annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Efter en tur i Vesterhavet
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 97 < 1 2 3 4 5 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30658 - 25/09/2020 22:12 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Du skriver til mig - blandt meget andet:
Citat:
Du gør et forfærdeligt stort nummer ud af dig selv Arne, jeg tror vi alle har forstået dit ståsted, så ingen grund til at gentage dette konstant, det var bedre og meget mere konstruktivt om du forsøgte at forstå hvad andre skriver -
Mit svar:
Du har da i hvert fald ikke forstået "mit ståsted", siden du tydeligvis ikke har opdaget, hvordan det har udviklet sig i ca. den sidste måneds tid, hvad jeg dog tydeligt har klarlagt - og er meget glad for.

Jeg har - efter talrige forgæves forsøg - opgivet at få klarhed over din "ekstatiske kristendom" - og jeg har i øvrigt ikke set, at andre her på Trosfrihed har forstået dig.

Spørgsmål: Ønsker du, at jeg skal undlade at skrive her på Trosfrihed.dk?

M.v.h. Arne smiler Indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke. heart
Top Svar Citer
#30659 - 26/09/2020 00:31 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Spørgsmål: Ønsker du, at jeg skal undlade at skrive her på Trosfrihed.dk?

Nej derom har jeg ikke gjort mig tanker

Jeg tror jeg efterlyser at du stopper med bevidst at spille idiot overfor mig og hvad jeg skriver

Hvorfor aldrig en intelligent reaktion, hvorfor skal du altid spille dum?

Nu behøver du jo ikke være enig med fx Jesus og Paulus, men du må da kunne se at de to såvidt det religiøse spirituelle står på min side og lige så meget du latterliggør og afviser hvad jeg skriver, lige så meget latterliggør og afviser du de to og alt Nye Testamente har givet verden, Nye Testamentes Spiritualitet

Nå men du kan ikke være afvisende og ringeagtende overfor hvad jeg skriver uden at du så også mener at Jesus og Paulus er bindegale - for det religiøse spirituelle jeg taler for har de begge til fingerspidserne, i overmål,,,,

Al din anti kristendom og anti religiøsitet, er til at blive tosset af i længden, og da især hvor stort et nummer du gør ud heraf,,,,

Det virker så tåbeligt at du slet ikke selv har opdaget hvor fattige dine synspunkter er i religiøs åndelig spirituel forstand, især når vi tænker på Jesus, Paulus, Luther, Albert Schweitzer, Nicolai Berdyaev, Paul Tillich og undertegnede og ja alle andre personligt bekendende kristne bannerfører

Hvis jeg er svulstig og intetsigende er de nævnte det mindst lige så meget

Ufatteligt du ikke har opdaget det endnu, at det slet ikke er mig du afviser og ringeagter og gør grin med, men kristendommens essens såvidt det religiøse åndelige spirituelle - Gud Helligåndens DNA såvidt gerninger og indflydelse på menneskers liv

Du er en kæmpe idiot Arne - uintelligent ad helvede til såvidt menneskets religiøse åndelige spirituelle gudsliv

Og alligevel vil du gerne give udtryk for at du er kompetent i disse spørgsmål som kun få, men du er total ubegavet - hvordan det er endt op så tragisk for dig er lidt uforståeligt
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30660 - 26/09/2020 11:50 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Arne du skriver:

[quote]Du har da i hvert fald ikke forstået "mit ståsted", siden du tydeligvis ikke har opdaget, hvordan det har udviklet sig i ca. den sidste måneds tid, hvad jeg dog tydeligt har klarlagt - og er meget glad for.[/

Du må gerne redegøre herfor, for ihvertfald har jeg ikke bemærket noget principielt nyt hos dig.

Vh HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30661 - 26/09/2020 17:15 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Ja Hanskrist, jeg har overvejet om jeg vil svare dig. Jeg synes egentlig ikke, du fortjener det, men gør det alligevel - med tanke på at der jo er andre, der læser med.

Jeg skrev til dig:
Citat:
Du har da i hvert fald ikke forstået "mit ståsted", siden du tydeligvis ikke har opdaget, hvordan det har udviklet sig i ca. den sidste måneds tid, hvad jeg dog tydeligt har klarlagt - og er meget glad for.
og du svarede:
Citat:
- ihvertfald har jeg ikke bemærket noget principielt nyt hos dig -
Min replik:
#30651 - 22/09/2020 18:48 skrev jeg om meditation:
Citat:
Mine erfaringer er små og spinkle - stort set alene med hjælp fra åndedrættet - men alligevel fornemmer jeg lidt indre harmoni og sommetider også en anelse af det ufattelige guddommeliges evige nærvær smiler
Det sidste har du aldrig før set fra mig, men det opfattede du ikke, og det kan jo ikke kaldes en bagatel: "ufattelige guddommeliges evige nærvær"!

Udover mine spinkle meditationserfaringer, så er det dét at skrive her på Trosfrihed.dk, der hjælper mig til videre udvikling.
Det at formulere sig om egne tanker, følelser, fornemmelser og intuitioner, det giver mig større klarhed - og det åbner ofte nye perspektiver.
Det er primært dét, der motiverer mig til at skrive her på Trosfrihed.dk.

Men der kan jo også være inspirationer i at læse, hvad andre har skrevet.
Det gælder dog ikke dine ord her:
Citat:
Du er en kæmpe idiot Arne - uintelligent ad helvede til såvidt menneskets religiøse åndelige spirituelle gudsliv
og ej heller:
Citat:
Og alligevel vil du gerne give udtryk for at du er kompetent i disse spørgsmål som kun få, men du er total ubegavet - hvordan det er endt op så tragisk for dig er lidt uforståeligt
Om jeg er idiot eller ikke - set med dine øjne - tager jeg mig ikke af, og kompetence i spirituelle emner er ikke min ambition.
Dét, der for alvor betyder noget for mig, er at opleve at komme sandheden nærmere - dét jeg oplever som sandhed.
Det har ført mig til at kassere de mange religioners "patenter på sandheden" - for i stedet at være tro mod mine egne glimtvise vage og spinkle oplevelser af verden som et mirakel og det ufattelige guddommeliges evige nærvær.

Du har det på en anden måde, og som jeg skrev #30656 - 25/09/2020 19:04:
Citat:
Hvad man oplever, det oplever man jo blinker
Hvorfor dog "fare i flint" over dét? smiler

M.v.h. Arne smiler Indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke. heart
Top Svar Citer
#30663 - 27/09/2020 16:37 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du skriver:
Citat:
Ja, her er der plads til frie tanker og faktisk også i mit tilfælde rummelighed uden for meget censur på grund af negative reaktioner og internet trolde, hvilket er godt om sandheden. Jeg svarer gerne på dit spørgsmål, men først beder jeg dig om ligeledes, at du oplyser noget mere personligt vedrørende din oplevelse af meditation og hvorfor, at det fjernede dig fra religion? Hvordan mediterer du? Hvad er det for en fornyet klarhed med nye perspektiver, som du snakker om?
Jeg vil svare dig så godt og så ærligt, jeg kan:
Meditation er for mig ikke noget særligt hverken dramatisk eller magisk.
Nylig læste jeg en billedlig forklaring - husker den ikke nøjagtigt, og heller hvor det var - der siger, at det er som at kigge op mod himlen og dens drivende skyer.
Skyerne er så ens egne tanker, idéer, bekymringer, længsler, sorger osv. mens selve den blå himmel er oplevelsen af altet.
Den forklaring passer meget godt på mine primitive nybegynder-oplevelser med meditation.
Jeg gør simpelthen dét, at jeg slapper af, har det bekvemt, er lysvågen, ånder dybt ind, holder vejret et kort øjenblik - og så lader luften slippe ud.
Og sammen med luften ryger så også alle sorger, bekymringer, idéer og tanker ud.
"Skyerne på himlen er skubbet til side" og jeg oplever min egen væren i mine nærmeste omgivelser helt anderledes intenst og meget mere virkelig.
Det giver mig en dejlig ro i sindet, og det kan ske, at jeg i denne for mig meget mere ægte virkelighed ganske svagt fornemmer det ufattelige guddommeliges evige og alt omfattende nærhed.

Det lyder måske lidt dramatisk, men det er det slet ikke - tværtimod - det er bare, som det er smiler
Jeg kunne forestille mig, at det er individuelt, hvordan man bedst mediterer, men ved det ikke - tilbud er der jo nok af.

Nu er det ikke meditation, der har "fjernet mig fra religion", og jeg har måske egentlig heller ikke fjernet mig, det er blot religionernes dogmer, jeg fornemmer er noget ufuldkomment, som mennesker imidlertid nok føler behov for at støtte sig til. Jeg holder meget af kristendommens kærlighed, islams ydmyghed og buddhismens indad-skuen.
Min fornemmelse er, at hvad der er bag - og i - verdens væren, og som jeg meget tøvende kalder "det guddommelige", næppe er en person eller et væsen, som vi mennesker kan kommunikere med.
Dét forekommer mig at være alt for småt og jordbundent om noget, som er bag - og i - universet/universerne.

Dette sidste her er et eksempel på ny klarhed og nye perspektiver, jeg har fået, ved at udtrykke mig her på Trosfrihed.dk - så klart og tydeligt, som jeg på nogen måde kan.
Det betyder jo så også, at det ofte tager mig lang tid at skrive et indlæg - og rette det, og rette det - indtil jeg ikke kan få det bedre blinker

M.v.h. Arne smiler Indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke heart
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 97 < 1 2 3 4 5 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
Nyheder fra Religion.dk