annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15902278
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2401217
Et andet syn 2005367
Åndelig Føde 1611059
Jesu ord 1535305
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
0 registrerede 328 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...

Arne:

Citat:
Hej Thomas.
Jeg har svaret dig på dit indlæg: #31236 - 24/12/2020 15:41.
Får jeg en replik fra dig? ☺



Ufatteligt så optaget du er af dig selv Arne

Hvilket jo på ingen måder hænger sammen med hvad du skriver - vel næppe nogen kristne mennesker er så optaget af sig selv, grunder så meget i sig selv, er så forfængelige

Fordi vi igennem Guds Ånd på ekstatisk vis bliver frie og løse af os selv, vi henrykkes og overgiver os til noget og nogen

Vi er brændende i vores entusiasme og iver, vi er så dedikerede

Og heroverfor finder vi så Arne der kun tænker på sig selv, forfængeligt rykker for at få opmærksomhed

Hvis man er uden Gud som du Arne bliver du selvfølgelig forfængelig og kommer til at stå dig selv nærmest

Det er netop Gud der gennem sin Ånd og store åbenbaringer der griber os får os til at glemme os selv

Hvis du også var drevet af Guds Ånd og Vilje med dig Arne ville du også blive fri og løs, forløst fra dig selv

Men da du ikke vil vide af Gud i dit liv og kalder det blasfemi og svulstig intetsigende tale at der skulle være denne Jesus Søn Gud Fader kontakt forbindelse og kommunikation bønssamtale ender du jo med at gå til grunde i dig selv og din forfængelighed og behov for opmærksomhed

Uden Gud ville vil vi jo ende op som dig Arne, som et menneske der ser alting ud fra sig selv, sin egen ånd og perspektiv og hele tiden er sig selv nærmest

Skal jeg være ærlig tror jeg at vi der har taget Gud med i vores liv, at vi er bedre kørende end du Arne

Ihvertfald er vi drevet af ikke bare vores egen ånd (tanker og ideer om tingene) men også Guds Ånd (tanker og ideer - MOTIVER og MOTIVATIONER og ÅBENBARINGER og INSPIRATIONER).


Menneskets ånd alene, sind og fornuftighed, bevidsthed og opmærksomhed er døden som kan føre til selvmord eller alvorlig depression, ja hvad skulle vi gøre uden GUD uden Guds jubel og kraft, og ENTUSIASME ÅND og SPIRITUALITET hvor vi bliver os selv løse og frie - drevet af Guds idéer MOTIVATIONER ARKETYPER ja gennem en sådan kreativ skabende selvforglemmende ekstase henrykkelse og begejstring at vi bliver frie og løse af os selv




Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Eurovision-vinder vil have Schweiz til a..
16/05/2024 21:46
Bakken Bears tæt på DM-forsvar i baske..
16/05/2024 21:33
Spanien nægter skib med våben til Isra..
16/05/2024 21:28
Samefolket overvejer at sagsøge den nor..
16/05/2024 20:52
Polens premierminister har fået trusler..
16/05/2024 20:23
Nyheder fra Religion.dk