annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 10658040
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2079303
Et andet syn 1794520
Jesu ord 1378586
Den Evige Filosofi 1172710
Galleri
Rødhus december
Hvem er online?
0 registrerede 158 gæster og 168 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31414 - 25/01/2021 02:08 Re: Konfucianisme [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Du: "For mange år siden mødte jeg Kristus, som jeg ellers ikke troede på. Kristus - ja det var jo Kristus-Ikonen. Efter nogen tid - stadig foran Kristus - fik mig til at se ind i mig selv, hvad der viste sig at være så ulykkeligt for mig, blev lykkeligt ramt af lyset og tanken om: Det nok havde været hårdt for dig, Kristus, at udholde tortur og korsfæstelse, ja alle de menneskelige lidelser, som du påtog dig. Alligevel dæmrede det efterhånden for mig, at det var kærlighed fra Kristus. På et tidspunkt fornemmede jeg fra Kristus, at kærligheden er det centrale. Det onde er også Gud. Begrebet ´det onde´ er noget, vi mennesker har opfundet i vores egoisme og det guddommelige er ikke fuldkomment."

Jeg kender GT´s Job, som ligesom NT´s Jesus kun led i en kortere tidsperode. Du lyder jo som en kristen på grund af dine højtidelige ord om Kristus. Jeg har altså igennem fyrre års prøvelse helt alene udholdt meget lidelse og mange plagsomme pinsler. Mennesker behandler mig stadigt irriterende på den generende måde, men det kalder jeg istedet håbefuldt idag for kun en del af mit livs udfordringer. En spirituelt interesseret mands sorte humor griner af dette - Ligesom med film var Jesu liv 1éren et lokalt sted, men mere svært er mit liv 2éren´ i verden. Jeg synes, at du dengang kiggede på en kristelig figur, men du blev istedet berørt af Det guddommelige, som også findes i en selv og alt liv.
Blasfemisk afguderi fra dig, men ikke mere reagerer jeg med foragt mod jer! Om dommens dag er man jo selv, hvad man udtrykker. Det virker som om, at du der oplevede noget soning imod mørket? Jeg snakker faktisk med personer, som ligesom du taler selvmodsigende, der sådan minder om menneskehedens konflikter, stride og krige imod hinanden, hvor de påstår, at der eksisterer forskellige sandheder. En tidligere ven af mig omtalte mit liv som et djævelsk spil, men jeg tror ikke på Satan og derfor følger jeg ikke det onde. Det onde er illusion, hvor folk lyver, snyder, bedrager, narrer, sælger og psykisk manipulerer istedet for kun guddommelig sandhed om kærlighed. Hvor jeres kroppe, religiøse ting og sind kan besudles, så er istedet guddomens hellige ånd ren og altid det gode. Helligåndens kraft handler blandt andet om en renselse og forsoning. Derfor er jeg også ligeglad med den kinesiske Yin og yang. Uden hykleri handler egentlig også Buddha legenden ikke om en halvt åndeligt oplyst. Alle børn er født uskyldige og det samme er det med et livs ende til Himmeriget. Jeg er kun lys iblandt folkets mørke.
#31415 - 25/01/2021 15:15 Re: Konfucianisme [Re: Gerth]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gert.
Jeg har lidt svært ved at forstå, hvad du skriver.

Du skriver om mig:
Citat:
Du lyder jo som en kristen på grund af dine højtidelige ord om Kristus.
Mit svar:
Ja, Kristus, som formidler af den helt dybe kærlighed, kan jeg ikke løbe fra. [img]http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/galleries/5147/IKON_AF_KRISTUS.html[/img]
Klik på formlen - og klik på et af de to billeder - og se ham lige i øjnene!

Du skriver også om mig:
Citat:
Blasfemisk afguderi fra dig, men ikke mere reagerer jeg med foragt mod jer!
Mit svar:
Det forstår jeg ikke, men det lyder jo meget alvorligt. Kan du forklare, hvordan jeg gør mig skyldig i blasfemisk afguderi?

Du skriver:
Citat:
Helligåndens kraft handler blandt andet om en renselse og forsoning.
Mit svar:
Er det muligt for dig at forklare, hvordan du er nået til dette?

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31417 - 26/01/2021 22:25 Re: Konfucianisme [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
bor her
Du: "Det forstår jeg ikke, men det lyder jo meget alvorligt. Kan du forklare, hvordan jeg gør mig skyldig i blasfemisk afguderi?"

Du gør det igen med ordene: "Klik på formlen - og klik på et af de to billeder - og se ham lige i øjnene!"

Dette billede har ingen sjæl! Jeg tror, at vi er enige om ligesom med skrifterne og naturvidenskaben, at ingen kender til en endelige ´formel´ om altings sandhed, hvilken man ikke fatter. Du ser ikke sandheden i dig selv, når du spejler (projektion) dig selv i mennesket Jesus. Derfor er der mennesker i verden, som endnu har behov for religiøse/spirituelle ledere, hvor dette endda også desværre misbruges mod folk og forældre er børns rollemodeller. Jeg mærker ikke Helligåndens kraft ved synet af ting, der eksempelvis er det ikon, som sådan er dit afgudsbillede. Hellig åbenbaring, indsigter og selvransagelse er en måde hvorpå, mennesket ser det guddommelige. Dog er noget af min rolle i samfundet, at jeg fungerer som et godt forbillede for folket. Der findes meget information om det overnaturligt uforklarlige, hvor selv mine fortællinger om mit liv heller ikke beviser mine ords budskab og alligevel overbeviser intet i hele verden den, jeg er. Jeg er jo billedet (eksemplet) på den kærlighed, som der føles i mig selv.

Du om min kommentar - også relevant i henhold til dit forrige spørgsmål: "Helligåndens kraft handler blandt andet om en renselse og forsoning?."

Det er mit indtryk, at du i din beskrivelse oplevede, hvordan noget mørke blev forvandlet til lys, hvilket omvendelsen handler om som en god historie. Hahha, og nu kigger jeg ´tilfældigvis´ i Youtube til kristen sindsro musik midtvejs ved dens tre timers varighed følgende citat fra Biblen på engelsk: "Salme 27:8 - Da du sagde: ´Søg mit ansigt´, sagde mit hjerte til dig: ´dit ansigt Herre, vil jeg søge." Hvis du vil se guddommens ansigt, så kig på mig, dig og alle andre. Mine modstandere opfører sig psykopatisk, ondskabsfuldt og egoistisk. Jeg synliggør velsignelsen, men du bestemmer selv din åndelige vej/spirituelle rejse. Enhed med det guddommelige og dermed også alt, det er den romantiske forening, hvor kun den guddommelige vilje sker. Lad os istedet samles om dette.
#31418 - 27/01/2021 04:31 Re: Konfucianisme [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
P.s. Idag har jeg en spirituel samtale med kvinden fra Kommunen, som spørger skeptisk til min nuværende alenetid væk fra omverdenen, fordi jeg siger til hende, at det eneste, som interesser mig i mødet med alle, det er om min kærlighedspagt. Jeg er ligeglad med de fleste almindeligt sociale aktiviteter: "Hvorfor kan du ikke bare mødes på steder med folk, der handler om noget andet end det? Du virker jo ikke som et menneske. Kom du nu istedet ned på Jorden til os andre." Senere sammenligner hun min nuværende tilstand med Biblens Jesus ved hans nat på Oliebjerget, fordi på den måde er min tid endnu ikke kommet. Også opdager jeg, at flere af GT´s profeter også nævner noget om dette som eksempelvis et telt (Guds/Det guddommeliges bolig hos menneskene) og jeg minder derfor mennesker om ´dagen´ i NT Israels det nye Jerusalem, men detaljerne vedrørende den slags beretningers billedsprog må i selv undersøge nærmere.
Nå, men betyder det måske så, at jeg snart fjerner projekt OPLYSTHED, fordi der af den grund ikke bogstavelig talt er en konkret bygning for den usynlige Helligånd i en person selv ligesom Ordet? Jeg har ellers ved dens fællesskab skrevet tekster om nogle kontroversielt grundlæggende værdier, men de tilhører ikke en religions kulturelle lov. Selv flere kristne ved Kristendom.dk mener, at i fremtiden er der ikke et tempel af sten, men han overså, at dette gælder også kirkens mursten og lignende klippesten for andre trosretningers navne, ord og begreber. Jeg er snart klar med Riget iblandt jer.

Øh, en hel af mine seneste indlæg i forskellige tråde bruger jeg muligvis til mit næste emne.
#31420 - 27/01/2021 17:57 Re: Konfucianisme [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Hvad er din mission på jorden...

http://thelightuniversal.org/page19.html

Jeg er sendt herned for at sætte gang i samtalerne ler blinker 🍷

Your friend forever

Jan
Side 2 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >

Seneste indlæg
Tro, håb og kærlighed
af ABC
21/03/2023 17:14
Guddommelige bøger...
af ABC
20/03/2023 17:55
hjertes og sjæls lykke i ramadanen
af somo
20/03/2023 13:23
Den skinnende sol på verden
af somo
20/03/2023 13:13
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
20/03/2023 10:37
Nyheder fra DR
Den Internationale Valutafond og Ukraine..
21/03/2023 23:51
Mindst 9 personer er døde efter jordsk..
21/03/2023 23:07
Grækenlands premierminister: Der bliver..
21/03/2023 22:49
Uganda indfører strammere lovgivning mo..
21/03/2023 22:25
Over 530 dræbt i Haiti siden nytår
21/03/2023 21:27
Nyheder fra Religion.dk