annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
ER DU GAL MAND
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 472 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 19 af 22 < 1 2 ... 17 18 19 20 21 22 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32755 - 20/07/2021 11:21 Re: Mennesket og verden [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du skriver:
Citat:
A siger: "I Bibelen fokuseres der jo alene på, hvad der er godt eller ondt for os mennesker? Det onde mellem mennesker eller Satan tror jeg ikke på, hvor jeg istedet ser mislykkethed, vildfarelser og motivation til - hvor det er muligt - at yde omsorg." Til A siger jeg, at netop Helligånden motiverer mig til næstekærligheden, fordi ellers er livet ligegyldigt.
Mit svar:
Vi synes jo stort set at være ens næstekærligt motiverede - du af Helligånden, jeg af det guddommelige.
Det glæder jeg mig over smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32757 - 20/07/2021 12:52 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Jeg har vænnet mig til aldrig at få et intelligent feedback på hvad jeg skriver fra dig af. Som om du behændigt springer over principielle betragtninger og aldrig går i kødet på en tekst som Kræn-p forlangte det, dengang der var substantielle dybdeborende debatter. Nå den tid eksisterer ikke længere.

Der skal selvfølgelig være en forstand der opfatter hvad man skriver, hvis der skal være tale om debat og drøftelse tingene.

Jeg har sagt det i mange år, det er som om du ikke vil lære nyt ved at sætte dig ind i en tekst. Det samme med Paulus som du godt vil kloge dig på men som du i årevis har sagt du ikke orker at læse.

Du gør grin med den af JESUS KRISTUS gudsrelation: Gud Far Menneske Søn direkte kommunikation og bønsforhold og gnosis forhold - ja du afviser forholdet blankt. Okay for mig - men når du så bagefter bilder os alle ind at den ortodokse ikon teologi Kristologi står dig særligt nær - så er det at alle mennesker river sig i håret - for så hænger hvad du skriver overhovedet ikke sammen.

Du bilder os ind at du får dit livs religiøse oplevelse foran et JESUS KRISTUS IKON - altså foran den begivenhed (det Guds Billede og Ansigt) ind i verden ved mennesket Jesus hvor mennesket og Gud er i et fortroligt, intimt nær, dynamisk Fader Søn samspil fyldt med gnosis. SÅ ER DER TO MULIGHEDER AT DU ENTEN LYVER ELLER IKKE ANER OVERHOVEDET HVAD DU SELV SNAKKER OM, HAR MED AT GØRE.

Du kan ikke engang forklare dig, når vi fortæller dig at hvad du fremfører overhovedet ikke hænger sammen.

Jeg siger bare, hvorfor skilter du med noget du ikke har forstået en hujende fis af. Hvis man kan tillægge tilskrive et JESUS KRISTUS IKON alt muligt efter egen personlig subjektiv forgodtbefindende og endda opfatte det fuldstændig anderledes end resten af verden har forstået det så er det at vi står overfor meningsløs vrøvl. Du ødelægger sproget og måden vi taler med hinanden om tingene. Du er så ANTI JESUS KRISTUS i din opfattelse og forståelse det guddommelige - jeg kender ingen mennesker der er så langt væk fra hvad resten af verden forstår ved JESUS KRISTUS som dig. Når millioner milliarder kristne mennesker beder, er i bøn - så er de igang med det du håner og ringeagter og påstår er en umulighed og som du gang på gang sort på hvidt har afvist. DIG OM DET - men det er skræmmende at læse om når du samtidigt skilter på skrømt med din JESUS KRISTUS IKON oplevelse.

Enten må du fjerne din Jesus Kristus ikon oplevelse - da den overhovedet ikke passer ind i hvad du ellers skriver om det guddommelige. Du siger det stik modsatte af hvad Jesus Kristus er kendt for. Jeg kender ingen som Jesus (og alle de første kristne) som du står i et så radikalt diametralt modsætningsforhold til såvidt det guddommelige.

Noget går galt for dig her. Hvis altså vi andre skal få noget ud af at lytte til dig der giver god mening. Hvad du skriver giver bare ingen mening og hænger ikke sammen med hvad verden ellers siger om tingene.

Du påstår der ingen intim nær forbindelse, relation, er mellem Gud og mennesket og så "skaber" du dig foran et JESUS KRISTUS IKON? Jamen vor herre til hest. Du håner gang på gang Gud Fader Gud Søn Billedet. Altså Jesus Kristus måden at vidne om sin gudsrelation og dynamik på, fortæller om det guddommelige på. Du skriver gang på gang at du tager fuldstændig afstand fra Jesus Kristus vidnesbyrd om sin Gudsrelation, relation til Gud.

Iøvrigt uden Paulus ville der ingen JESUS KRISTUS IKON TEOLOGI (Ansigt og Person og "doksa" karisma teologi og Kristologi) overhovedet kunne være tale om. Det findes altsammen hos Paulus. Og i samme moment du fjerner Paulus tømmer du alle JESUS KRISTUS IKON'er for religiøs guddommelig betydning og indhold.

Første gang jeg så hvordan tingene ikke overhovedet hænger sammen hos dig troede jeg det var en svipser og jeg forsøgte at hjælpe dig, men det viste sig at du simpelthen ikke aner hvad det er du skilter med på skrømt alene nok for at gøre dig selv interessant, ihvertfald du pynter dig selv med lånte fjer og du er en ulv i fåreklæder hvis nogen tror at finde bag din ikon oplevelse bare en smule af hvad JESUS KRISTUS forstod ved det guddommelige.

