annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 35 af 45 < 1 2 ... 33 34 35 36 37 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32072 - 08/05/2021 11:43 Re: Nå da da ... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Ordkløveri

skriver du Gerth


Og det er korrekt I har det med at snakke herfra og til evigheden uden at I kommer ud af stedet


Men det er ikke min stil, jeg siger noget eksplicit brugbart i hver sætning

Så før i ødelægger min tråd (Hvad HansKrist dog skriver) med jeres ordkløveri - gider I så ikke at finde et andet fora/forum og debat tråd at sludre i???

Synes det er træls at der er mine skriverier af så høj kvalitet og så alle jeres evindelige snik snak herfra og til evigheden uden at I får sagt noget, uden at I gør fremskridt
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32076 - 08/05/2021 19:48 Re: Nå da da ... [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du skriver om/til mig:
Citat:
Arne nævner menneskeheden som ansvarlige forvaltere af Jorden, altså ligesom Herren - ´herskere´), underdanighed (underkaste sig andres autoritet eller vilje; ydmyg og lydig, at nedtone eget værd og derved fremstå beskeden og høflig), ydmyghed, respekt, ærefrygt (noget frygtblandet indgydt af en autoritet eller af noget helligt eller ophøjet)."
og
Citat:
Jeg siger til Arne T:
Indianerne tilbad overtroisk nogle dyr og de troede på den store ånd i naturen. Jeg tilbeder ikke dette som en guddom, fordi planetens miljø elsker mig ikke. Den respekterer ikke mit liv, men du kalder alt for skabelsen og dets alvidende skaber elsker mennesket. Helligånden i mennesket handler om dette kærlige forhold. Det er jo smukt, når det nye liv fødes med kærlighed.
Du sagde, at Gud er i alt? Jamen, Det guddommelige lever netop sådan i´gennem mig (Helligånden) og på den måde oplever denne guddom alt, fordi jeg er i dette.
Du snakkede om det guddommeliges ´nærvær´ i alt.
Den danske ordbog om det ord: "(oplevelse af) opmærksomhed, interesse, kærlighed eller omsorg som et menneske tilstede udviser." Mennesket er jo skabt som et guddommeligt billede på det og ting kan ikke udtrykke den slags handlinger, tanker og følelser, der kræver en bevidstheds levende form.
I vistnok filmen Poltergeist 2 taler indianeren med en bil, men i virkeligheden kan den ikke engang være ligeglad med nogen/noget. Ting reagerer på intet. Folk gemmer på ting, der minder om noget lykkeligt, men jeg lever beskedent, fordi jeg er ligeglad med tingene. Tænk på menneskers grådighed om det materielle.
Min replik:
Jeg forstår jo, at der er sket noget fantastisk og skønt for dig, hvor, hvad du kalder Helligånden åbenbart er centralt.
Nogle gange får jeg en anelse om, at jeg fatter lidt af, hvad du skriver - andre gange ikke.
Og når jeg læser, hvad du har opfattet af, hvad jeg skriver, ser det for mig ud som om, det er noget lignende for dig blinker

Det centrale for mig er, at jeg oplever verdens væren som et vidunder.
Og dertil kommer, at jeg svagt aner guddommelighed i alt.

Det er ikke noget, jeg tror. Det er noget jeg oplever/aner - og det skaber en altomfattende kærlighed i mig.
Det fører mig også til, at vi mennesker ikke er noget særligt - ikke mere særligt end alt andet i "skaberværket" - citationstegn om skaberværket fordi jeg jo ikke ved om verden er skabt eller er evig - eller måske noget helt tredje for os totalt ufatteligt.
Jeg ved intet om det guddommelige, som jeg svagt aner - men altså ikke kan fornægte - udover at det påvirker mig ti kærlighed.
Og jeg tror heller ikke, det er noget, jeg skal spekulere over.
Jeg tror, at jeg i stedet i ydmyg taknemmelighed for min væren i en værende verden alene skal bruge de evner, jeg er blevet tildelt, i den altomfattende kærligheds tjeneste - så længe jeg kan smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32078 - 09/05/2021 00:30 Re: Nå da da ... [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Jeg ser, at jeg ikke fik læst ordentlig korrektur på mit indlæg. Beklager. Her er det korrigeret:
Hej Gerth.
Du skriver om/til mig:
Citat:
Arne nævner menneskeheden som ansvarlige forvaltere af Jorden, altså ligesom Herren - ´herskere´), underdanighed (underkaste sig andres autoritet eller vilje; ydmyg og lydig, at nedtone eget værd og derved fremstå beskeden og høflig), ydmyghed, respekt, ærefrygt (noget frygtblandet indgydt af en autoritet eller af noget helligt eller ophøjet)."
og
Citat:
Jeg siger til Arne T:
Indianerne tilbad overtroisk nogle dyr og de troede på den store ånd i naturen. Jeg tilbeder ikke dette som en guddom, fordi planetens miljø elsker mig ikke. Den respekterer ikke mit liv, men du kalder alt for skabelsen og dets alvidende skaber elsker mennesket. Helligånden i mennesket handler om dette kærlige forhold. Det er jo smukt, når det nye liv fødes med kærlighed.
Du sagde, at Gud er i alt? Jamen, Det guddommelige lever netop sådan i´gennem mig (Helligånden) og på den måde oplever denne guddom alt, fordi jeg er i dette.
Du snakkede om det guddommeliges ´nærvær´ i alt.
Den danske ordbog om det ord: "(oplevelse af) opmærksomhed, interesse, kærlighed eller omsorg som et menneske tilstede udviser." Mennesket er jo skabt som et guddommeligt billede på det og ting kan ikke udtrykke den slags handlinger, tanker og følelser, der kræver en bevidstheds levende form.
I vistnok filmen Poltergeist 2 taler indianeren med en bil, men i virkeligheden kan den ikke engang være ligeglad med nogen/noget. Ting reagerer på intet. Folk gemmer på ting, der minder om noget lykkeligt, men jeg lever beskedent, fordi jeg er ligeglad med tingene. Tænk på menneskers grådighed om det materielle.
Min replik:
Jeg forstår jo, at der er sket noget fantastisk og skønt for dig, hvor, hvad du kalder Helligånden, åbenbart er centralt.
Nogle gange får jeg en anelse om, at jeg fatter lidt af, hvad du skriver - andre gange ikke.
Og når jeg læser, hvad du har opfattet af, hvad jeg skriver, ser det for mig ud som om, det er noget lignende for dig blinker

Det centrale for mig er, at jeg oplever verdens væren som et vidunder.
Og dertil kommer, at jeg svagt aner guddommelighed i alt.

Det er ikke noget, jeg tror. Det er noget jeg oplever/aner - og det skaber en altomfattende kærlighed i mig.
Det fører mig også til, at vi mennesker ikke er noget særligt - ikke mere særligt end alt andet i "skaberværket" - citationstegn om skaberværket, fordi jeg jo ikke ved, om verden er skabt, eller den er evig - eller måske noget helt tredje for os totalt ufatteligt.
Jeg ved intet om det guddommelige, som jeg svagt aner - men altså ikke kan fornægte - udover at det påvirker mig til kærlighed.
Og jeg tror heller ikke, det er noget, jeg skal spekulere over.
Jeg tror, at jeg i stedet i ydmyg taknemmelighed for min væren i en værende verden alene skal bruge de evner, jeg er blevet tildelt, i den altomfattende kærligheds tjeneste - så længe jeg kan smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32079 - 09/05/2021 09:10 Re: Nå da da ... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
I er i fora/forum Filosofi "Hvad HansKrist dog skriver" - rent faktisk er mine indlæg af stor kvalitet (hvilket jeg godt ved at der ikke er en af jer der har opdaget).

Kunne I flytte jeres "snak" væk fra "Hvad HansKrist dog skriver"?

Sludre et andet sted, i et andet fora/forum.

Hvis nogen bevæger sig rundt i "Hvad HansKrist dog skriver" skulle de jo også gerne først og fremmest finde hvad jeg skriver. I må gerne reagere på mine "Hvad HansKrist dog skriver" indlæg.

Men det er jo ikke hvad I gør, I kører ud af jeres egen Arne tangent der ikke har noget at gøre med mit skriv, "Hvad HansKrist dog skriver".
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32080 - 09/05/2021 14:27 Re: HEALEREN KRIGEREN LØBEREN FILOSOFFEN [Re: Hanskrist]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Kan du ikke skrive noget om dette...

https://vandrermotlyset.net/Treenighetsdogmets%20utvikling.html

Lidt mere læsning...

https://vandrermodlyset.dk/42-synden-mod-hellig-aand/

Hvor ville jeg gerne have alle til at læse værket...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 35 af 45 < 1 2 ... 33 34 35 36 37 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 17:32
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Nyheder fra Religion.dk