annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Et lille udvalg
Hvem er online?
0 registrerede 184 gæster og 184 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 38 af 97 < 1 2 ... 36 37 38 39 40 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30903 - 05/11/2020 17:29 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Du manipulerer og opfør dig uværdigt og uprofessionelt


Hvis der er et menneske der i hele verden ved hvad du har sagt om menneskets religiøse åndelige spirituelle muligheder så er det HansKrist for du har siddet på nakken af mig med hån herom i alle de år vi har været på debat sammen

Men igår foretog du dig en kovending

Og påstod at alt hvad du tidligere har sagt ikke længere gjaldt

😂😂😂

Selvfølgelig er det grinagtigt

Men jeg kan da også godt glæde mig over at jeg endelig efter så mange år fik dig overbevist om at din dogmatisme ikke holder vand

Men når man som jeg HansKrist er blevet ringeagtet og hånet i så mange år, er det sgu lidt underligt hvad pokker det er der gør du pludselig vender rundt på en tallerken og indtar nu min position på området

Og nu med din nye erkendelse må du jo kunne læse Paulus

Den mulighed at du ikke længere kan overskue og fastholde dine narrestreger overfor mig er jo også til stede

At du er faret vild i dine forsøg på at udstille mig, nemlig har du aldrig været oprigtig overfor mig, men haft en skjult dagsorden om at udstille og gøre mig og min position til grin. Hvilket dog aldrig tilnærmelsesvis er lykkedes dig.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30904 - 05/11/2020 17:44 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Jan ABC


Citat:
Jesus blev altså ikke født af en jomfru...eller lavede vand om til vin...eller gik på vandet...eller oprejste de døde...har du kendskab til hans liv og lære...


NEJ og det ved du også godt

Ifølge Paulus og de første kristne findes der ikke spor af jomfrufødsel og andet fis i en hornlygt. Det er teologisk tænkning som du ikke må sammenblande med empirisk biologisk og biografisk data

Forfatterne til evangelierne har sgu da aldrig overhovedet haft i tankerne at Jesus i biologisk empirisk forstand skulle være født af en jomfru eller ha lavet vand om til vin fx

Det er teologi min ven - bliv nu ædruelig, en voksen mand i de her ting - jeg gider ikke al jeres pjat og vidtløftige tomme snak om tingene herfra og til evigheden uden at I lykkes med at sige noget vi mennesker overhovedet kan bruge til noget




I skal ligne Gud som hans kære børn og vandre i kærlighed, ligesom Kristus elskede os og gav sig selv hen for os som en gave og et offer til Gud, en liflig duft. Men utugt og al slags urenhed og griskhed må end ikke nævnes iblandt jer; det sømmer sig ikke for hellige.

Heller ikke skamløshed og tåbelig snak eller overfladisk vid; det passer sig ikke, men derimod taksigelse. For det skal I vide, at ingen utugtig eller uren eller grisk – det er det samme som en afgudsdyrker – har lod og del i Kristi og Guds rige. Lad ingen føre jer bag lyset med tomme ord; for det er den slags, der nedkalder Guds vrede over ulydighedens børn. Gør derfor ikke fælles sag med dem!

For engang var I mørke, men nu er I lys i Herren; lev som lysets børn, for lysets frugt er lutter godhed, retfærdighed og sandhed; lad kun det gælde, som behager Herren, og tag ikke del i mørkets frugtesløse gerninger, men afslør dem. For man skammer sig ved blot at nævne, hvad de gør i det skjulte, men alting kommer for dagen, når det afsløres af lyset. For alt, hvad der kommer for dagen, er lys. Derfor hedder det:

Vågn op, du, som sover,

stå op fra de døde,

og Kristus vil lyse for dig.


Se derfor til, hvordan I lever, ikke som uvise, men som vise. Brug det gunstige øjeblik, for dagene er onde. Vær derfor ikke tåbelige, men forstå, hvad der er Herrens vilje. Drik jer ikke berusede i vin, det fører til udskejelser, men lad jer fylde af Ånden, tal til hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng og spil af hjertet for Herren, og sig altid Gud Fader tak for alt i vor Herre Jesu Kristi navn.


-0-0-0-0-0-

Du har så mange gode egenskaber Jan ABC, men du forsømmer dig selv, og glemmer at udvise bare minimum af nødvendig selvrespekt
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30905 - 05/11/2020 18:51 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7212
Sted: Sydsjælland
Hanskrist anklager mig for at have hånet ham.
Den anklage mener jeg ikke holder!

En overgang søgte jeg ihærdigt at finde ind til Hanskrist's kristendom.
Det var forgæves, og jeg opgav.

Hanskrist påstår, at jeg netop nu i de sidste par dage har foretaget en "kovending" på på det religiøse område.
Hvordan Hanskrist er kommet frem til denne misforståelse, ved jeg ikke, men det har i hvert fald ikke noget med virkeligheden at gøre.

Der er dog sket noget nyt for mig for et par uger siden: En meget svag men dyb oplevelse af "hvad der er bag - og i - verdens væren".
Det har jeg skrevet om. Det har Hanskrist dog ikke bemærket blinker

Hvis Hanskrist fortsætter med at fejlorientere om, hvor jeg står, vil jeg meget muligt blot ignorere - og ikke spilde mere tid på den slags blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#30906 - 05/11/2020 18:59 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Indtil igår har du i årevis stået for følgende position:

Du benægter Gud og Guds Åndens nærværelse, tilstedeværelse og manifestationer i menneskets liv.

Du har kaldt det storhedsvanvid og svulstige intetsigende og meningsløs snak at mennesket skulle have erfaringer med Gud og Guds Åndens nærværelse, tilstedeværelse og manifestationer i menneskets liv.

Men igår skrev du pludselig det var løgn

Men der er masse af beviser for hvad du har sagt, kan du fx huske da vi gennemgik 1 Kor 2?

Nå men jeg vil med stor fornøjelse fremover samle hvad du har sagt når jeg kommer forbi dine udtalelser og hån og ringeagtelse og gøren grin med min paulinske position

Du har bestemt ikke sparet på krudtet når du skulle ringeagte min position

Hvorfor er du bange for at være ærlig?


-0-0-0-0-0-
-0-0-0-0-0-

HansKrist:

Citat:
Det med Gud er meget tæt på os og det hører livet til og kan for mig at se ikke være afledt af astronomiske betragtninger. Og der hvor livet er, kan der ikke være nogen tomhed. Så jeg forstår ikke at tomheden skal være en forudsætning for at vi forstår livet eller opdager livet. Kan vi da ikke bare fra først af holde fast i livet og kærligheden og lysten eller frygten til at kæmpe og flygte (fight and flight).

Der findes ikke en Guds menneskeløshed, men der findes måske en menneskets Gudløshed. Det jeg vil sige er at udenom os mennesker giver det overhovedet ingen mening at tale om Gud, hvorfor den der med Guds eksistens også er ganske tåbelig, fordi Gud og mennesket er uadskillelige størrelser. Og det fordi mennesket har et meget avanceret bevidsthedsliv, fyldt med sjæl, nervøsitet, nerver og ja emotioner og følelser, og et erindringsliv (hukommelse) og forestillingsliv uden lige. Når sproget så kommer til og igen skriftsproget, så kan vi becifre for hinanden alle vore erfaringer og oplevelser. Og har nogle haft åndelige oplevelser, vækkelser, eller åbenbaringer, som vi jo alle har, så kan vi også sætte disse på skrift eller sprogliggøre disse og begynde en indbyrdes samtale med hinanden derom. Og igen det er her størrelsen Gud giver mening.



Arne:

For mig er disse ord en række påstande om forholdet mellem din Gud og os mennesker, som jeg ikke kan se noget belæg for, men som det selvfølgelig står enhver frit for at tro.



Det var bare et eksempel, men der er hundredvis af eksempler og jeg glæder mig til at vise dig hvad du tidligere har skrevet nu din forstand og hukommelse ikke længere understøtter dig, men jeg husker så for dig Arne,,, du slipper ikke, dertil har du været for ondskabsfuld overfor mig (virkelig drevet mig til vanvid så jeg har siddet og rykket mig selv i håret) NU LØBER DU FRA DET HELE

Men vil du også løbe fra hvad du tidligere har skrevet?
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30907 - 05/11/2020 21:03 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Kære HansKrist

Du har altså ikke noget kendskab til Jesu liv og lære? Hvad har du kendskab til? Paulus...hvad tænkte han om Jesus? At han kom for at sone vore synder? Er det gået din næse forbi halvfuld

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
annonce
Side 38 af 97 < 1 2 ... 36 37 38 39 40 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Mand varetægtsfængslet for at forsøge..
30/04/2024 15:12
Udlejer får medhold: Opsagde lejer med ..
30/04/2024 15:08
Litauiske ledere vil sende ukrainske mæ..
30/04/2024 15:03
13-årig dreng er død af sine kvæstels..
30/04/2024 14:09
Kong Charles har første arbejdsdag samm..
30/04/2024 12:49
Nyheder fra Religion.dk