annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15729413
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386201
Et andet syn 1994536
Åndelig Føde 1533860
Jesu ord 1526471
Galleri
Light Blue Mind Rødhus marts
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 362 gæster og 63 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 92 af 97 < 1 2 ... 90 91 92 93 94 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31254 - 25/12/2020 23:27 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.
Jeg har svaret dig på dit indlæg: #31236 - 24/12/2020 15:41.
Får jeg en replik fra dig? smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31255 - 26/12/2020 02:26 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Arne:

Citat:
Hej Thomas.
Jeg har svaret dig på dit indlæg: #31236 - 24/12/2020 15:41.
Får jeg en replik fra dig? ☺



Ufatteligt så optaget du er af dig selv Arne

Hvilket jo på ingen måder hænger sammen med hvad du skriver - vel næppe nogen kristne mennesker er så optaget af sig selv, grunder så meget i sig selv, er så forfængelige

Fordi vi igennem Guds Ånd på ekstatisk vis bliver frie og løse af os selv, vi henrykkes og overgiver os til noget og nogen

Vi er brændende i vores entusiasme og iver, vi er så dedikerede

Og heroverfor finder vi så Arne der kun tænker på sig selv, forfængeligt rykker for at få opmærksomhed

Hvis man er uden Gud som du Arne bliver du selvfølgelig forfængelig og kommer til at stå dig selv nærmest

Det er netop Gud der gennem sin Ånd og store åbenbaringer der griber os får os til at glemme os selv

Hvis du også var drevet af Guds Ånd og Vilje med dig Arne ville du også blive fri og løs, forløst fra dig selv

Men da du ikke vil vide af Gud i dit liv og kalder det blasfemi og svulstig intetsigende tale at der skulle være denne Jesus Søn Gud Fader kontakt forbindelse og kommunikation bønssamtale ender du jo med at gå til grunde i dig selv og din forfængelighed og behov for opmærksomhed

Uden Gud ville vil vi jo ende op som dig Arne, som et menneske der ser alting ud fra sig selv, sin egen ånd og perspektiv og hele tiden er sig selv nærmest

Skal jeg være ærlig tror jeg at vi der har taget Gud med i vores liv, at vi er bedre kørende end du Arne

Ihvertfald er vi drevet af ikke bare vores egen ånd (tanker og ideer om tingene) men også Guds Ånd (tanker og ideer - MOTIVER og MOTIVATIONER og ÅBENBARINGER og INSPIRATIONER).


Menneskets ånd alene, sind og fornuftighed, bevidsthed og opmærksomhed er døden som kan føre til selvmord eller alvorlig depression, ja hvad skulle vi gøre uden GUD uden Guds jubel og kraft, og ENTUSIASME ÅND og SPIRITUALITET hvor vi bliver os selv løse og frie - drevet af Guds idéer MOTIVATIONER ARKETYPER ja gennem en sådan kreativ skabende selvforglemmende ekstase henrykkelse og begejstring at vi bliver frie og løse af os selv




_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31256 - 26/12/2020 08:57 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Thomas
Uregistreret

Hej Arne

Citat:
Mit standpunkt er, at ikke blot vi mennesker, men alt andet levende - og alt andet værende - tilhører den samme guddommelighed.
Jeg kan godt gå med til, som du skriver, at vi er "fnug" i et kæmpestort univers (hvoraf der muligvis er flere), men vi er - som jeg oplever det - ikke ligegyldige - tværtimod - vi er en del af det guddommelige!


Ok, jeg troede, at jeg havde hørt dig sige, at vi er ubetydelige i et kæmpe stort univers. Men altså tværtimod. Vi er del af det guddommelige og er derfor guddommeligt betydningsfulde.

I kristendommen har vi også betydning, idet vi er sat til at forvalte Guds skaberværk. Vi står på tærsklen mellem himlen og jorden som et spejl, ment til at reflektere Guds lys ind i verden og reflektere verdens pris tilbage til Gud. Det er det billede, N.T. Wright giver. Men det er også klar tale fra Biblen og andre teologer.

Venlig hilsen Thomas
Top Svar Citer
#31257 - 26/12/2020 13:39 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.
Tak for svar.
Du kalder smilet frem i mig smiler
For hvor stor er forskellen egentlig mellem at være "Guds forvaltere" og at være "en del af det guddommelige"?
Jeg vil ikke kalde det "en strid om kejserens skæg", men nok snarere en strid om, hvor fin en "uniform" vi mennesker skal have på blinker

Og uanset hvor mange stjerner vi giver os selv, så er opgaven vel den samme. I hvert fald - som jeg oplever det - at skabe "Paradis på jord".
Her er mine værktøjer - guddommeligt inspirerede: Harmoni og kærlighed.

Nu bliver jeg så nysgerrig angående, hvordan du og N.T. Wright m.fl. - på vegne af Gud - vil forvalte denne planet og alt, hvad der er på den.
Hvad vil I gøre?

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31258 - 26/12/2020 13:56 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Hankrist.
Jeg undrer mig lidt over, hvad du i din "kreativ skabende selvforglemmende ekstase henrykkelse og begejstring" finder på at skrive - ikke om emnet - men om mig.

Men for nu at gøre det kort og klart:
Når jeg har ro i mit sind fornemmer jeg tydeligere Gud - ikke at jeg objektivt kan iagttage - men fornemmelsen af nærvær.
(Jeg er ked af at bruge ordet Gud - dels fordi jeg finder det noget nær blasfemisk - og dels fordi det af mennesker er blevet påklistret så meget underlødigt)

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 92 af 97 < 1 2 ... 90 91 92 93 94 96 97 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Nyheder fra DR
Politiet anholder demonstranter på univ..
29/04/2024 22:53
Flere politibetjente skudt i USA
29/04/2024 21:43
Gérard Depardieu skal for retten til ok..
29/04/2024 21:25
Finsk flyselskab indstiller flyvninger t..
29/04/2024 20:29
Minister: 'Langt over stregen' at lave d..
29/04/2024 20:03
Nyheder fra Religion.dk