annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 310 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 18 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 17 18 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31501 - 06/02/2021 22:56 Re: Spørgsmål [Re: Tikka]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Tikka

Jeg finder det "svært" at sætte børn i verden på et "ugudeligt" grundlag.

Hvad burde vi samles omkring...

http://aarsskriftet-critique.dk/2017/07/det-er-tid-til-en-ny-reformation/

Har vi et ansvar...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31503 - 07/02/2021 00:13 Re: Spørgsmål [Re: ABC]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Citat:
Jeg finder det "svært" at sætte børn i verden på et "ugudeligt" grundlag.

Et ugudeligt grundlag. ok.

Tidligere betød det her til lands, at barnet blev sat i verden uden for ægteskabet og den kristne tro, der hvor jeg kommer fra, og det var bestemt ikke sjovt for hverken barn eller mor.

Faktisk blev nogle gift, hvis de var ”kommet galt afsted” så barnet ikke blev født som et uægte barn, og for at redde den øvrige families ære og give kvinden et forsørgelsgrundlag …

… men ellers siger bibelen jo man skal gifte sig i herren, og det inkludere man sætter børn i verden om muligt, og år tilbage var det jo børnene som skulle ta over samt ta vare på de gamle når den tid kom.

Hvad vi skal samles om i dag. Thjaee det ser ikke ud til mennesket kan blive enige. ”Alle” prøver at finde ligestillede og finde styrke i det fællesskab – og jeg taler selvfølgeligt udfra min status som dansk statsborger.
Andre steder i verden er livet så meget anderledes end mit, så det for mig er helt utroligt de vilkår mennesker lever under rundt om i verden, men - det ser ud til at undertrykkelse i forskellig form kan samle folk en tid til modstand …
… og så er der jo alt det der med forurening ect – mindske forbruget og ikke udnytte de i forvejen fattige. Det jo fint, men jeg tror ikke det holder i længden – og det er jo ingen ny tanke at nedsætte forbruget, men der er for mange interesser på spil, og når det kommer til stykket, vil de som har helst ikke undvære deres goder – og så er der dem som er ligeglade og andre der udnytter enhver situation til egen fordel. Verden er korrupt og i alt dette er der dem som kæmper for at overleve bare en dag mere.
Der skal virkelig en fælles og global samlet indsats til for at forholdene i verden kan ændres og dette kan kun ske hvis verdens ledere får en fælles ”køreplan” … og det gør de ikke.

***
Top Svar Citer
#31504 - 07/02/2021 01:13 Re: Spørgsmål [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Indsendt af: Gerth
Du: "Jeg tænker også at singlelivet fremmer egoismen og derved svækker fællesskabet, også sværere for den enkelte at ”hører til.”

Nå, Det lyder som en dårlig undskyldning, fordi mine vilkår bestemmer ikke over min frie viljes tro. Du har ellers tidligere sagt netop det modsatte om Jesus, det at tjene Gud helt (selvopofrelse) for folket og det udvalgte folk tilhører Riget, som endvidere først samles ved endetiden og dommens dag ifølge Biblens NT. Idag er der dog dem, som mener, at hans mage var Maria Magdalene.

Der er vel tale om to forskellige kontekster.
To forskellige miljøer og tidsaldre, og du kan jo læse hvad Paulus mente om ægteskabet - og det at tjene gud som det vigtigste …

Der er jo ikke tale om at tjene gud som det vigtigste som kulturkristen – men du har da ret, at den frie vilje altid er fri i forhold til de til en hver tid aktuelle valgmuligheder, men nu hvor selv det kulturkristne ikke holder os samme som tidligere skal man jo finde andre fællesskaber da man jo både styrkes og ”vokser” i gruppen/fællesskabet – og mennesket er et socialt væsen.

… og så er der jo dette vigtige i forhold til stigende singleliv, at kvinder i dag i Danmark ikke behøver at gifte sig for at blive forsørget. Så dette og kirkens magt tab samt stigende velfærd gør at egoismen har bedre muligheder, fordi den er tilladt og dyrkes i forskellige former alt efter lyst og økonomi.

***
Top Svar Citer
#31506 - 07/02/2021 13:17 Re: Spørgsmål [Re: Tikka]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Tikka

Hvorfor skal det hele være så besværligt...

http://aarsskriftet-critique.dk/2017/07/det-er-tid-til-en-ny-reformation/

Kan vi blive enige om noget...

https://www.youtube.com/watch?v=XNztk9AQ3KI

Hvad er sandheden...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-11/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xi/

Kunne jeg bare samle nogle mennesker med forstand på tingene...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#40617 - 08/08/2023 13:07 Bibelen for Ateister [Re: Hanskrist]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Bibelen.info: Bibelen for Ateister

Hvor vi finder:

Den kvindelige Apostel hos Paulus


-0-0-0-

Sjovt at læse HansKrist som han skrev 2010

Dog er der en rød linje til idag.


I 2010 var der mange flere interessante og meget dygtige debattører end vi er i dag.

Folk læste virkelig hvad hinanden skrev og svarede herpå. At spamme trådene var utænkeligt i 2010.


Det var Arne der gjorde opmærksom på Bibelen for Ateister og jeg kendte godt siden i 2010 men syntes den var for ukritisk og lalleglad overfor evangelierne og opfattede kristendommen i et evangelisk perspektiv hvorimod kristendommen jo er paulinsk mere end evangelisk.

Men i dag er jeg rigtig glad for Bibelen for Ateister - undersøg linket ovenfor og find ud af hvorfor.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 11 af 18 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 17 18 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk