annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 8033326
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1614686
Et andet syn 1510734
Jesu ord 1126307
Den Evige Filosofi 931227
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret somo 81 gæster og 21 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 62 af 62 < 1 2 ... 60 61 62
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#33042 - 15/08/2021 19:02 Re: Så er der linet op... [Re: ABC]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Kære Lærke...

Hvad får jeg tiden til at gå med ler blinker halvfuld

Your friend forever

Jan
#33052 - 16/08/2021 06:31 Re: Så er der linet op... [Re: ABC]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
SPIRITUEL NÆRING

H siger: "fx de kristne må gerne spise flæskesteg og frikadeller og drikke vin og vi mænd og kvinder behøver ikke at være omskåret i vores kønsorganer og vi er ikke underkastet nogen lov religion."
Jeg kritiserer om H´s ord fra et andet emne: "Paulus kaldte alkohol for syndigt, hvor han sagde, at det fører til udskejelser? Engang på cafe drak en Jehovas vidner nogle øl så længe, at han ikke blev berusset af det. Profeten Jesus blev kaldt for en drukkenbolt. Hvad jeg mener med det i min undren om din der tro på Muhammed som en profet med åbenbaringer, fordi Koranen og Torah (Jødedommen) ligesom Biblens GT er lov religion, der ikke ligner NT´s Jesus ved det eneste bud kærlighed og Paulus ord om Helligåndens kraft. Jøder og muslimer tror ikke på, at mennesket er guddommelige med Helligånden. Hvorfor tør du ikke kalde muslimernes profet for falsk, fordi hans ord lyder ikke ligesom os? Kristne er kendt for de ti bud, men jeg opfatter ikke kærlighed som en lov og NT tiltrods for flere af dets fordømmende ord udtrykker ingen religiøse love. Jeg synes derfor ikke, at du virker som en overbevisende kristen på grund af dit ros sådan til Islam og andre trosretninger, der kræver underkastelsen. Jeg har uden religion istedet i dette liv hengivet mig til Det guddommelige og det selv´udvalgte folk, men før alle religioner var, jeg er."

Ordet bud kan fortolkes på to forskellige måder:
1. Påbud eller regel af en gud.
2. Meddelelse; besked.
3. Biblens NT om Apostlene handlede desværre om Missionsbefalingen, men netop anderledes fortæller den om Maria frivillige bebudelse, som nok ikke blev voldtaget af hellig ånd. Englen Gabriel (det mentale billede på den himmelske Gud) sagde til Maria glædesbudskabet om, at Helligånden var kommet over hende ligesom andre udvalgte folk i GT og NT. Gabriel var ikke selv Helligånden, men han informerede hende om den som noget andet. Maria bebudelsesdag er den dag, hvor kirken fejrer, at Maria fik besked på, at hun skulle føde Jesus. Det var englen Gabriel, der overbragte hende de overraskende nyheder. Helligånden og guddommen har ingen fysiske gener, men jeg forstår det alligevel om skabelsens skæbne vedrørende tro, håb og kærlighed. Jeg har i et emne nævnt ´budskab´, fordi ingen kender til profeten Moses personlige fortolkning af hans mange buds befaling, der enten var en lovens kommanderende ordre eller oplyst inspirerende vejledning. Den ledende Moses havde jo blandt andet rollen som frelser, dommer og hærfører ligesom en konge. Ezras bog omtaler ydermere denne mand som historiker og skribent. På den ypperste måde virkede han derfor også ligesom en præst.

Derfor om eksempelvis folks fri sexeksperimenter fordømmer jeg ingen omkring dette, fordi hvem er perfekt? Dog siger TV2 NEWS en nyhed om politikeres skandaler og retssager vedrørende dem, hvilket nogen der kalder for Sodoma og Gomorra ligesom i Biblens GT. Danmark har menneskers gudløse love, så folket kan jo bare i frihed hore, alkoholisk druk, prostitution, ryge giftigt tobak og så videre. Ordet er en anden lignende sag om noget frit eller folks misbrug af det.
Åhh Jesus det ene og Kristus det andet, men hvad så med jeg idag om mit liv, der var igennem noget helvede? Ham den kristne bartender sagde på cafeen til mig: "Ja, det er sådan, som Jesus gør, hvor han vender det om til noget godt." Nå, ham igen og ikke mig om æren. Jeg fortæller H: "Jeg forstår hvorfor, du siger, at Jesus er Gud, men vi er jo ligesom med ham lige. Jeg beder ikke til/tilbeder ikke det dengang mennesket Jesus og symbolet Kristus som afguderi. Jeg har også sagt noget indirekte om det evige selv. I Johannesevangeliet sagde Jesus faktisk om Helligånden, at i er guder. Og dog hvis nogen siger: ´Jeg er Gud´, lyder det måske som noget galskab eller blasfemi. Også betyder det istedet, at man har med Helligånden guddommelighed tilfælles, fordi kun en´ guddom eksisterer."

Jeg har haft tre drømme om, hvor jeg har kærligt elskov med en sexet kvinde i vand? derefter opdager jeg en persons påstand angående forholdet mellem sex og åndskraften: "Når reaktioner har været meget påfaldende, stiller behandlerne de alvorlige diagnoser med førtidspension til følge. For de fleste er det en nedværdigende position at være i det psykiatriske system og få førtidspension. For ganske få er det positivt, fordi det har den effekt, at systemet lader dem være i fred. Det er meget almindeligt, at de, når der er gået nogle år, er i stand til at skabe sig en god eller blot rimelig tilværelse, f.eks. få et lønnet arbejde (som deres diagnose ellers helt udelukker, at de skulle kunne klare!!). Hvor mange kundaliniramte, der befinder sig i det psykiatriske system, ved vi ikke, da vi kun har haft kontakt med nogle af dem. Der er noget ironisk i, at der er en stor risiko for mennesker, der søger at realisere et åndeligt potentiale og integrere det sjælelige aspekt, ender i tilstande, som gør det vanskeligt at navigere i samfundet. Det billede bærer også på et budskab om et samfund som i sit fokus på ydre, materiel ekspansion har gjort sig blind for åndelige perspektiver." Jeg vågnede der op med en oprejst pik. Mit sind er begrænset ligesom Jesus manden i den skabende proces, så jeg mærker kærligheden i mine bønner som et nærvær med du altforbarmende - Min evigt elskede.

Selvom mænd og kvinder i virkeligheden er lige, så opfatter jeg det som til mig som værende: Mand dig op. Rådet - Tag dig sammen!

Redigeret af Gerth (16/08/2021 07:21)
#33059 - 16/08/2021 18:42 Re: Så er der linet op... [Re: Gerth]
ABC Offline
bor her
Kære Gerth

Du må stramme balderne sammen og komme med noget musik ler blinker halvfuld

Your friend forever

Jan
#33080 - 19/08/2021 19:40 Re: Så er der linet op... [Re: ABC]
ABC Offline
bor her
Kære lærke...

Måske jeg en dag bliver statsminister ler blinker halvfuld

Your friend forever

Jan
#33128 - 26/08/2021 00:55 Re: Så er der linet op... [Re: ABC]
ABC Offline
bor her
Kære Lærke...

Måske skulle du lytte lidt til farmand ler blinker halvfuld

Your friend forever

Jan
Side 62 af 62 < 1 2 ... 60 61 62

Seneste indlæg
Slet min profil
af Hanskrist
23/09/2021 16:26
Åndelig Føde
af Gerth
23/09/2021 01:59
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af somo
20/09/2021 07:03
Klima- og Corona-krise
af Anonym
13/09/2021 17:36
MENNESKET VERSION 2.0
af Gerth
04/09/2021 01:03
Nyheder fra DR
Notting Hill-instruktøren er død
23/09/2021 19:34
Kommunalt ansatte snagede i flere hundre..
23/09/2021 18:51
34 år gammel drabssag anket: Frifundet ..
23/09/2021 18:36
Se billederne: Verdens bedste kitesurfer..
23/09/2021 18:28
Danmark forstærker forsvarssamarbejdet ..
23/09/2021 18:09
Nyheder fra Religion.dk
Er gudforældre en protestantisk eller k..
31/08/2021 12:17
Må præsten selv vælge bibeloversætte..
27/08/2021 07:54
Hvordan skal en lærer håndtere, når f..
19/07/2021 06:00
Hvad mener buddhismen om genmanipulation..
06/07/2021 08:25
Hvordan opdrager man bedst sine børn, n..
28/06/2021 06:00