annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656649
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380018
Et andet syn 1989419
Jesu ord 1522387
Åndelig Føde 1513952
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
0 registrerede 364 gæster og 41 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 20 af 21 < 1 2 ... 18 19 20 21 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32289 - 29/05/2021 04:57 Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed. [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Der er nogen der siger at enhver er salig i sin tro.
Top Svar Citer
#32294 - 29/05/2021 15:13 Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed. [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Jeg beder ikke om hjælp kære ven.
Top Svar Citer
#32295 - 29/05/2021 15:55 Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed. [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Jørgen:

Jeg beder ikke om hjælp kære ven.



Nej modsat vi andre har du/I jo det færdige svar på alt.


-0-0-0-

Men jeg og mine ligesindede vi har brug for Gud og vi beder i den grad om hjælp (samarbejde) - ihvertfald vi lever i konstant bøn - så vi har virkelig mere brug for Gud end at rende rundt og tro noget. Har aldrig forstået ideen med at rende rundt og tro noget.

Hvorfor dog ikke bare tage Gud med ombord på vores livs rejse og så lære Gud at kende som Paulus og Jesus - hvor svært kan det være.

-0-0-0-0-

Nå ihvertfald ved du at der findes et alternativ til din facitliste og det er den levende virkelighed med Gud - disse guds'erfaringer der giver Gud førstepladsen og dermed vi får de rigtige proportioner på Bibelen, så den ikke suspenderer, sætter Gud ud af kraft, gennem bibelkonkordantiske mentalte forestillinger.

Go dag
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32315 - 30/05/2021 10:48 Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed. [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Hej Gerth, bare lige hurtigt


Citat:
Paulus formanede jo en hel del til tro. Her er et eksempel:
Biblen, NT - 1. Tessalonikerbrev: “for at styrke og opmuntre jer i troen”.


Tro var for Paulus på:


TROSBEGIVENHEDEN KRISTUS ind i verden, den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

Da TROEN kom - da KRISTUS kom = begivenheden KRISTUS: den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus - da denne HELLIGÅNDENS Virkelighed greb flere og flere dannes de urkristne menigheder (forsamlinger af mennesker i KRISTUS - der har HELLIGÅNDEN) der igen udvikler sig til KIRKERNE- og her 2000 år senere må vi også tælle dig med Gerth (du er også KIRKE/CAFÉ i verden). Alt andet ville være forkert.

Så det er den tradition du er et barn af og vil komme til at virke indenfor, forny og reformere. Husk det er ikke statisk - hver ny generation og hvert enkelt menneske skal være Helligånden tro og dermed vise verden hvad det vil sige på den måde at høre Gud Helligånden til.


Der er endda ved at opstå KIRKE her på trosfrihed - en lille menighed (forsamling af debattører) der gerne vil høre HELLIGÅNDEN til (selv den sidste hårdnakkede synder Arne har nu endelig langt om længe åbnet op for muligheden at der kunne være inter'esse - noget mellem ham og HELLIGÅNDEN).


Citat:
Det skal ske derefter:
Jeg vil udgyde min ånd
over alle mennesker.
Jeres sønner og døtre skal profetere,
jeres gamle skal have drømme,
jeres unge skal se syner.
Selv over jeres trælle og trælkvinder
vil jeg udgyde min ånd i de dage. Joel 3, 1 - 2.


Mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

I de uægte Paulus breve bliver TROEN ikke som hos Paulus forbundet med at have HELLIGÅNDEN (TRO på KRISTUS = TRO på ÅNDEN/HELLIGÅNDEN), men at tro hvad der står i skrifterne, altså rettroenhed. Nu begynder rettroenhed og trostvang at tvinge noget ned i halsen på folk de ikke har forstået, har den åndelige forståelse af, åndelig forudsætninger for at forstå, gennem HELLIGÅNDEN.

At folk havde HELLIGÅNDEN betød alt for Paulus og det var lig med TROEN, at være i TROEN - at have TROEN, lig med at være i og med KRISTUS. Hvis du eller andre skulle have lyst til at udforske dette at være i KRISTUS. Men der er selvfølgelig meget meget mere at sige om den sag.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32322 - 30/05/2021 13:22 Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed. [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5426
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Har du brug for at tale med andre mennesker om tingene...

https://www.ringbearersdiary.com/index.htm

Hvad laver vi her på jorden...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 20 af 21 < 1 2 ... 18 19 20 21 >


Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 04:25
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Præsident Zelenskyj efterspørger igen ..
20/04/2024 00:03
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Nyheder fra Religion.dk