - isoler dig ikke fra hvad der drøftes i tiden med en iver sjældent set tidligere -

Jeg er nervøs for at dine aversioner imod mig (som var udtalte fra dag 1 i 2003/2004 på religionsdebatten Kristeligt Dagblad endda så meget at du pralede til andre om at du havde blokeret mig, og spurgte til om andre dog ikke også havde det (imens du blokerede mig havde jeg den bedste kontakt til alle fremragende debattører og blev af KD's ansvarshavende redaktør spurgt om jeg ikke ville være med til at starte deres blog univers, fordi nogle havde fortalt ham at jeg var rigtig go) gør mere skade end godt er for dig Arne, forhindrer dig i noget, at jeg kommer til at stå dig i vejen for fx at forstå kristendommen der ikke er en entydig størrelse.

Du siger ortodoks kristendom står dig nær, her finder du mange ting du kan bruge, men det stemmer så ikke overhovedet med hvad du skriver om Paulus og den ensidige fordømmende måde du fremstiller kristendommen på gang på gang. Min bekymring er at jeg er skyld i dette, fordi du bare vil som Bjørn og Simon, være på nakken af mig. Ja jeg tror at om jeg ikke var tilstede du ville være mindre styret og besat af disse dine specielle fordomsfyldte aversioner du gentager hele tiden så det ikke står nogen missions virksomhed tilbage.

Når jeg siger du er dogmatisk så mener jeg det, har aldrig mødt en debattør, hvis vi ser bort fra få af de værste ateister, der i den grad blokerer for adgangen til det religiøse spirituelle.

Som om du vogter sammen med ortodoks dogmatisk kristendom over at folk ikke skal få del i HELLIGÅNDENS ufattelige mange goder, frugter, og karismatiske åndsgaver og HEALING og INDIVIDUATION (Jung/Maslow).
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 16 af 245 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
11/05/2024 19:32
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Nødhospital indrettet i det centrale Ga..
11/05/2024 19:28
Spanske ferieøer strammer alkoholregler
11/05/2024 17:33
Gode vejrmæssige betingelser for at se ..
11/05/2024 17:09
Miljøministeren vil gøre noget ved for..
11/05/2024 17:08
Team Esbjerg er millimeter fra DM-finale..
11/05/2024 15:38
Nyheder fra Religion.dk