annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15845811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2396354
Et andet syn 2001529
Åndelig Føde 1591222
Jesu ord 1533132
Galleri
Paul Tillich
Hvem er online?
0 registrerede 299 gæster og 144 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 28 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 27 28 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32863 - 31/07/2021 14:06 Re: Guder og det guddommelige [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
Hej allesammen, Arne her

Hvordan kommer jeg videre efter at have beskyldt HansKrist for ikke at have skrevet om de spontane suveræne livsytringer og så en Google søgning viser at den eneste i hele Danmark der har sat de tre ord sammen er HansKrist og endda et utal af gange.

Endda i 2016 skriver jeg til HansKrist at hans tale om de spontane suveræne livsytringer har inspireret mig til at få kigget nærmere på fænomenet - begrebet


Eneste måde at komme videre på er selvfølgelig klart at tilkendegive at jeg tog fejl og at ingen i hele Danmark har som HansKrist i hele to årtier skrevet om de spontane suveræne livsytringer

Undskyld HansKrist at jeg gjorde dig uret, venlig hilsen Arne

PS:

iøvrigt ser jeg ingen grund til at nulstille og opfinde et nyt emne, hvorfor jeg ivrigt i øjeblikket studerer hvad HansKrist har skrevet om de spontane suveræne livsytringer

Og jeg må sige det er spændende læsning og manden har en ufattelig go poetisk pen når han vil beskrive et fænomen som de spontane suveræne livsytringer som han endda formår at kontekste tværvidenskabeligt som ingen andre, og især hvordan han kobler den suveræne livsytring: talens uimodståelige åbenhjertighed sammen med vores ansigtsudtryk og personlighed - karisma, og den polyvagale teori såvidt vores autonome nervesystem er originalt og aldrig set før i verden

Vh Arne

Der endelig langt om længe har indset at jeg af en eller anden grund aldrig har behandlet HansKrist fair -

Og jeg talte om injurier og ville for kort tid siden anlægge sag imod HansKrist, men nu erkender jeg at det nærmere burde være HansKrist der anklagede mig for injurier, for hvor har jeg sagt mange ydmygende æreskrænkende ting om HansKrist igennem årene, min sidste påstand var at han aldrig havde skrevet om de spontane suveræne livsytringer og før det insinuerede jeg offentligt at hvad han skriver får mig til at tænke på en psykiatrisk diagnose


Hvorfor opfør jeg mig sådan overfor HansKrist, jo fordi den guddommelige kærlighed der er i alt selv i min PC den lever også i bedste velgående i mine aversioner imod HansKrist - så det er et udtryk for den guddommelige panteistiske kærlighed der er i alt - selv i mine injurier rettet mod HansKrist


-0-0-0-0-0-

Arne for pokker vi skal gøre fremskridt og vi skal videre i teksten og det kræver at du følger, hvad du selv sætter igang, til dørs

Vi skal have gestaltet og afrundet det her med de spontane suveræne livsytringer med en smuk sløjfe
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32864 - 31/07/2021 17:10 Re: Guder og det guddommelige [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7233
Sted: Sydsjælland
Jeg husker, at min interesse for K.E. Løgstrup skete ved at læse en bog af teologi-lektor Jakob Wolf (Kbh. Universitet) samt, at jeg til Tikka i tråden Panteisme Panteisme #31857 - 10/04/2021 13:31 skrev:
Citat:
Angående Nu'ets livskraft, så mindes jeg en fortælling fra Århus-teologen K.E. Løgstrup om en mand der en kold vinterdag kom forbi en grusgrav og så, at et barn derude var ved at drukne. Manden sprang ud i det iskolde vand og reddede barnet - undgik faren for at de begge ville drukne.
Efterfølgende spurgte en ham om, hvorfor han havde risikeret det, om han havde handlet i næstekærlighed.
Manden svarede: Nej, det var fordi barnet var ved at drukne.

Det, manden gjorde her, var jo udenom al fornuft, følelse og moral, det var en spontan livsytring - Nu'ets kraft.
Kører man videre i tråden, kan enhver jo se Hanskrist´s bidrag - ikke rigtig om emnet - men stort set alene om ham selv blinker
Imidlertid mener jeg at huske at have skrevet næsten det samme om Løgstrup flere år tidligere smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32865 - 31/07/2021 17:55 Re: Guder og det guddommelige [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
1):

Hov hov mand - du vender tingene på hovedet nu 🙃

Jeg har aldrig påstået du ikke har nævnt Løgstrup - husk det (du læser jo information som du har abonnement på og du studerer leksikon og Wikipedia som ingen andre (og selv en blind høne falder over et guldkorn))

2):

Men du har hævdet at jeg ikke har skrevet om du spontane suveræne livsytringer

Google søgning viser at det har jeg et utal af gange gennem mange mange mange år (iøvrigt kan Google kun finde mig der nævner de tre ord sat sammen)

3):

I 2016 skriver du at du inspireret af HansKrist har fået lyst til at se på de spontane suveræne livsytringer

Altså i 2016 har du hørt/læst HansKrist skrive så meget om de spontane suveræne livsytringer at du bliver inspireret (du skriver det sort på hvidt)


4):

Du har bedt mig forklare hvad det vil sige at være "i KRISTUS" = hvor jeg nævnte de spontane suveræne livsytringer som også Luther gør det her:

Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting, at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt. Den spørger heller ikke, om der er gode gerninger at gøre, men inden man når at spørge, har den gjort dem og er altid virksom. Citat slut (hentet fra luthers fortale til Romerbrevet)

Så smukt en beskrivelse af de spontane suveræne livsytringer der fungerer når vi igen i KRISTUS er sat i forbindelse med Retfærdigheden fra Gud = Livets Ånds Love indskrevet i ❤️ hjertet på os som de er i vores førkulturelle (førteoretiske) oprindelse i Edens Have - altså som det var før syndefaldet og uddrivelsen af Edens Have


Der skrev du at det var svulstige intetsigende tomme fraser uden mening og uforståelige for dig (så på det tidspunkt kunne du til min store forbavselse ikke engang forstå de spontane suveræne livsytringer)

5):

Du forstår ikke forskellen på den etiske fordringer og de spontane suveræne livsytringer

Så når du ikke forstår tingene i dybden og principielt hvordan kan vi så få en meningsfuld samtale om noget du ikke rigtig har overblik over????

-0-0-0-0-

Men det vigtigste i den her debat er dog:


1):

At du gør dig selv den tjeneste at forstå forskellen på den etiske fordring og de spontane suveræne livsytringer

Før kan du ikke kvalificeret drøfte noget principielt, og når du siger at jeg taler om noget andet skyldes det simpelthen at du ikke formår at forstå forskellen på den etiske fordring og de spontane suveræne livsytringer

2):

At du erkender at det var forkert af dig at påstå jeg ikke havde skrevet om de spontane suveræne livsytringer (når nu Google søgning viser at jeg ovenikøbet er den eneste i Danmark der har sat de tre ord sammen så de optræder efter hinanden.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32866 - 31/07/2021 19:04 Re: Guder og det guddommelige [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7233
Sted: Sydsjælland
Nå da Hanskrist.
Jeg vil så gøre en enkelt undtagelse og svare dig.
Du skriver til mig:
Citat:
Men du har hævdet at jeg ikke har skrevet om du spontane suveræne livsytringer
Mit svar:
Nej det har jeg ikke. Dét, jeg skrev herom, var:
Citat:
Hanskrist, jeg har aldrig set dig udtale dig om Løgstrups spontane suveræne livsytringer. Det er jo noget om, hvordan mennesker forholder sig til medmennesker, og det mindes jeg ikke nogensinde at have hørt noget om fra dig.
Det mener jeg stadig. Jeg mindes i hvert fald stadig ikke at have set noget fra dig om Løgstrups spontane suveræne livsytringer.
Men hvis du har, hvad har du da skrevet? Kort og klart tak!

Hvad du i øvrigt har udtalt dig om spontane suveræne livsytringer udenom Løgstrup har jeg ikke overblik over, men det er jo en anden sag, som jeg ikke har udtalt mig om, og som ikke vedkommer situationen.

