annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 245 < 1 2 3 4 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32173 - 24/05/2021 17:32 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
For Guds ord er levende og virksomt og skarpere end noget tveægget sværd; det trænger igennem, så det skiller sjæl fra ånd og marv fra ben og er dommer over hjertets tanker og meninger. Ingen skabning kan være usynlig for ham, alt ligger blottet og åbent for hans øjne, og ham står vi til regnskab for.



Ja men hvad har det at gøre med Bibelen????

Bortset at det er derfra du citerer


Men "Guds Ord" går så ikke på Bibelen

Det er Guds og ikke Bibelens

Så Bibelen kan ikke erstatte Gud, sætte Gud ud af kraft
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32181 - 24/05/2021 20:36 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret


salme 18
Citat:
Guds vej er fuldkommen,
Herrens ord er lutret,
han er skjold for alle,
der søger tilflugt hos ham.
Hvem er Gud om ikke Herren?
Hvem er klippe om ikke vor Gud?
Gud er den, der væbner mig med styrke
og gør min vej fuldkommen.

.

Men hvem er Herren?
Der findes kun én sand gud ifølge biblen, den gud Jesus kaldte far.

Men i Det Nye Testamente er Jesus Herren, ikke sandt?
Jesus er herre i forhold til sine disciple

hvordan vi "træder ud af os selv".
hvis man henvender sig til bibelen for at lære sig selv at kende og værten er den eneste sande Gud og HERRE må man jo opføre sig som gæst og slå lyttelapperne ud og glemme alt det daglige.
Moses skulle ta sandalerne af ved tornebusken.
Det er som at skifte kanal. Fra sin egen til guds.

Men hvad betyder dette "Guds ord", som "trænger igennem"?
trænger ordet igennem og man efterlever det, får man en ny personlighed – ændres ens personlighed og det kan kun ske hvis ikke man holder fast på ”det gamle” -

Der står det er gud der drager, og får det til at gro, men er jo kun muligt hvis jorden er er god.
Top Svar Citer
#32184 - 24/05/2021 22:17 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Jeg syntes ordet tak er et stærkt ord.

Det får mig til at erindre at intet er en selvfølge.

At kunne være taknemmelighed i gode som dårlige tider er en gave for en selv og sine omgivelser, men også motiverende til at finde fornøden ekstra energi når det behøves, for vi kan altid mere end vi tror. Det erkendes når man ser tilbage hvor man undre sig over hvordan man klarede det.

Det er tilmed sundt at være positiv.

Så man skal ikke bekymre sig om dagen i morgen. Det er ikke livsforlængende

***
Top Svar Citer
#32186 - 24/05/2021 23:55 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
On fire 🔥


En vis person skrev efterfølgende som jeg tog et kopi af - og her findes hvad der inspirerer mig og beskæftiger mig som en gåde - jeg dog mener Paulus har løst, nå læs selv, det følger her:

jeg er ikke enig med ham i hans definition af lykke (som en fredfyldt tilstand med indre balance) og det han kalder "fun" som værende så meget ramt ved siden af

Festen og ekstasen er vigtig - det gælder lige fra titti bøh legen med det lille barn i barnestol til at lege i haven - og fise rundt i hjemmet i humørfyldt leg og sjov --- jeg gider ikke kede mig selv (være en trist buddhist i balance og sindsro) så vil jeg hellere være en kristen der lider, føler stor sorg og glæde og jubel og ja tør være ude af mig selv (ja hellere være skæv med Kristus end i balance med Buddha)

Også fordi det balance noget, og fredfyldte sind noget, altid vil være 24/7 konstant at være på overarbejde (igen jeg orker det ikke)

Også fordi jeg foretrækker et sjovere liv, end at skulle arbejde på noget 24 timer i døgnet (de knokler de stakkels buddhister)

Så hellere SPONTANITET og i en JUBELENS EKSTASE at blive mig selv fri og løs, løs og fri af mig selv og mit sind (gider ikke den kultivering og forsøg på harmoni og at bringe mit sind i balance) nej så hellere Gud HELLIGÅNDEN der griber mig og fylder mig med kraft og jubel og stor SPONTANITET FRIHED - EKSTASE: glæde - jubel og kraft og godt humør (ja hellere skør med KRISTUS HELLIGÅNDEN end fredfyldt lykke med Buddha)

Det er mit valg, tilvalg af begivenheden KRISTUS, den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus - der gør os kristne til dem vi er - en kirke i verden - lys og glæde i verden - men ikke mindst SPONTANITET og FRIHED

Jeg bryder mig bevidst ikke om buddhismen (for mit eget vedkommende (andre må gerne synes om))

Da jeg ikke gider 24/7 at være på overarbejde når Gud gi'r mig så meget gratis - når Gud Helligånden gi'r mig barnekår og fylder mig med ufortjent kærlighed jubel og kraft - men ikke mindst SPONTANITET og FRIHED

Jeg vil hellere møde et eksalteret forrykket og henrykket menneske der er ude af sig selv

End et menneske i sindsro og balance der ikke tør forlade sig selv - blive sig selv løs og fri - fri og løs af sig selv i en hengivelse og overgivelse til noget der kræver os (et studie et arbejde) til nogen der behøver os

-0-0-0-0-0-

Humør er gåden

Gåden i psykiatrien

Gåden i/over menneskets liv

Og kristendommen har løst problemet

Og buddhismen har givet op overfor HUMØR og SPONTANITET og store sjælskræfter og sindsbevægelser

Men det har vi kristne ikke takket være Paulus - vi har løst gåden - den gåde HUMØRET er og altid vil være

-0-0-0-0-0-

Paulus den Gud Helligåndens Apostel pr se har gjort en større og mere vellykket indsats for menneskehedens trivsel og gode humør og vitalitet (gåpåmod) end den medicinske psykiatri og psykologi tilsammen.

######

Hvilken samtale du dog der opsnappede lidt af

Hvem pokker det herrens år 2021 fører sådan en tale


#@$#_$#@

Citat:
Hvem pokker det herrens år 2021 fører sådan en tale


Tror du ikke det var et forsøg på en Gud Helligåndens pinse tale 🔥

Det var også en rigtig go pinse - Phil Mickelson +50 år - vandt PGA CHAMPIONSHIP - første gang nogensinde at en +50 år vinder en major golf turnering. Iøvrigt vandt han for 30 år siden sin første PGA CHAMPIONSHIP - tænk at gentage denne triumf 30 år senere.

Iøvrigt har jeg elsket og beundret og været fan af den mand i ja 30 år.

Han er den mest elskværdige mand tænkes kan.

Han er imponerende og jeg bliver altid i godt humør af at se ham og hans udstråling, karisma. Så smukt brænder Gud Helligåndens flamme 🔥 hos Phil Mickelson 50+ og Gud valgte at velsigne ham som værende den første nogensinde 50+ der vinder en major golf turnering her PGA CHAMPIONSHIP (en af de 5 største golfturneringer).
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32191 - 25/05/2021 15:05 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Hej Tikka

Citat:
Der står det er gud der drager, og får det til at gro, men er jo kun muligt hvis jorden er er god.


Udmærket! Jeg føler, at Gud drager mig, og jeg ønsker at tage imod Guds ord. Hvad er dette ord, at jeg må tage imod det?
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 245 < 1 2 3 4 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk