annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Blue Mind og Green Mind
Hvem er online?
0 registrerede 294 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 24 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 23 24 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29765 - 30/04/2020 18:51 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, det jeg ser hos dig, når du omtaler mig, er feberfantasier - og til tider direkte had.
Men personfnidder gider jeg ikke.

Jeg interesserer mig for al slags religiøsitet og har derfor også forsøgt at få et indblik i din form for kristendom.
Men store ord, som at du er død og er genopstået iført Kristus eller hvordan du nu udtrykker dig, lyder jo flot, men siger ikke mig noget, og efter adskillige forgæves forsøg på at nå ind til, hvad der ligger bag, har jeg droppet dig.

Jeg har en svag fornemmelse af, at du mener, at Kristus taler gennem dig, men sådan som mange af dine ord for mig stinker, og tillige er groft aggressive, så interesserer "din udgave af Kristus" mig ikke. Og nu er du endda gået så vidt som at påstå, "at Paulus vækker min afsky" - gak - gak...

Derfor kan du roligt regne med, at jeg ignorerer såvel din religiøsitet som dine grovheder mod mig.
Jeg opfatter, at det sidste siger mere om dig end om mig blinker

Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29766 - 30/04/2020 19:19 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
NU STOPPER DU MAND

Hvad du skriver gir ingen mening, og slet ikke set i lyset af hvor meget jeg har beskrevet min position overfor dig utallige gange

Nogle gange tror jeg simpelthen ikke du læser hvad jeg skriver

Eller også er du bare total blank, idiot, såvidt teologi, og det religiøse spirituelle,,,,, jeg er aldrig stødt på noget lignende,,,

Jeg er sikker på at din selvopfattelse er at om nogen, så forstår du dig på tingene,,,, men om nogen du misforstår alt, og du ejer ikke teologisk forståelse, og spirituel intelligens, hvilket vel også var hvad du skrev igår til Gerth,,,,

Jeg gider dig ikke mere, og skulle jeg reagere på et af dine indlæg så gør jeg det for eventuelle læsere på sidelinjen, så du ikke vildleder folk

-0-0-0-0-

Hvad du fik sagt om Paulus da det endelig lykkedes mig at få dig til at læse lidt af manden kom bag på mig, men han faldt ikke i god jord hos dig og han vækkede så meget afsky og modstand i dig at du ikke overhovedet ville læse ham,,,, finder jeg det, hvad du sagde, får du det selvfølgelig smidt i hovedet

-0-0-0-0-0-

Du er en sludrechatol, og vær du kun glad for at nogen gider sludre med dig, for andet er det ikke

-0-0-0-0-0-

At du ignorerer mig, og endda havde blokeret mig, var jo netop hvad du brægede højt om på religionsdebatten for ca 15 år siden, og du var endda dum nok til at spørge om der var andre der læste HansKrist,,,,, DU HAR JO OVERHOVEDET IKKE HAFT SANS FOR HVAD DER FOREGIK LIGE UDENFOR NÆSEN PÅ DIG SELV

Siden du kunne stille sådan et spørgsmål - som ja jo afslører at du slet ikke har haft føling med noget som helst af hvad der foregik

-0-0-0-0-0-

Nu kunne det lyde som om du kan få mig op i det røde felt og forstyrre min ro rytme kurs og sjælefred, men det er ikke længere tilfældet

-0-0-0-0-0-

Dog det undrer mig at du aldrig nogensinde har haft en intelligent reaktion på hvad jeg har skrevet, når jeg tænker på dine mange tusinde indlæg og hvor mange timer du bruger her på stedet

Derfor ved jeg det er bevidst strategi fra din side

Jeg har altid undret mig over hvor lidt du forstår af de ting du taler om,,,,, sludrer om,

Jeg må tilstå at du kan snakke = sludre om alt og det gør du, men endnu har du intet sagt fordi du ikke forstår tingene - du er så blank så blank

Og ja det skyldes negativ teologi som du har fået galt i halsen

Og så er du måske ej heller den skarpeste kniv i skuffen, men til gengæld nu du ikke formår at skære ind til benet på noget som helst, du kan så sludre herfra til evigheden uden at få sagt noget,,,,, uden at det lykkes dig at dessikere og analysere noget somhelst, og dermed få sagt noget principielt interessant og draget noget interessante konklusioner, der kunne lægge op til nye spændende hypoteser vi alle kunne tage fat i og få undersøgt,,,,, men det kræver en skarp kniv

Det du har skrevet over 5000 indlæg om er det du siger vi ikke kan sige noget om, fordi vi ikke kan vide noget om det,,,,,, så måske det er derfor du aldrig formår at bidrage med noget der gør at vi rykker og som rykker ved tingene
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29768 - 30/04/2020 20:34 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Til hvem, der læser dette - udover Hanskrist og mig selv - blot dette:

Jeg kan ikke finde noget indhold i Hanskrist's ord til mig. Det ville være løgn at hævde andet.

Og om Hanskrist og andre kan. Det er deres sag. Det vil jeg ikke blande mig i.

Men når Hanskrist går så vidt som til at love mig tæsk, så er det min vurdering, at jeg spilder min tid og mine kræfter ved dialog med dette menneske.
Det har Hanskrist så bebrejdet mig, men det ændrer ikke min holdning blinker
P.s.: Jeg holder meget af Paulus' ord om Tro - Håb og Kærlighed

Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29769 - 30/04/2020 20:48 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
STOP NU


"tæsk" var der tale om forstået som at du trængte til at nogen gik til dig på debatten

Hvilket jeg rent faktisk godt tror du var klar over, betydningen af det udtryk

Men stadig sjovt at du i 16 år aldrig, ALDRIG, har reageret tekstnært intelligent på hvad jeg skriver, ikke en af mine tonsvis af argumenter, eller tonsvis af redegørelse for hvad de teologiske begreber vi kristne bruger dækker over i praksis, i virkeligheden, har du haft en adækvat intelligent reaktion på,,,, meget mystisk, men du vil gerne æres med mig, og påstå ingen forstår mig, og påstå alt muligt andet om mig (at jeg taler svulstig og intetsigende),,,,, men være intelligent og fair overfor mig har du endnu tilgode at bevise du kan og vil være,,,

Så derfor ved jeg det er bevidst strategi og ond vilje fra din side Arne, og ikke kun skyldes at du nok ej heller er den skarpeste kniv i skuffen, ihvertfald skærer du aldrig ind til benet på noget substantielt med kød på. Men du laver wikipedia leksikon agtig oversigt over fandeme alt, men nogen dybere forståelse af tingene har du aldrig afsløret at være i besiddelse af

Det er bare ikke tilfredsstillende at vi overhovedet ikke i 16 år har rykket os og formået at diske op med noget interessant,

Du har lavet dine wikipedia leksikale oversigte over snart det ene og så det andet, men hvad er det værd hvis du ikke forstår tingene dybt???

Så kan vi jo selv surfe Google og wikipedia studere,,,,, du skal jo kunne knytte interessante relevante betragtninger og analyser til det du konstant kaster dig over, ellers breder du dig jo bare, og det er i længden trættende at du breder dig ud over alt, fandeme alt, uden egentlig at udvise tegn på at du forstår noget af principielt vigtighed,,,,

Også derfor din ikon, og dit ortodoks kristendom og nu idag din rosen ham Jesus, er falsk skiltning, du skilter med noget du ikke vil kendes ved overhovedet, ingen som dig Arne er så forskellig fra og afvisende overfor det gudsliv og den spiritualitet Jesus stod for og skænkede os allesammen, ja du benægter stort set alt det vi kender fra Jesus,,,,,, det er simpelthen så grotesk, også med din ikon, og din fremhæven ortodoks kristendom

Det er så søgt (måske udspekuleret) og så pivfalsk, falsk skiltning, og dækker på ingen måder, ja slet ikke overhovedet, over hvad du står for,,, som er det stik modsatte
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29771 - 30/04/2020 21:41 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1891

Indsendt af: Arne Thomsen
Jeg holder meget af Paulus' ord om Tro - Håb og Kærlighed

Hvorfor det?

Kan/vil du forklare hvad Paulus mener med disse ord, eller hvad de betyder for dig?

Vel meget passende i en tråd som hedder: Hvad vi lærer hos Paulus

Citat:
Om jeg så taler med menneskers og engles tunger, men ikke har kærlighed, er jeg et rungende malm og en klingende bjælde. Og om jeg så har profetisk gave og kender alle hemmeligheder og ejer al kundskab og har al tro, så jeg kan flytte bjerge, men ikke har kærlighed, er jeg intet. Og om jeg så uddeler alt, hvad jeg ejer, og giver mit legeme hen til at brændes, men ikke har kærlighed, gavner det mig intet.

Kærligheden er tålmodig, kærligheden er mild, den misunder ikke, kærligheden praler ikke, bilder sig ikke noget ind. Den gør intet usømmeligt, søger ikke sit eget, hidser sig ikke op, bærer ikke nag. Den finder ikke sin glæde i uretten, men glæder sig ved sandheden. Den tåler alt, tror alt, håber alt, udholder alt.

Kærligheden hører aldrig op. Profetiske gaver, de skal forgå; tungetale, den skal forstumme; og kundskab, den skal forgå. For vi erkender stykkevis, og vi profeterer stykkevis, men når det fuldkomne kommer, skal det stykkevise forgå. Da jeg var barn, talte jeg som et barn, forstod jeg som et barn, tænkte jeg som et barn. Men da jeg blev voksen, aflagde jeg det barnlige. Endnu ser vi i et spejl, i en gåde, men da skal vi se ansigt til ansigt. Nu erkender jeg stykkevis, men da skal jeg kende fuldt ud, ligesom jeg selv er kendt fuldt ud.
Så bliver da tro, håb, kærlighed, disse tre. Men størst af dem er kærligheden.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_Kor/13


PS: Ser du skriver i en anden tråd:
Citat:
Arne: Jeg ser ingen grund til at der skulle være noget efter døden.

Så hvilken tro og håb taler Paulus om … Paulus der så frem til et himmelsk liv med Kristus og hvordan for ordene betydning så for dig, også i forhold til kærligheden der kommer fra gud.

***

Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 24 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 23 24 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Polsk mand mistænkt for spionage i plot..
18/04/2024 20:12
Nyheder fra Religion.dk