M.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32867 - 31/07/2021 19:17 Re: Guder og det guddommelige [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Ja, Hanskrist, jeg kan i hvert fald ikke mindes ord fra dig om Løgstrups begreb: spontane suveræne livsytringer,


Google søgning viser at jeg er den eneste i Danmark der bruger den vending "spontane suveræne livsytringer" og her på Trosfrihed går det tilbage til 2008 og ellers skrev jeg om det på religions debatten på KD.

Et sted for mange år siden skriver du at du er blevet inspireret af HansKrist til at få kigget på de spontane suveræne livsytringer

Du kan selv lave en Google søgning Arne


- 0-0-0-

Mit problem er at du ikke kan forstå forskellen på de spontane suveræne livsytringer og den etiske fordring

Du er tilsyneladende ej heller klar over at talens overstrømmende uimodståelige åbenhjertighed er en af de allervigtigste suveræne livsytringer.

Jeg har igennem årene tematiseret herover som ingen andre, og du forstår det ikke engang, du er ikke engang klar over at talens åbenhjertighed er en suveræn livsytring der foregår mellem mennesker (hvor jeg i mange år har bedt dig komme væk fra dine astrofysiske betragtninger og tilbage til den sociale virkelighed hvor fx de spontane suveræne livsytringer gør sig gældende)

Kommunikation - tale samtale - mellem mennesker ansigt til ansigt er endda indbygget i vores det autonome nervesystem - hvilket den polyvagale teori gør et større nummer ud af - og kun HansKrist har tværvidenskabeligt formået at forklare de spontane suveræne livsytringer som de gør sig gældende i talens åbenhjertighed ud fra neurobiologien specielt vores autonome nervesystem

Jamen jeg har beskæftiget mig med Løgstrup's suveræne livsytringer siden begyndelsen af 1980 -erne hvor vi i mit bofællesskab drøftede de suveræne livsytringer

Husk der er kun HansKrist der bruger vendingen de "spontane suveræne livsytringer" igennem årene, år efter år -

Igen jeg har studeret rigtig meget Løgstrup - ladet mig inspirere af ham hvilket bed sig fast der i begyndelsen af 1980 -erne --- nogle gange nævnte jeg de spontane suveræne livsytringer så meget at jeg blev drillet med det --- men det er jo svært at modstå når det også er hvad vi finder hos Paulus - som den Guds Retfærdighed vi møder i Kristus - læs følgende:

Citat:
Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting, at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt. Den spørger heller ikke, om der er gode gerninger at gøre, men inden man når at spørge, har den gjort dem og er altid virksom. Citat slut (hentet fra luthers fortale til Romerbrevet)

Så smukt en beskrivelse af de spontane suveræne livsytringer der fungerer når vi igen i KRISTUS er sat i forbindelse med Retfærdigheden fra Gud = Livets Ånds Love indskrevet i ❤️ hjertet på os som de er i vores førkulturelle (førteoretiske) oprindelse i Edens Have - altså som det var før syndefaldet og uddrivelsen af Edens Have



-0-0-0-

Du er stadig på leksikon niveau Arne - jeg har kendt Løgstrup's tanker om de suveræne livsytringer siden begyndelsen af 1980 -erne og har skrevet og skrevet herom side op og side ned hvilket en Google søgning kan vise - også at du et sted skriver at HansKrist har inspireret dig til at få kigget på de spontane suveræne livsytringer


-0-0-0-
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 28 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 27 28 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af Anonym
11/05/2024 18:03
Kristi himmelfart
af Anonym
11/05/2024 13:55
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Spanske ferieøer strammer alkoholregler
11/05/2024 17:33
Gode vejrmæssige betingelser for at se ..
11/05/2024 17:09
Miljøministeren vil gøre noget ved for..
11/05/2024 17:08
Team Esbjerg er millimeter fra DM-finale..
11/05/2024 15:38
Irsk deltager misser generalprøven til ..
11/05/2024 15:26
Nyheder fra Religion.dk