annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15678261
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381510
Et andet syn 1991201
Jesu ord 1523116
Åndelig Føde 1522482
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 202 gæster og 139 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 32 af 45 < 1 2 ... 30 31 32 33 34 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32044 - 05/05/2021 21:48 Re: HEALEREN KRIGEREN LØBEREN FILOSOFFEN [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5436
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Jeg har brug for din hjælp... kan du ikke gå herind...

https://www.facebook.com/groups/vmlforum/

...og spørge, hvorfor Vandrer mod Lyset(s) hjemmeside er blevet lavet om til det værre...

https://vandrermodlyset.dk/

Som en sidebemærkning kunne du i samme ombæring nævne vores forum...elsker dig...du gamle Kristus tosse ler blinker halvfuld




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#32045 - 05/05/2021 23:02 Re: HEALEREN KRIGEREN LØBEREN FILOSOFFEN [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5436
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Jeg har vist kun en IQ på 120 ler blinker halvfuld

https://www.religion.dk/synspunkt/l%C3%A6serdebatten

God læsning heart




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#32052 - 06/05/2021 10:57 Re: HEALEREN KRIGEREN LØBEREN FILOSOFFEN [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Lige en replik til at du skriver:
Citat:
I vores moderne civilisation med ateismen/gudsfornægtere/nihilisme (minder faktisk om Arne T) - Ikke troende, naturvidenskabelig teknologi, lægeligt kemisk medicin, mange materialistiske ting og det forvirrende spirituelle supermarked har de meget glemt vores guddommelighed og dermed endvidere Helligåndens kraft.
Jeg finder det ikke rimeligt, at du karakteriserer mig med ordene: "ateismen/gudsfornægtere/nihilisme", når jeg dog hævder, at jeg finder - og oplever - "skaberværket" som guddommeligt.

I kristne termer kunne man vel kalde det: Helligåndens nærvær i alt.

Tænker på om det er ordet agnostisk i min underskrift, der forvirrer dig.
Citat:
når religionerne anfører, at de har fundet sandheden om alt, er der snarere tale om hovmod end om ydmyghed, hvorimod en agnostisk holdning netop er udtryk for ydmyghed

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32053 - 06/05/2021 12:16 Re: HEALEREN KRIGEREN LØBEREN FILOSOFFEN [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3664
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Jeg finder det ikke rimeligt, at du karakteriserer mig med ordene: "ateismen/gudsfornægtere/nihilisme", når jeg dog hævder, at jeg finder - og oplever - "skaberværket" som guddommeligt.

I kristne termer kunne man vel kalde det: Helligåndens nærvær i alt.

Tænker på om det er ordet agnostisk i min underskrift, der forvirrer dig.


"ateismen

Tænker på om det er ordet agnostisk i min underskrift, der forvirrer dig".


Nej det er hvad du påstår og skriver dag efter dag - og har gjort nu igennem mange år.

Du benægter alt fx Gerth og ja HansKrist står for - men din behagesyge overfor Gerth gør at du konstant forsøger at tilpasse dig Gerth som fx her:

I kristne termer kunne man vel kalde det: Helligåndens nærvær i alt.

Nej næppe nærvær i alt - men en mulighed for alle mennesker at få erfaringer med, gøre sig erfaringer med. Tænk på Apostlenes Gerninger.

Din ateisme Arne går på at du vil have Gud fjernet fra mennesket - men ikke bare det, du hævder konstant at mennesket er uden SPIRITUALITET - er uden kontakt og kommunikation Gud - ikke kan have kendskab til Gud Helligånden og alle hendes/hans gaver og frugter.


Citat:
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.



Alt det her (1 Kor 2 og Helligånden) siger intet om at mennesket ikke skulle være i samklang og harmoni med naturen.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32054 - 06/05/2021 12:17 Helligåndens nærvær [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1899

Arne:
Citat:
I kristne termer kunne man vel kalde det: Helligåndens nærvær i alt.

Nej. Det kan man ikke

Hverken gud eller dennes ånd er i alt … og ej heller i min pc som du har påstået.

Det er rent vrøvl!

Gud – den eneste sande - forstås som skaberen - der i al evighed har og vil leve - hermed også dennes hellige ånd …

… men - guds hellige ånd/Helligånden forstås som en hjælper – en talsmand der vil gavne, styrke og vejlede en Jesu discipel som en fader – gud fader

Jesus disciple skulle ikke være faderløse – og Helligånden skulle minde disciplene – de som ville holder hans bud - om hvad han havde sagt, da han var hos dem.

Så Helligånden ville komme udefra til disciplene grundet Jesu offerdød og virkede i dem når de holdte hans bud.

Helligånden havde de ikke brug for, da Jesus var hos dem.



Den, der tror på mig, han skal også gøre de gerninger, jeg gør, ja, gøre større gerninger end dem, for jeg går til Faderen; og hvad I end beder om i mit navn, det vil jeg gøre, for at Faderen må blive herliggjort i Sønnen. Beder I mig om noget i mit navn, vil jeg gøre det.


Elsker I mig, så hold mine bud; og jeg vil bede Faderen, og han vil give jer en anden talsmand, som skal være hos jer til evig tid: sandhedens ånd, som verden ikke kan tage imod, fordi den hverken ser eller kender den. I kender den, for den bliver hos jer og skal være i jer.
Jeg vil ikke efterlade jer faderløse; jeg kommer til jer. Endnu en kort tid, og verden ser mig ikke længere, men I ser mig, for jeg lever, og I skal leve. Den dag skal I erkende, at jeg er i min fader, og I er i mig og jeg i jer. Den, der har mine bud og holder dem, han er den, der elsker mig; og den, der elsker mig, skal elskes af min fader; også jeg skal elske ham og give mig til kende for ham.«
Judas, ikke Iskariot, sagde til ham: »Herre, hvordan kan det være, at du vil give dig til kende for os, men ikke for verden?« Jesus svarede ham: »Den, der elsker mig, vil holde fast ved mit ord, og min fader vil elske ham, og vi skal komme til ham og tage bolig hos ham. Den, der ikke elsker mig, holder ikke fast ved mine ord. Og det ord, I hører, er ikke mit, men Faderens, som har sendt mig.
Sådan har jeg talt til jer, mens jeg endnu var hos jer. Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer. Fred efterlader jeg jer, min fred giver jeg jer; jeg giver jer ikke, som verden giver. Jeres hjerte må ikke forfærdes og ikke være modløst! I har hørt, at jeg har sagt til jer: Jeg går bort, og jeg kommer til jer. Hvis I elskede mig, ville I glæde jer over, at jeg går til Faderen, for Faderen er større end jeg. Nu har jeg sagt det til jer, før det sker, for at I skal tro, når det sker. Jeg skal ikke tale meget med jer mere, for verdens fyrste kommer; og mig kan han intet gøre, men det sker, for at verden skal forstå, at jeg elsker Faderen og gør sådan, som Faderen har påbudt mig. Rejs jer, lad os gå herfra!
Fremhævningen er min
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Joh/14

***
Top Svar Citer
annonce
Side 32 af 45 < 1 2 ... 30 31 32 33 34 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
24/04/2024 00:33
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ny rekord for antallet af lastbiler med ..
24/04/2024 01:13
Ukrainsk borgmester til indbyggere: Kraf..
24/04/2024 00:52
Sønderjyske-matchvinder i vild guldrus:..
23/04/2024 23:51
31-årig mand død efter skud fra tysk p..
23/04/2024 23:46
Modløse Chelsea får prygl af topholdet..
23/04/2024 23:04
Nyheder fra Religion.dk