annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 24 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 23 24 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29760 - 30/04/2020 14:18 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
😱😱😱😱😱

👁️👁️

😂😂😂😂😂

Fremragende Gerth

Jeg elsker dig 💓💓💓

Min kritik og måde at takle dig på virker fuldstændig efter hensigten

Jeg har dig i min hule hånd/ånd

En uforskammet respektløs type som dig Gerth der kom brasende fra dag et og talte nedladende om os allesammen - og udviste ringeagt - - - jeg var ikke et øjeblik i tvivl om at du ikke skulle stryges med hårene men have af samme skuffe igen som du gav os.

Og fandeme det har virket ❤️👍

Du skriver idag bedre, formulerer dig mere forståeligt

Du har droppet din intetsigende barnlige tynde kop te af en kristendoms kritik

Du har læst Paulus (verdenslitteratur af bedste slags + teologi og mystik på meget højt plan) med et udbytte

Ja alt i alt har du gjort store fremskridt ❤️

Så du glæder mig og jeg der altid har haft en vis fidus til dig (og også rost dig for det man med rette kan rose dig for) er nu glad for at konstatere at du ikke er/var udenfor pædagogisk rækkevidde.

Og du smutter aldrig væk fra trosfrihed - uanset hvor meget du truer med det, så er det tomme trusler

Ingen steder vil de tage imod dig så godt som vi har accepteret dig og taget imod dig.

Mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

Din hukommelse må være lidt dårlig, du skriver nu som om du er uskyldigheden selv, husker du slet ikke hvor grov du var overfor os alle i begyndelsen (og stadig er) og hvor fuldstændig uforståelige dine skriverier var. Ingen af os kunne finde hoved og hale i hvad du skrev. Og hvad med dine homo seksuelle fantasier du uopfordret konstant smed os i hovedet?

PPS:

Den konsekvente hård men retfærdige kontakt, samtale og kommunikation, jeg har givet dig, mødt dig med, er nøjagtig hvad du mangler fra din opdragelse.

Måske du kan fortælle os om det? Har du ikke haft god voksen kontakt i din opvækst fra din far. Har du ingen far haft? Eller har han svigtet dig, sin søn? Og hvor er han idag? Og hvordan har I det med hinanden?
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29761 - 30/04/2020 14:18 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.
Her kommer så mit svar på dit indlæg til mig i denne tråd: #29745 - 29/04/2020 09:55:
Når du skriver:
Citat:
Jeg forstår godt, hvis der på et tidspunkt opstår en "resignation" i forhold til at stå for skråsikkert. Og med resignationen en bevægelse hen mod et mere ydmygt og agnostisk ståsted.
så glæder jeg mig over, at du forstår min holdning.
Jeg vil dog tilføje, at det ikke blot er "resignation", der motiverer mig. Det er også en fornemmelse af, at det ikke er det rette at gøre, at søge at "omklamre og analysere Gud".
Samtidig er for mig vi menneskers længsel efter det guddommelige i sig selv noget smukt, og det er sådan jeg opfatter - og holder af - religionerne.
I virkeligheden var det nok dét, mine oplevelser overfor en Kristus Ikon sagde til mig for en del årtier siden, men som dengang ikke nåede længere i mig end til: Tag ikke dogmerne for højtideligt.
Og når du skriver:
Citat:
Men jeg vil også forsvare dem, som "gransker og spekulerer". For også dette kan gøres med stor kærlighed. Og når de kristne filosoffer gør netop dét, så sker der ikke det, at de "trækker Gud ned". Tværtimod, de priser ham, vel vidende at sprogets modus er for snæver en dragt at iklæde de store mysterier i. Herfra glider de gerne over i poesi og kunst.
så glæder jeg mig over "stor kærlighed", men jeg savner "ydmyghed", ligesom det at kalde Gud "ham" for mig netop er "at trække Gud ned".
Og når du også skriver:
Citat:
Ja, tænk bare på din egen ikon-oplevelse. Kunst! Det er faktisk en måde at "tale om Gud" på. Vel vidende at Gud overgår vores fatteevne kryber vi ydmygt nærmere for at hylde ham med det, vi har at hylde ham med. Hele vores væsen og hvad vi har af filosofi, poesi og kunst.
så var der jo en strid i den kristne verden dengang i ca. 100 år for og imod ikoner, der endte med, at man godt - i symbolsprog - kan ære - ikke hylde - Kristus, der jo havde vist sig for os som et menneske - men ikke Gud!
Om emnet: Den første årsag contra evigheden mener jeg kort sagt, at evigheden uden begyndelse og uden ende - "fra evighed og til evighed".
Jeg tror ikke vi mennesker kan fatte evigheden, men jeg vil dog mene, at i evigheden er der ingen "første årsag". Her er buddhismens Nirvana vel det nærmeste, vi mennesker kan forestille os.
Du skriver:
Citat:
Du mener fx - ellers må du korrigere mig - at vi ikke kan komme til nogen erkendelse af Gud overhovedet. Gud er derfor for dig "fraværende vores erkendeevne", som så gerne vil i kontakt med ham. Eller Gud er en væren som ikke selv "rækker ud" mod sine skabningers erkendeevne. Dette er også en (om end uudtalt) påstand om Gud og verden og menneske.
Mit svar:
Min tro er, at Gud er bag - og i - verden væren - overalt - i alt.
Jeg har en ønskedrøm: at Gud er kærlighed - til verden - og dermed såmænd også til os mennesker - men jeg erkender, at det er en ønskedrøm.

Spørgsmålet du rejser: Om Moses, Jesus, Jalal ad-Din Rumi, Muhammed, Siddharta Gautama - og mange flere - var arrogante?
Det ved jeg ikke. Det har jeg hverken viden eller evner til at svare på. Men at de havde særlige evner, kan jeg ikke tvivle på - slet ikke, når det drejer sig om, hvad Jesus har efterladt sig - og som jeg måske har oplevet et glimt af - hvis ikke det er noget, jeg bilder mig ind blinker

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29762 - 30/04/2020 15:21 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Arne udmærket at du svinger godt med Thomas, det glæder mig.

Og her skal jeg undlade at komme med en psykoanalyse af hvorfor du er åben overfor ham og samtidigt bevidst igennem 15 år har været fyldt med ond vilje overfor mig og mine skriverier. Det begyndte fra din side af, mens folk, debattører læste mig, og jeg blev personlig venner med og havde private skriverier med fx Fl Vang, Anne (ALH), Kræn-p mfl. og Kristeligt Dagblad henvendte sig og spurgte om jeg ikke ville blogge hos dem, da de var blevet prikket på skulderen om at jeg skrev fremragende om kristendommen, da brægede du Arne konstant op om at du ikke gad læse mig, at du havde blokeret mig, og at der ingen var der forstod et ord af hvad jeg skrev, at det uforståeligt for alle, at det var svulstig og intetsigende. Og sådan, den stil har du forsat i alle årene overfor mig. HVAD FANDEN HAR DU GANG I MAND - HVAD FANDEN ER DET DU HAR HAFT GANG I?

Forstår du nu hvorfor du indimellem har sat min tålmodighed på prøve, såvel som din konstante onde vilje af bevidste strategi fra din side overfor mig, kunne blive for meget. Når andre skrev præcist det samme som jeg skrev, så var det smukt, når ordene kom fra mig var det svulstig og intetsigende. Når jeg fodrede dig med teskeer om hvordan det hele skulle forstås, mine teologiske begreber, og jeg gav disse ben at gå på, ud fra psykologi, evolutionsbiologi, psykiatri, og neurovidenskab, så kaldte du det abstrakt og uforståeligt. Og det er det stik modsatte, hvilket også alle dage er hvad folk har givet mig kredit for, at jeg kan gøre kristendommen forståeligt for mennesker med et moderne naturvidenskabeligt verdensbillede, noget Kræn'p altid roste mig for. Da du så begyndte at implementere hvad jeg havde sagt igennem femten år i dine egne skriverier, uden så meget som nævne hvor du havde disse tanker fra, ja så begyndte bægeret at flyde over hos undertegnede.

Nå du skal ikke tá det så tungt hvad jeg her skriver, for jeg er kommet videre, og har opdaget din onde vilje overfor mig. Det er så hvad det er. Du må ha følt mig som en stor trussel, ihvertfald må du ha haft nogle tungtvejende motiver til at behandle mig gennem årene som du har gjort. Fjendskabet kan så ha været ubevidst for en stor del.

Nå da jeg er kommet videre, så lad dig ikke gå på af hvad jeg her skriver, men om du kunne lære noget om dig selv og din ondskabsfulde rævesnu vilje og strategi overfor mig, det ville være godt for dig du gamle.

-0-0-0-0-

Arne:

Citat:
Men at de havde særlige evner, kan jeg ikke tvivle på - slet ikke, når det drejer sig om, hvad Jesus har efterladt sig - og som jeg måske har oplevet et glimt af - hvis ikke det er noget, jeg bilder Mig ind.


Nu vrøvler du igen Arne, eller ihvertfald gælder:

1):

Jesus taler om Gud som sin far (jeg Sønnen og Gud faderen) konstant, vel det (maskulint søn, maskulint fader) han hvis vi ser bort fra helbredelserne er det han er mest berømt og kendt for.

2):

Jesus lærer os at Gud ikke er en ukendt og fjern Gud, tværtimod er Gud vores mest fortrolige og nærværende samtalepartner og hjælper, der gør mægtige helbredelsesgerninger overalt hvor vi kommer frem i verden. Om noget Jesus lærer at Gud kan vi stole på og at han virker mægtig i vores liv med store underfulde gerninger.

Både 1) og 2) afviser du på det kraftigste, så hvorfor skriver du så pludselig:

"Men at de havde særlige evner, kan jeg ikke tvivle på - slet ikke, når det drejer sig om, hvad Jesus har efterladt sig - og som jeg måske har oplevet et glimt af - hvis ikke det er noget, jeg bilder "

Du er så selvmodsigende og inkonsekvent i næsten alt du skriver. Det er trættende at du hamrer løs med dine dogmer overfor os alle gennem 15 år og så se at du pludselig omfavner en ikon og nu Jesus, hvor begge symboliserer det stik modsatte af hvad du fanatisk dogmatisk har stået for og skrevet om igen igen igen i 15 år.

Tingene hænger ikke godt sammen for dig min ven.

Og jeg ved godt hvorfor det er gået galt for dig, nemlig har du fået negativ teologi galt i halsen. Også derfor du har været nedladende overfor mig, fordi du ikke troede jeg kunne min negative teologi, og hvad vi der må være på vagt overfor. Du har simpelthen drevet negativ teologi ud i det absurde, som slet ikke er tanken med negativ teologi, du har ikke lært af negativ teologi, men draget de forkerte konsekvenser fra negativ teologi, og du har troet du var teologisk dygtig, men blot havde du misforstået negativ teologi.

Nå tá det ikke for tungt du gamle, nyd istedet for din gode samtale og dialog med Thomas.

Når du kalder hvad jeg skriver svulstig og intetsigende, jeg tør slet ikke tænke på hvad du ville sige om Jesus og Paulus, nåh jo, ihvertfald for Paulus's vedkommende har du sagt at han vækker din afsky.

Mange kærlige hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29763 - 30/04/2020 15:39 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Jeg tror heller ikke Gerth render nogen steder hen, men skulle han afligevel gøre det - bare for at trodse os - så ønskes han da en god tur heart der går nok ikke lang tid før han savner os og vender tilbage ler måske endda med en bajer i hånden blinker her står den på en flaske hvidvin yeah mens jeg gambler og holder øje med jer allesammen stortchock

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#29764 - 30/04/2020 18:10 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Anonym]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Thomas

Jeg har (afligevel) sat mig til at læse - Imitation of Christ:

https://ccel.org/ccel/kempis/imitation/imitation.ONE.1.html

Og det første problem synes at være mit manglende kendskab til bibelen - nye testamente - har ikke læst "den" fra start til slut, så...er det et problem? Husk desuden på, at jeg er "tidligere" Vandrer mod Lyset tilhænger...det kunne måske godt vanskeliggøre læsningen/forståelsen...

Hvordan skal vi læse denne bog sammen...som elev (mig) og lærer (dig)? Venner? Må jeg sidde og drikke mens vi læser den ler halvfuld blinker

https://www.youtube.com/watch?v=zch-lM1_ECY

Hvad siger du iøvrigt til min hjemmeside:

http://thebeginning.one/

Har du beskæftiget dig med Krishna bevægelsen? Det kunne være fantastisk at lave en hjemmeside som alle ville henvise til...ikke fordi jeg/vi ville blive berømte, men fordi alle så ville være på bølgelængde yeah

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 12 af 24 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 23 24 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk