annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 97 < 1 2 3 4 5 6 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30664 - 28/09/2020 10:42 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Gert:

Citat:
Jeg bryder mig ikke om de sekterisk religiøse trosretninger, der truer med den sidste tids trængsel i en kaotisk verden og Dommedag imod alle syndere. Hans prædiker opfordrende til kaos, hvilket jeg ikke længere i mit liv ønsker for mig selv og verden.


Jeg repræsenterer og præsenterer ikke kristendom sekteriske, tværtimod.

"Hans prædiker opfordrende til kaos"
nej måske du oplever det sådan fordi du ikke forstår at læse hvad jeg skriver, men livet er frygtelig spændende plejer jeg at sige og jeg er enig med Paulus i at dersom vi mennesker i overdreven grad, udtalt grad, søger tryghed og sikkerhed er vi ikke egnet til det her liv.

Carl Rogers:


Tolerere usikkerhed

“Jeg indser, at hvis jeg var stabil, forsigtig og statisk, ville jeg leve i døden. Derfor accepterer jeg forvirring, usikkerhed, frygt og følelsesmæssige op- og nedture. Fordi det er prisen, jeg er villig til at betale for et flydende, forvirrende og spændende liv.“

Frygt og usikkerhed er vores ledsagere i livet. Ikke alt er kontrollerbart eller forudsigeligt eller endog sikkert. Forvirring og følelsesmæssige op- og nedture vil ske, og vi skal være forberedt.

At have tanken om, at vi kan styre alt, kommer fra at være bange for ikke at vide, hvordan man skal reagere. Det er resultatet af usikkerhed. Og selvom det er umuligt at være forberedt på alt, handler vi nogle gange, som vi kan, og bliver fængslet i mental stivhed.

Hvis vi ønsker at leve i fluiditet, skal vi lære at give slip. Dette vil åbne vejen for fleksibilitet og nydelse.


Viktor Frankl:

“To be sure, man's search for meaning may arouse inner tension rather than inner equilibrium. However, precisely such tension is an indispensable prerequisite of mental health.

“What man actually needs is not a tensionless state but rather the striving and struggling for some goal worthy of him. What he needs is not the discharge of tension at any cost, but the call of a potential meaning waiting to be fulfilled by him.”


Gert:

Citat:
Om Hans K´s ord kun handlede om Apostlenes begivenhed eller idag angående åndsudgydelsen?


Jeg taler direkte til folk idag, dig Gert, Arne og ja alle der læser hvad jeg skriver. Om I forstår hvad jeg skriver og føler jer ramt og inspireret er en anden sag, men jeg ved fra folks tilbagemelding at mit kristne budskab har en stærk virkning. Og mange bliver overrasket over hvordan den kristne spiritualitet "retteligen" burde forstås hvis vi er tro overfor Jesus og Paulus, hvad de repræsenterede og præsenterede os for.


-0-0-0-0-

Hvorfor taler/skriver du så ofte i bibelske vendinger Gert, hvorfor skriver du ikke til moderne mennesker i et moderne sprogbrug? Bibelen skal forstås og ikke efterabes, gengives ukritisk.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30665 - 28/09/2020 12:01 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Jeg ser, at det nu ikke bare er mig, der er idiot i dine øjne.
I stedet for at rakke hinanden ned, vil jeg mene, det ville være langt bedre, om vi hver især fortalte klarest muligt, hvor vi står.

Det er øjensynligt ikke lykkedes for dig, eftersom jeg endnu ikke har set, at der er nogen, der forstår dig.

Du kan fylde dine indlæg med løsrevne citater, men du magter tydeligvis ikke selv - med dine egne ord - at forklare, hvor du står. Det har i hvert fald været forgæves for mig - trods adskillige forsøg.

Udtryk, som "at være genfødt i Kristus" lyder jo flot, men hvad siger det os andre?
Mig siger det blot, at du hverken er død eller genfødt, men at der er noget i beretningerne om Jesus, du tror på. Men hvad dét så nærmere er, det er uklart.

Idéen om næstekærlighed ser jo ikke ud til lige at være dét, der præger dig mest blinker

Og det at respektere, at andre kan have andre ståsteder end dine, synes ikke at være muligt for dig.
Kan det virkelig være sandt?

M.v.h. Arne smiler Indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke heart
Top Svar Citer
#30666 - 28/09/2020 12:53 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Arne

Citat:
Jeg ser, at det nu ikke bare er mig, der er idiot i dine øjne. I stedet for at rakke hinanden ned, vil jeg mene, det ville være langt bedre, om vi hver især fortalte klarest muligt, hvor vi står.

Det er øjensynligt ikke lykkedes for dig, eftersom jeg endnu ikke har set, at der er nogen, der forstår dig.

Du kan fylde dine indlæg med løsrevne citater, men du magter tydeligvis ikke selv - med dine egne ord - at forklare, hvor du står. Det har i hvert fald været forgæves for mig - trods adskillige forsøg.

Udtryk, som "at være genfødt i Kristus" lyder jo flot, men hvad siger det os andre?
Mig siger det blot, at du hverken er død eller genfødt, men at der er noget i beretningerne om Jesus, du tror på. Men hvad dét så nærmere er, det er uklart.


Så stop dog mand, det her har vi drøftet utallige gange og du siger det samme sludder hver gang.

Kan du huske vi har været igennem det her hundredvis af gange??? At vi har været her før???

Du bliver ved og ved Arne med at stille dig idiotisk og ubegavet op overfor mig og hvad jeg skriver.

Finder du så ordret i Wikipedia det samme som jeg har sagt (som du påstår er uklart sludder) så er det pludselig go latin og du roser det. Det er så grinagtigt og utroværdigt og viser blot at du elsker at opføre dig dum og ubegavet overfor mig.

Jeg kan ikke få dig til at læse hvad jeg skriver og komme med kritiske intelligente reaktioner herpå.

Du vil dig selv, og dine egne tanker og skriverier og så Wikipedia leksikon. Men du magter ikke intelligent debat såvidt hvad jeg skriver.

Endnu har jeg til gode at se du har opfanget en argumentation og noget principielt.

Enten er du vitterlig dum og ubegavet eller også opfør du dig dum og ubegavet af retoriske taktiske grunde. En tredje mulighed er selvfølgelig at du er totalt opslugt af dig selv og du ikke gider beskæftige dig med at forstå hvad andre skriver.

Igen, hvis du ikke har noget intelligent og ja gerne kritisk at sige om hvad jeg skriver, kunne du så ikke holde din kæft.

Næste gang HansKrist skriver noget, så sig til dig selv, beskæftiger jeg mig seriøst med hvad HansKrist skriver, læser jeg det og forsøger jeg at forstå det? Arbejder jeg med teksten og de begreber der er anvendt? Er jeg fortrolig med disse fagtermer eller begreber, er jeg ikke, burde jeg måske sætte farten ned et øjeblik, være lidt ydmyg, og arbejde lidt med teksten.

Hvis NEJ - så hold dog din kæft mand.

Hvorfor skal jeg igennem det samme ævl med dig hver gang????

Det er så trættende og destruktivt at skulle igennem din den samme uintelligente ubegavede automat reaktion overfor hvad jeg skriver. Du har gjort dette det samme idiotiske nu et utal af gange i rigtig mange år.

Hvorfor???

Synes du det er konstruktivt Arne???

Ville det ikke være smart, mere intelligent om du enten:

1:

Beskæftigede dig med min tekst, hvad jeg skriver.

eller

2:

Ignorer mig, hold din kæft, hvis du ikke vil mig noget godt (vil min tekst og ideer og tanker) men kun vil fedte mig ind i din aversion imod mig, ringeagt og gøren grin med mig, og hvad jeg står for.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30667 - 28/09/2020 14:07 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.

Der skal tydeligvis ikke meget til, før du selv afslører, hvad for en slags menneske, du er.

Mine bedste ønsker for dig.

M.v.h. Arne smiler Indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke heart
Top Svar Citer
#30668 - 28/09/2020 14:40 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Der skal tydeligvis ikke meget til


Det glæder mig du indrømmer hvad du har kørende overfor mig.

Du ved udmærket hvad du har kørende nu på 17. år


Men vær så venlig at stoppe det, du er gennemskuet og jeg orker det ikke mere

Så for eftertiden, reagerer du enten intelligent (normal begavet og tænkende) og tekstnært til hvad jeg skriver eller også ignorerer du mig bare

For at blive trukket igennem gang på gang dit det nøjagtige samme cirkus med mig, det du har kørende med mig, det orker jeg ikke mere, det er så destruktivt for alt og ja alle, og gør at hvad jeg har skrevet bliver glemt og vi kun snakker om hvad du mener om mig

Vi kunne måske også oprette en tråd hvor du får afløb for din aversion imod hvad det forekommer dig jeg står for, så du måske kunne komme til bunds i disse dine personlige følelser, få renset ud i din forudindtagede aversioner og fordumme overfor den kristendom jeg repræsenterer og præsenterer jer for her på siden

At du mildest talt ikke bryder dig om den kristendom jeg repræsenterer og præsenterer jer for har du brugt 17 år på at fortælle, uden at du nogensinde intelligent og begavet har haft en sober tekstnær debat og kritik af hvad jeg vitterlig skriver, hvordan jeg redegør og argumenterer og hvilke principielle drøftelser jeg ridser op af almen interesse

Har det ikke din interesse, eller er det svært forståelig for dig, så meddel dette eller drop at ringeagte og nedgøre mig gang på gang, jeg orker det simpelthen ikke mere,,,

men tekstnær kritik og begavede intelligente spørgsmål der viser du har forstået hvilken almen anerkendt teologisk filosofisk eller psykologisk diskurs vi har oppe at vende på moderne hverdags dansk hilser jeg glædelig velkommen


-0-0-0-

At man ikke går til en tekst, hvad modparten skriver, var noget af det Kræn-p var så inderlig modstander af, og det samme her, jeg mener det må være det egentlige her på debatten at vi gir hinandens tekster en vis respekt, at vi udviser ærlige og redelige forsøg på at sætte os ind i hvad den anden part skriver,

Andres tanker og forståelse tingene skal først forsøgt tilegnet, dernæst kommer den begavede intelligente kritik der er principielt interessant og har almen interesse
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 97 < 1 2 3 4 5 6 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk