annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 14 af 44 < 1 2 ... 12 13 14 15 16 ... 43 44 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29005 - 05/01/2020 13:35 Re: 5. Mosebog 6:4 [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Jeg opfatter ikke, at du har afklaret, hvor du står i forhold til det guddommelige.
Går du ind for den nikænokonstantinopolitanske trosbekendelse? Åbenbart ikke - siden du hævder, at det er noget vrøvl.
Går du ind for, at Jesus Kristus er “den næststørste person i universet” og derfor ikke skal tilbedes på linie med Gud? Har du ikke meddelt.
Eller er der noget helt tredje, du har som standpunkt? Har du heller ikke meddelt.

Lad os dog have åben dialog på lige vilkår og med gensidig anerkendelse.
Som det er nu, ser det for mig ud som, at du optræder som en "forhørsdommmer", der hemmeligholder egne standpunkter, mens jeg skal "spille med åbne kort".
Kan vi ikke begge "spille med åbne kort"?
Det er da mere frugtbart, skulle jeg mene blinker

Du skriver:
Citat:
Spørgsmålet handler ikke om, hvordan jeg ser på skriftstedet Johannes 3:16, men hvorfor du mener, der er noget godt i kristendommen.

Du fremhæver, trods din modstand mod dogmer skriftstedet: Johannes 3:16

Hvorfor opfatter du dette som godt? … altomfattende har du sagt, men hvad indbefatter det - og giver det mening i dit eget liv?
Mit svar:
Jeg finder det godt i kristendommen at den - vist som den eneste religion - peger på kærligheden - og her i nævnte skriftsted: Guds kærlighed.
For mig som ikke-troende er det en inspiration, som jeg synes stadig er der - også når alle dogmerne er fejet til side - en inspiration i min hverdag - og i min holdning til livet smiler

Guds straf til dem, der ikke underkaster sig dogmerne, er for mig humbug - opfundet af magtsyge præster.

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29006 - 05/01/2020 13:52 Re: 5. Mosebog 6:4 [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Arne:

Citat:
Som det er nu, ser det for mig ud som, at du optræder som en "forhørsdommmer", der hemmeligholder egne standpunkter, mens jeg skal "spille med åbne kort".
Kan vi ikke begge "spille med åbne kort"?
Det er da mere frugtbart, skulle jeg mene


Tak Arne,, hvor det klær dig at du træder i karakter


og ja du er i forhør Arne,, og rart at se du ikke finder dig i det længere (og forhøret skyldes bibelkonkordantiske opslagsværker og Tikkas udenadslære fra Jehovas Vidners rette lære som hun virkelig har tilegnet sig)


Det (Tikka) er det mest modbydelige angreb på kristendommen til dato jeg har set (også derfor Simon billiger forholdet, som den aggressive ateist han er, han ønsker at skade kristendommen mest muligt og det lykkes må vi sige Tikka med og RoseMarie har indgået en pagt med Bjørn og Simon om uanset hvad hun mener, stiltiende at stille sig solidarisk med Bjørn og Simons gamle dagsorden, om udrensning og censur)

længere væk fra Jesu Kristi Ånd, fra Gud, kan vi vel næppe komme, hvis begivenheden Kristus ind i verden ved mennesket Jesus havde været bibelfundamentalisme jamen så ville Jesus og Paulus nok have fortalt os det, ikke? Men i Nye Testamente vi finder ikke spor heraf, tværtimod, bliver der kraftigt advaret imod denne position


vi har ikke herredømmefri tænkning og debat og/eller demokratiske tilstande her på trosfrihed endnu,,, men vi slås for det, vi er nogle der slås for det,,,

dog må vi sige at vi alle kan komme til orde, og frit ytre os, hvis vi tør benytte os heraf, hvis vi ikke lader os kue



-0-0-0-0-0-


Citat:
Spørgsmålet handler ikke om, hvordan jeg ser på skriftstedet Johannes 3:16, men hvorfor du mener, der er noget godt i kristendommen.


At nakkehårene rejser sig, og vi indimellem tvivler på at Tikka er en kvinde skyldes hendes/hans tale som ovenfor,,, det lyder mere som Simon, eller en af Simons allierede, måske RM, det er svært at blive klog på, dog finder jeg RM mere feminin,,, ja jeg forstår godt du Arne i sin tid har været meget i tvivl om hvorvidt Tikka var en kvinde,


At vi med Tikka er oppe imod noget/nogen der spiller med fordækte kort er meget tydelig. Tikka er søsat strategisk med en skjult dagsorden, for at fremme en skjult dagsorden,,

først så det ud som et angreb på dig alene Arne,, det var det første jeg bemærkede i sin tid,, ved denne anonyme profil, der lå i lige linje med RM og Simon og tildels Bjørn såvidt synet på dig Arne

det er iøvrigt vigtigt at forstå Tikka påstår at du Arne ikke er Arne Thomsen og jeg HansKrist ikke er Hans-Kristian Hindkjær,,, hvorfor hævder hun/han hårdnakket dette år efter år i fuld alvor, for at dække over at hun/han som hun/han selv siger, jeg spiller med to spil kort,,, (dette er jo en indrømmelse)

jeg har altid påstået at dersom mennesker ikke er ærlige, så kommer de i problemer før eller siden

jeg ved ikke hvor udbytterigt det er at drøfte debattere med en ateist der hårdnakket hævder at kristendommen er lig med Jehovas Vidners lære,,,

Tikka, hun eller han, ender i bibelen hver eneste gang vi drøfter det kristne trosliv og dets spiritualitet,,, Gud er gået død, stendød i Bibelen,, tro er lig med at tro på bibelen, noget vi ikke finder spor af hos Jesus og Paulus,, også derfor Biskop Jan Lindhardt engang sagde, hvor pokker er bibelfundamentalismen kommet fra,,, og ja det er et godt spørgsmål, men det er en efter reformationens fænomen, den uro og kamp mod "sværmerne" og pietisterne

Luther allierede sig med Paulus i kampen imod Kirkens dogmer og adminstration af aflad og folks frelse og sjælero, gode samvittighed, havde Kirken skudt sig ind imellem mennesket og Gud med dens lære (nøjagtig som Jehovas Vidner lære gør det idag)

noget Paulus ikke tillader, derfor Luther gennemførte retfærdiggørelsen gennem tro (men ikke tro som bibelfundamentalisme) og ikke gennem gerninger, fx aflad

retfærdiggørelsen gennem tro betyder at mennesket står i en lige linje suverænt umiddelbart forhold til Gud, som vi finder det hos Paulus og Jesus så stærkt
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29007 - 05/01/2020 14:42 Re: 5. Mosebog 6:4 [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Treenighedslæren er noget vrøvl!

En menneskekonstruktion der er blevet til, lææænge efter de første kristne var døde.

Dette er at læse på nettet – ligeledes hvordan det har skabt strid.

*

Citat:
Går du ind for, at Jesus Kristus er “den næststørste person i universet” og derfor ikke skal tilbedes på linie med Gud


Er man guds søn har man ikke samme status som faderen, der er større end sønnen, der gør faderes vilje.

Folk som tror på treenighedslæren tilbeder 3 guder og der findes kun én sand gud ifølge 5. Mosebog 6:4

Hør, Israel! Herren vor Gud, Herren er én. (5. Mosebog 6,4)

Læs link
https://www.biblen.info/Bibelen-treenigheden.htm

*

Citat:
Jeg finder det godt i kristendommen at den - vist som den eneste religion - peger på kærligheden - og her i nævnte skriftsted: Guds kærlighed.
For mig som ikke-troende er det en inspiration, som jeg synes stadig er der - også når alle dogmerne er fejet til side - en inspiration i min hverdag - og i min holdning til livet

Tak for svar.
Ja der er mange kærlighedsberetninger i bibelen som kan være til inspiration, men fejer du dogmerne tilside findes gud ikke og ej heller hans kærlighed.

***
Top Svar Citer
#29008 - 05/01/2020 14:46 Re: 5. Mosebog 6:4 [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Tikka:

Citat:
Folk som tror på treenighedslæren tilbeder 3 guder


ha ha lol,, der er sgu da ingen der i forbindelse med treenighedslæren tilbeder 3 guder, kære Tikka, isåfald har du aldrig seriøst været beskæftiget med treenighedslæren

lige efter nytår mødte vi dig som en afklaret ateist, du virkede så fornøjet med din ateisme,, men for hver dag der er gået siden, du er blevet mere og mere hårdnakket docerende Jehovas Vidners lære,,

vi må spørge, som ateist er du vel frafalden Jehovas Vidner, men hvorfor repræsenterer du dem stadig?????

Tikka har forladt Jehovas Vidner, og hun erklærer det hele at være hjernespind, og sig selv for at være ateist,

men folkens, nu skal i holde fast, på hat og briller som jeg håber I sidder ned, til trods herfor, så mener Tikka at kristendommen er lig med Jehovas Vidners rette lære,,,

så bliver det ikke sjovere


Arne vil gerne drøfte religiøse spørgsmål, også kristendom, og det på en undersøgende ærlig måde, open minded måde, men kan han det med Tikka der som hun/han selv siger bruger to spil kort

som om vi andre skal bære Tikka's ateisme, hendes ide om at det hele er hjernespind og at Simon har lært hende rigtig meget (og ja vi andre ved at Simon aldrig har været i nærheden af at forstå den menneskelige religiøse spirituelle dimension (så hvad pokker har Tikka lært af Simon? at det er hjernespind, bygger på overtro og overlevering og ikke er erfaringsbaseret som ellers alle indenfor neurovidenskab har opdaget det er)).

for Tikka er tro overlevering, at tro på bibelen, og sådan så det ud for mange kulturradikale i midten af forrige, man vidste ikke bedre dengang og derfor fejede man det hele af vejen og banede på et meget tyndt grundlag en dumsmart ateisme, man troede religion i løbet af nogle år ville forsvinde, men det stik modsatte har vist sig, i takt med at mennesket ikke længere ville finde sig i at tro var at tro ukritisk på noget overleveret, men at det var erfaringsnært, bundede i ægte spiritualitet, og ikke overtro, så kom new age, og aldrig har religion vel været mere vitalt og udbredt


-0-0-0-0-0-

Tikka:

Citat:
men fejer du dogmerne tilside findes gud ikke og ej heller hans kærlighed.


WHAT

Hvad pokker er det der sker for Tikka

så forstår jeg godt du påstår det hele er hjernespind,

Hvordan kan du tro at det kan være interessant at debattere og læse hvad du skriver, når du betragter det som hjernespind???

du siger det er hjernespind hvad du hælder Arne i hovedet,,, men hvorfor vil du udsætte Arne for din egen psykose, hjernevask?

du er jo simpelthen blevet tvangsfodret med bibellære uden at kunne fordøje det, uden at være i stand til at fordøje denne kost, kritisk at kunne vurdere hvad du er blevet udsat for

-0-0-0-0-0-

jeg kan ikke gennemskue hvem Tikka er, om det er en mand eller en kvinde, om vedkommende har en dobbeltprofil, som der er noget der kunne tyde på, hvorfor Simon og RM altid har stillet sig solidarisk overfor Tikka,,,

hvorfor Tikka påstår Jehovas Vidners lære er lig med kristendom, men at det er pivfalsk og hjernespind og hun/han derfor er erklæret ateist

Hjernen bag Tikka om man kan tale om det, bliver mere og mere interessant,,,

det er som om min HJERNE ikke stopper før jeg har løst hvad det er vi bliver udsat for, som om min HJERNE har luret at her er noget fordækt

det eneste jeg ved med 100% sikkerhed er at med ærlighed kommer man længst og står man sig bedst, det står man sig bedst med i længden

hvis ikke Arne fandt så stor fornøjelse i at æres med Tikka, så tror jeg han ville stille sig på min side i forsøget på at opklare hvem Tikka er, og hvilken skjult dagsorden søsat af andre, hun tjener,

hun påstår hun er kvinde boende i jylland ca 40 km fra Trehøje Golfklub, og at hun er oppe i 80 erne i alder,, "hun" om hun er en hun, er meget ivrig når talen falder på landbrug, som om hun har nogle førstehåndserfaringer med det erhverv

men hvorfor Jehovas Vidners lære i den grad bliver promoveret af en erklæret ateist som Tikka,,, det er sgu svært at forstå
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29009 - 05/01/2020 16:19 Re: Mening med mit liv? [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Det glæder mig, at vi nu - så vidt jeg kan se - er ved at nå frem til, hvad der - for mig - er essensen i det hele, når du skriver:
Citat:
Ja der er mange kærlighedsberetninger i bibelen som kan være til inspiration, men fejer du dogmerne tilside findes gud ikke og ej heller hans kærlighed.
Mit svar:
Sådan som jeg ser på religionerne, forsvinder idéen om Guds kærlighed bestemt ikke ved at kassere dogmerne - ej heller idéen om selv at leve i denne kærligheds-vision: elske verden - alt værende.

Jeg tror, der er noget - som jeg med en vis tøven drister mig til at kalde - guddommeligt - bag og i verdens væren - en kærlighedsgerning.
Og jeg tror, at det er det, alle religioner - med deres dogmer - forgæves søger at fatte.

Bestræbelserne har min sympati, men meget af det ligner for mig hvad man kunne kalde "et forkælet barns ønskedrømme" - bl.a. et liv efter døden, som vist alle religioner byder på.
Dertil er der meget, der mest af alt ligner præsteskabers forsøg på at få magt over mennesker.

Men jeg opfatter øjeblikke af ægthed
- som panden mod jorden i en muslimsk moské i ydmyg taknemmelighed over egen eksistens
- som dåbs-vandet over barnet for dets ve og vel
- som at tænde et vokslys og at kysse en Kristusikon i en ortodoks kristen kirke i kærlighed til det guddommelige.

Og jeg tænker: Hvorfor alle disse overmodige menneskeforsøg på at fatte, hvad der er bag og i verdens væren, når det hele tiden - så længe det varer - her og nu - handler om: at være, at leve, at elske.

Ritualer derimod i livets - og dødens - store øjeblikke - kan jeg værdsætte smiler

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
annonce
Side 14 af 44 < 1 2 ... 12 13 14 15 16 ... 43 44 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk