annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15647403
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379295
Et andet syn 1988768
Jesu ord 1521932
Åndelig Føde 1510897
Galleri
Den nye synagoge i Berlin
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 206 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 97 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 96 97 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#30677 - 30/09/2020 15:39 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7183
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver:
Citat:
Der er altid gået noget forud, nemlig at du rask springer hvad jeg skriver over og blot begynder at påstå noget om mig der ikke er belæg for. Det er at du ikke forholder dig tekstnært til hvad jeg skriver - dette er idiotisk opførsel og endnu mere grotesk når vi tænker det har stået på i snart 20 år.
Mit svar:
Forud gik:
Citat:
Du har da i hvert fald ikke forstået "mit ståsted", siden du tydeligvis ikke har opdaget, hvordan det har udviklet sig i ca. den sidste måneds tid, hvad jeg dog tydeligt har klarlagt - og er meget glad for.

Jeg har - efter talrige forgæves forsøg - opgivet at få klarhed over din "ekstatiske kristendom" - og jeg har i øvrigt ikke set, at andre her på Trosfrihed har forstået dig.

Jeg ser, at du stadig er godt i gang med dit - i mine øjne afskyelige - personfnidder, ligesom du tillige søger at diktere andre, hvordan de skal læse dine indlæg.

Hvis du, som du hævder, er genfødt i Kristus, så er det i hvert fald ikke en Kristus, som jeg agter - og jeg kan ikke lade være at tænke på, om det måske hænger sådan sammen, at din "genfødsel" måske er mislykket.
Men det er naturligvis ikke noget, jeg vil påstå blinker
Din opførsel her på det sidste er imidlertid - i min øjne - så kraftigt forværret, at jeg nok fremover ofte vil ignorere dig.

M.h. Arne smiler Indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke heart


Redigeret af Arne Thomsen (30/09/2020 15:42)
Top Svar Citer
#30678 - 30/09/2020 16:06 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
😂

Det var ikke hvad der gik forud og det ved du også godt

SÃ¥ slut herfra nu - du ligger som du selv har redt

Så vil du rejse dig og være med sammen med voksne mennesker så er tiden inde Arne, og du må stoppe dit evindelige i årevis pjat overfor mig og begynde at opføre dig intelligent og ikke idiotisk ondskabsfuld gang på gang,



-0-0-0-0-

Arne:

Citat:
diktere andre, hvordan de skal læse dine indlæg.


WHAT 😱

😂😂😂

Du er sjov Arne - virkelig sjov - men du ligger som du selv har redt op til i årevis overfor mig og du kunne ha taget skeen i den anden hånd for lang lang tid siden overfor mig men nu har du hægtet dig selv af (diskvalificeret og kørt dig selv ud på et sidespor) i forhold til en ellers interessant debat mellem voksne begavede intelligente og tænkende mennesker
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30679 - 30/09/2020 17:54 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7183
Sted: Sydsjælland
Jeg ser at Hanskrist nu i denne tråd #30675 - 30/09/2020 12:42 omtaler mig som: "den agnostiske panteistiske Arne" blinker

Men agnosticisme betyder jo:
Citat:
- filosofisk lære, som hævder at det er umuligt at opnå sikker viden om virkelighedens inderste væsen, herunder især spørgsmålet om Guds eksistens.
og panteisme betyder jo:
Citat:
"Gud er Alt" og "Alt er Gud"
Det kunne lyde som en selvmodsigelse, men er det nok alligevel ikke smiler

For ingen har vel sikker viden om hverken "virkelighedens inderste væsen" eller om "Guds eksistens".

Jeg tror ikke på, at vi mennesker har evner til at fatte "virkelighedens inderste væsen", men jeg har anelser om "noget bag - og i - verdens væren" - noget, som jeg tror, er totalt ufatteligt for os mennesker, men som jeg fornemmer, at man kan ane, og som jeg ikke vil nedværdige ved at bruge det nedslidte ord: Gud.

Min erfaring er, at denne anelse kun opnås i indre ro og harmoni og med tanker og følelser et øjeblik fejet til side.

Jeg opfatter de mange religioner, som beundringsværdige og ofte smukke - men ikke fuldkomne - forsøg på at nærme sig sandheden, og jeg fornemmer, at min agnostiske panteisme giver mig en god basis for min tilværelse.

M.v.h. Arne smiler Indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke heart
Top Svar Citer
#30682 - 01/10/2020 12:53 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7183
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du skriver til mig:
Citat:
Du: "Min fornemmelse er, at hvad der er bag - og i - verdens væren, og som jeg meget tøvende kalder det guddommelige, næppe er en person eller et væsen, som vi mennesker kan kommunikere med." Helligånden er dermed ikke virkelighed for dig og du kender derfor ikke til den guddommelige vilje i mennesket.
Mit svar:
Jo, jeg forstår din tankegang.
Men for mig er det dog sådan, at jeg aner/fornemmer, at der ER noget alt overordnet bag - og i - verdens væren.
En anelse/fornemmelse er ikke meget, men til gengæld er det ægte sandhed - for mig smiler
Jeg mærker, hvor let min oplevelse kan forvrænges til et - for mig - ikke helt ægte dogme - værre jo mere jeg skriver om det.

M.v.h. Arne smiler agnostisk panteist, indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke heart
Top Svar Citer
#30683 - 01/10/2020 13:48 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Gad vide om det her lykkes

Nå men jeg har aldrig, ALDRIG, forstået din brug af Kristus Ikonet når du på det bestemteste gang på gang afviser den menneskets bønsvirkelighed med Gud som Jesus Kristus bærer ind i verden, eller inkarnerer.

Først vil jeg gerne ha dig til at indse det paradoksale heri, den store modsigelse og den forvirring det afstedkommer hos alle andre. Det gir simpelthen ikke go mening.

Har du nogensinde tænkt over hvad det helt essentielle er såvidt den virkelighed med Gud Jesus lever og praktiserer? Hvis der er 1 og kun 1 ting vi må forbinde Jesus med så er det at vi lever i et jeg du, søn fader bønsforhold (vi Guds børn stående i et direkte dialogisk bøn og kommunikations forhold til Gud som vor kærlige barmhjertige himmelske får vi altid har forbindelse til, står i direkte dynamisk relation til).

Dette skal jo ikke forstås barnligt som Paulus så ofte siger (som du Arne og Gerth ofte gør jer skyld i), som fx at Gud er en maskulin hankønsvæsen der eksisterer uafhængig af os mennesker, eksisterende som vi eksisterer. Det skal forstås åndeligt som Paulus siger og vi kan derfor kun tale herom til mennesker med en tilsvarende åndelig forståelse og erfaring.

Nå men du tillægger Kristus Ikonet symbolsk det stik modsatte af hvad alle i hele verden forstår ved det. Paulus skriver om dette og jeg har mange gange vist dig det, men det gør åbenbart ikke indtryk på dig.

Fordi vi har HansKrist her på siden bliver dit misbrug af Kristus Ikonet opdaget. At du bestemt ikke forbinder Jesus Kristus med hvad han religionshistorisk og indenfor kristendommen er kendt for, nemlig vores nære personlige virkelighed med Gud, vi som Guds børn og Gud vores kærlige barmhjertige fader vi altid trygt og godt kan vende os imod.

Hvilket er det bønsforhold jeg og alle kristne jorden over praktiserer til gudstjenester og privat i vores lønkammer. Hvorfor i kristendommen meditation altid er i KRISTUS at være i bøn vi som Guds børn til vor barmhjertige himmelske Gud Fader og alt hvad han i sin kærlighed og nåde har til vi mennesker.

Jeg har intet imod at du frasiger dig det mest centrale i kristendommen. Der hvor jeg anker og råber vagt i gevær er når det du præsenterer os for er selvmodsigende at det skriger til himlen.

Jeg bryder mig ikke om at kristendommens stærke spiritualitet bliver udvandet med alt muligt søgt der mangler personhed, personlighed og ansigtelighed, fremadskuen udseende udstråling og skønhed, humør og emotionelt ansigtelighed og billedlighed.

Kristendommen fører ikke mennesker bag lyset, og under personplanet, men kalder mennesket op til den vores dybe overflade eller med stor diversitet qua humør emotioner og følelser der kommer til udtryk i vores ansigt gennem vores brain face heart smart vagus funktioner, som er det Guds Billede (den karisma udstråling og skønhed) vi er skabte i at høre til, tilhøre. Kristus og vi i Kristus er Guds Ansigt og det Guds billede vi er skabte i at leve og høre til, være i.


Det med småt er blot idestorm og arbejdsudkast til den ansigtets og personlighedens fænomenologi og spiritualitet Kristus Ikonet gemmer på, symboliserer. Hvor jeg kontekster til moderne neuroaffektiv psykoanalyse og udviklingspsykologi der støtter op om at vores personlighed ansigtelighed udstråling og karisma og skønhed og livlige levende humør og emotionalitet er neurobiologisk begrundet og findes som en del af vores parasympaticus iboende brain face heart smart vagus system.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 97 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 14:09
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Ramadan-måneden
af somo
16/04/2024 18:47
Nyheder fra DR
Mand fængslet, efter 38-årig blev stuk..
18/04/2024 13:58
WHO udtrykker 'enorm bekymring' over fug..
18/04/2024 13:33
33-Ã¥rig mand anholdt for at have solgt ..
18/04/2024 13:26
Skade til badmintonprofil tvinger kvinde..
18/04/2024 13:12
Forfatter fÃ¥r ikke udleveret sine dagbÃ..
18/04/2024 12:53
Nyheder fra Religion.dk