ALT HVAD JESUS KRISTUS STÅR FOR OG HAR AF BETYDNING FOR HELE VERDEN - ALLE MENNESKER - i 2000 år nu - DET FINDES DER IKKE SPOR AF HOS DIG ARNE.

🤒🤕🙃
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32758 - 20/07/2021 15:35 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Ja, Hanskrist.
Du fatter ikke, at jeg oplever det guddommelige - første gang i en Kristus Ikon - og senere - lidt efter lidt - i alt.
Det udviklede sig faktisk for mig allerede straks efter, at jeg kom ud af Ikonens kirke, men der gik år efter år, før det lidt efter lidt afklaredes for mig blinker

Det passer tydeligvis ikke ind i din verden, og jeg gætter, at du nok bliver nødt til affinde dig dermed.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32759 - 20/07/2021 18:19 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:


Ja, Hanskrist.
Du fatter ikke, at jeg oplever det guddommelige - første gang i en Kristus Ikon - og senere - lidt efter lidt - i alt.
Det udviklede sig faktisk for mig allerede straks efter, at jeg kom ud af Ikonens kirke, men der gik år efter år, før det lidt efter lidt afklaredes for mig blinker

Det passer tydeligvis ikke ind i din verden, og jeg gætter, at du nok bliver nødt til affinde dig dermed.


"Det passer tydeligvis ikke ind i din verden", og jeg gætter, at du nok bliver nødt til affinde dig dermed.

Det kunne jeg sagtens affinde mig med, har endda fint dermed

Problemet er bare at det ikke passer ind i den verden og virkelighed vi møder i JESUS KRISTUS - det er her jeg får problemer - med dette forfærdelige misbrug

Alt hvad JESUS KRISTUS har at sige og repræsenterer og præsenterer om det guddommelige står i diametralt skærende kontrast og modsætning til hvad du siger

Ja endda hvad JESUS KRISTUS hævder om det Guddommelige har du frasværget og frasagt dig et utal af gange såvel som du har gjort grin med det - ringeagtet det --- og ja det har jeg det vitterligt svært med og det har iøvrigt alle kristne det svært med ved dig og hvad du gang på gang skriver, også derfor jeg ved der ingen ortodokse kristne findes der vil vide af dig hvis de kendte dine udgydelser, skriverier, hvor du er så "anti Jesus Kristus" i din opfattelse det guddommelige som vi kan komme, ja længere væk fra og bort fra hvad Jesus Kristus forbandt det guddommelige med kan vi ikke komme end der du befinder dig Arne --- katastrofen er at du ikke selv har opdaget dette misforhold, dette misbrug --

Okay ja - men vi må åbenbart finde os i at hvad du skriver overhovedet ikke gir mening og at din JESUS KRISTUS IKON oplevelse stritter meningsløs ud i den blå luft og på ingen måder passer ind i hvad du dagligt skriver og har skrevet i dine over 5000 indlæg - ja du modarbejde bevidst i det daglige alt det JESUS KRISTUS forbandt det guddommelige med.


-0-0-0-0-

Nå vi må nok leve med at du ikke engang forstår hvad du selv præsenterer os for - men det gør sgu et mærkeligt besynderligt indtryk at du præsenterer os for at ortodoks kristendom og Jesus Kristus Ikon Kristologi står dig særligt nær - da det overhovedet ikke stemmer en meter med hvad du skriver ellers ---

Jeg er ikke bange for at sige du misbruger JESUS KRISTUS på det groveste - på den mest usle måde tænkes kan --- det er vildt skræmmende --- tilsyneladende rør det dig ikke at dit sprog er privatsprog - det er som børn der endnu ikke er nået frem til den alder hvor de kan afgøre om det de siger nu også giver mening for alle andre mennesker.

Om du nogensinde begynder at tale voksent om hvad du har rodet dig ud i - får ryddet ud i alt det der stritter i øst og vest og ikke hænger sammen, der ingen mening er i, tvivler jeg på, så vi må leve med skræk eksemplet på hvordan JESUS KRISTUS kan misbruges ved slet slet ikke at blive forstået - og endda blive brugt til at fremme helt modsatte idéer om det guddommelige end han religionshistorisk er verdenskendt for. Uha uha uha en brøler og fadæse af de største - meget værre end når vor tids nyreligiøse vil have Jesus og Buddha til at smelte sammen
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32760 - 20/07/2021 18:59 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Nå da Hanskrist, så skal jeg gøres til en kætter.
Så mangler der vel bare, at du også vil have mig brændt på bålet.

Du har da ret i, at jeg ikke accepterer de forskellige kristne dogmer, men du har ikke ret i denne din bemærkning:
Citat:
Ja endda hvad JESUS KRISTUS hævder om det Guddommelige har du frasværget og frasagt dig et utal af gange såvel som du har gjort grin med - ringeagtet det --- og ja det har jeg det svært med -
Mit svar:
Jeg respekterer andres tro - uanset hvilken tro de har - men jeg fastholder trosfriheden, og min ret til ikke at godtage dogmer, og jeg mener i øvrigt ikke, at jeg har "gjort grin med" eller "ringeagtet" nogens tro - uanset at også dét ville have været min gode ret.

Dit indlæg bringer mig i tvivl om, hvorvidt du respekterer trosfriheden.
Respekterer du trosfriheden? Ja eller Nej?

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 19 af 22 < 1 2 ... 17 18 19 20 21 22 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ruslands industriproduktion stagnerer
27/04/2024 19:32
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
Nyheder fra Religion.dk