annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 510 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 75 af 97 < 1 2 ... 73 74 75 76 77 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31145 - 08/12/2020 14:28 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Hej Arne

Der er vel ikke noget som forhindre Satan i at være en guddommelig skabning som vi skal tage med i vores verdensbillede? Er det kun mennesker som kan fejle...

Hvad er Gud for en størrelse hos dig? For mig er der tale om et tænkende og villene væsen som har bopæl i himlen. Håber følgende kan bidrage til samtalen...spørgsmål 69 og 73...

http://thelightuniversal.org/page72.html

Kan ikke linke til den danske tekst, så...

Your friend forever

Jan

Ps. Alt er Gud. Gud er alt. Det er der måske noget sandt ved. Tænkte engang, at Gud var mig, men jeg var ikke Gud. Har det lidt svært med dyrenes lidelser, og tænker, at det kan løses ved at sige, at Gud er dyrene, men dyrene er ikke Gud. Giver det nogen mening...
Top Svar Citer
#31146 - 08/12/2020 15:12 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Til dit spørgsmål:
Citat:
Hvad er Gud for en størrelse hos dig?
er mit svar:
Gud er - for mig - noget - for os mennesker - totalt ufatteligt - bag - og i - verdens væren.

De mange menneskelige forsøg på at begribe Gud opfatter jeg som en hovmodig begramsning af det allerhelligste.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31147 - 08/12/2020 17:17 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Hej Arne

Hvorfor har Jesus ikke sonet vore synder? Det bedste jeg kan gøre er at henvise til denne afhandling...

https://vandrermodlyset.dk/forord-3/

https://vandrermodlyset.dk/paulus/

Den kommer hele vejen rundt om spørgsmålet. Men du vil have et enkelt svar, og det vil jeg forsøge, at give dig.

Hvis vi kan sone vore egne synder, så har vi selvfølgelig ikke brug for, at andre soner dem for os, så kan vi sone vore egne synder? Hvis vi ikke kan sone vore egne synder, er der så ikke noget galt med virkeligheden? Bliver vi bedre mennesker af at hænge Jesus op på et kors? Kunne du finde på sådan noget? Hvis du ikke kunne finde på sådan noget, så må du finde en anden måde, at sone dine synder på.

Hvorfor har Gud ikke skabt mennesket? I Vandrer mod Lyset står der, at det var nogle faldne engle som skabte mennesket og at Gud efterfølgende (på nogle af de faldnes bøn) gav mennesket en gnist af sit eget væsen = tanke og vilje.

Er der ikke noget som er gået galt...

https://www.youtube.com/watch?v=DS0p5w2PT2E

Hvorledes forklare tingene...

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#31148 - 08/12/2020 17:19 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Tikka: "Ja hvis man tror der findes en gud"


Ingen skal tro på en Gud og da slet ikke at en Gud findes

Gud er og bliver en konkret virkelighed vi har et utal af erfaringer med griber ind i vores liv og som vi kan gå i proces med (Jungs psykologi er et vidunderligt eksempel herpå- som neurovidenskab dagligt finder beviser på SPIRITUALITET)

Det er ikke så svært når man først har forstået hvad det religiøse spirituelle dækker over og som har spillet en rolle i menneskets liv lige siden kultur opstod for ca 2 millioner år siden.

Bibelfundamentalisme har ødelagt så meget men er på retur skulle man tro.

Vi må håbe at menneskets religiøse spirituelle intelligens vil styrkes i årene fremover, ihvertfald har Jung gjort rigtig meget for at fremme vores forståelse, Paul Tillich og HansKrist også. Og i takt med at vores religiøse spirituelle intelligens vokser vil forståelsen af Paulus vokse, for hvad du i et indlæg skrev om Paulus gjorde at jeg tænkte om du overhovedet havde læst ham, ihvertfald var din gengivelse Paulus så karikeret og intetsigende forkert at det mindede om Arne, som det mindede om at du aldrig havde studeret Paulus. Du kunne alle stereotype fordomme om manden men afslørede ingen forståelse.

Trist med ateisten Tikka der fortsætter og forsætter med at ville gøre sig klog på kristendommen og konstant påstår kristendommen er bibelfundamentalisme, men nej, ikke en eneste teolog vil give dig medhold.

Hvorfor kommer du ikke lidt mere frem og fortæller personligt hvem du er og hvorfor du slører din ateistiske grundholdning. Fortæl os hvorfor du opfatter kristendommen som overtroiskhed og hjernespind. Indtil nu er det ikke lykkedes dig, kun hvis kristendommen er bibelfundamentalisme, har du ret, men kristendommen har ALDRIG været bibelfundamentalisme.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31149 - 08/12/2020 18:15 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Dine links til Vandrer mod Lyset går til en meget tung forside, som er mere besværlig, end jeg har energi til at binde an med - så dem "bider jeg ikke på" blinker

Jeg er enig med dig i, at vi skal sone vore egne synder - alternativt bære skylden - hvis soning ikke er mulig.

Kristendommen og Vandrer mod Lyset siger vist noget andet. Dem om dét.

Påstande om, hvordan vi mennesker er blevet eksisterende - udover den smule vi ved evolutionsbiologisk - giver jeg ikke noget for.
Min fornemmelse er, at vi menneskers eksistens er på lige fod med alt andet biologisk og fysisk - ja jo selv endda på lige fod med Covid-19!

Ganske vist dominerer vi mennesker denne klode, men med den adfærd, vi udviser, ser det da i høj grad ud til at være midlertidigt - om vi så skal ædes op af smitstoffer eller omkomme i et klima, vi ikke kan holde til.
Underligt at ingen religioner lærer os ydmyghed overfor alt andet værende end os selv.
Og Vandrermod Lyset-filmen, du linker til er - for mig at se - nærmest en gang religiøs "lommefilosofi".


M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 75 af 97 < 1 2 ... 73 74 75 76 77 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Mand fundet død i skurvogn i Dragør
29/04/2024 11:39
Salling Group omsatte for rekordmange mi..
29/04/2024 11:38
Kamerafælder skal undersøge grænselan..
29/04/2024 11:31
Spaniens premierminister efter tænkepau..
29/04/2024 11:22
Danmarks håndboldherrer indleder OL mod..
29/04/2024 11:18
Nyheder fra Religion.dk