annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 158 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde

On fire 🔥


En vis person skrev efterfølgende som jeg tog et kopi af - og her findes hvad der inspirerer mig og beskæftiger mig som en gåde - jeg dog mener Paulus har løst, nå læs selv, det følger her:

jeg er ikke enig med ham i hans definition af lykke (som en fredfyldt tilstand med indre balance) og det han kalder "fun" som værende så meget ramt ved siden af

Festen og ekstasen er vigtig - det gælder lige fra titti bøh legen med det lille barn i barnestol til at lege i haven - og fise rundt i hjemmet i humørfyldt leg og sjov --- jeg gider ikke kede mig selv (være en trist buddhist i balance og sindsro) så vil jeg hellere være en kristen der lider, føler stor sorg og glæde og jubel og ja tør være ude af mig selv (ja hellere være skæv med Kristus end i balance med Buddha)

Også fordi det balance noget, og fredfyldte sind noget, altid vil være 24/7 konstant at være på overarbejde (igen jeg orker det ikke)

Også fordi jeg foretrækker et sjovere liv, end at skulle arbejde på noget 24 timer i døgnet (de knokler de stakkels buddhister)

Så hellere SPONTANITET og i en JUBELENS EKSTASE at blive mig selv fri og løs, løs og fri af mig selv og mit sind (gider ikke den kultivering og forsøg på harmoni og at bringe mit sind i balance) nej så hellere Gud HELLIGÅNDEN der griber mig og fylder mig med kraft og jubel og stor SPONTANITET FRIHED - EKSTASE: glæde - jubel og kraft og godt humør (ja hellere skør med KRISTUS HELLIGÅNDEN end fredfyldt lykke med Buddha)

Det er mit valg, tilvalg af begivenheden KRISTUS, den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus - der gør os kristne til dem vi er - en kirke i verden - lys og glæde i verden - men ikke mindst SPONTANITET og FRIHED

Jeg bryder mig bevidst ikke om buddhismen (for mit eget vedkommende (andre må gerne synes om))

Da jeg ikke gider 24/7 at være på overarbejde når Gud gi'r mig så meget gratis - når Gud Helligånden gi'r mig barnekår og fylder mig med ufortjent kærlighed jubel og kraft - men ikke mindst SPONTANITET og FRIHED

Jeg vil hellere møde et eksalteret forrykket og henrykket menneske der er ude af sig selv

End et menneske i sindsro og balance der ikke tør forlade sig selv - blive sig selv løs og fri - fri og løs af sig selv i en hengivelse og overgivelse til noget der kræver os (et studie et arbejde) til nogen der behøver os

-0-0-0-0-0-

Humør er gåden

Gåden i psykiatrien

Gåden i/over menneskets liv

Og kristendommen har løst problemet

Og buddhismen har givet op overfor HUMØR og SPONTANITET og store sjælskræfter og sindsbevægelser

Men det har vi kristne ikke takket være Paulus - vi har løst gåden - den gåde HUMØRET er og altid vil være

-0-0-0-0-0-

Paulus den Gud Helligåndens Apostel pr se har gjort en større og mere vellykket indsats for menneskehedens trivsel og gode humør og vitalitet (gåpåmod) end den medicinske psykiatri og psykologi tilsammen.

######

Hvilken samtale du dog der opsnappede lidt af

Hvem pokker det herrens år 2021 fører sådan en tale


#@$#_$#@

Citat:
Hvem pokker det herrens år 2021 fører sådan en tale


Tror du ikke det var et forsøg på en Gud Helligåndens pinse tale 🔥

Det var også en rigtig go pinse - Phil Mickelson +50 år - vandt PGA CHAMPIONSHIP - første gang nogensinde at en +50 år vinder en major golf turnering. Iøvrigt vandt han for 30 år siden sin første PGA CHAMPIONSHIP - tænk at gentage denne triumf 30 år senere.

Iøvrigt har jeg elsket og beundret og været fan af den mand i ja 30 år.

Han er den mest elskværdige mand tænkes kan.

Han er imponerende og jeg bliver altid i godt humør af at se ham og hans udstråling, karisma. Så smukt brænder Gud Helligåndens flamme 🔥 hos Phil Mickelson 50+ og Gud valgte at velsigne ham som værende den første nogensinde 50+ der vinder en major golf turnering her PGA CHAMPIONSHIP (en af de 5 største golfturneringer).
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk