annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
0 registrerede 505 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...

Gert:

Citat:
Jeg bryder mig ikke om de sekterisk religiøse trosretninger, der truer med den sidste tids trængsel i en kaotisk verden og Dommedag imod alle syndere. Hans prædiker opfordrende til kaos, hvilket jeg ikke længere i mit liv ønsker for mig selv og verden.


Jeg repræsenterer og præsenterer ikke kristendom sekteriske, tværtimod.

"Hans prædiker opfordrende til kaos"
nej måske du oplever det sådan fordi du ikke forstår at læse hvad jeg skriver, men livet er frygtelig spændende plejer jeg at sige og jeg er enig med Paulus i at dersom vi mennesker i overdreven grad, udtalt grad, søger tryghed og sikkerhed er vi ikke egnet til det her liv.

Carl Rogers:


Tolerere usikkerhed

“Jeg indser, at hvis jeg var stabil, forsigtig og statisk, ville jeg leve i døden. Derfor accepterer jeg forvirring, usikkerhed, frygt og følelsesmæssige op- og nedture. Fordi det er prisen, jeg er villig til at betale for et flydende, forvirrende og spændende liv.“

Frygt og usikkerhed er vores ledsagere i livet. Ikke alt er kontrollerbart eller forudsigeligt eller endog sikkert. Forvirring og følelsesmæssige op- og nedture vil ske, og vi skal være forberedt.

At have tanken om, at vi kan styre alt, kommer fra at være bange for ikke at vide, hvordan man skal reagere. Det er resultatet af usikkerhed. Og selvom det er umuligt at være forberedt på alt, handler vi nogle gange, som vi kan, og bliver fængslet i mental stivhed.

Hvis vi ønsker at leve i fluiditet, skal vi lære at give slip. Dette vil åbne vejen for fleksibilitet og nydelse.


Viktor Frankl:

“To be sure, man's search for meaning may arouse inner tension rather than inner equilibrium. However, precisely such tension is an indispensable prerequisite of mental health.

“What man actually needs is not a tensionless state but rather the striving and struggling for some goal worthy of him. What he needs is not the discharge of tension at any cost, but the call of a potential meaning waiting to be fulfilled by him.”


Gert:

Citat:
Om Hans K´s ord kun handlede om Apostlenes begivenhed eller idag angående åndsudgydelsen?


Jeg taler direkte til folk idag, dig Gert, Arne og ja alle der læser hvad jeg skriver. Om I forstår hvad jeg skriver og føler jer ramt og inspireret er en anden sag, men jeg ved fra folks tilbagemelding at mit kristne budskab har en stærk virkning. Og mange bliver overrasket over hvordan den kristne spiritualitet "retteligen" burde forstås hvis vi er tro overfor Jesus og Paulus, hvad de repræsenterede og præsenterede os for.


-0-0-0-0-

Hvorfor taler/skriver du så ofte i bibelske vendinger Gert, hvorfor skriver du ikke til moderne mennesker i et moderne sprogbrug? Bibelen skal forstås og ikke efterabes, gengives ukritisk.
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Nyheder fra Religion.dk