annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 22 af 44 < 1 2 ... 20 21 22 23 24 ... 43 44 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29063 - 09/01/2020 20:39 Re: Mening med mit liv? [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Arne

Det ved jeg heller ikke om jeg har længere - energien til at kaste mig ud i disse "daglige" øvelser:

https://yogicbliss.dk/

Men jeg har trænet karate i ungdommen og kan godt forstå værdien ved sådanne øvelser...løb på et tidspunkt 12 kilometer af gangen, men fik en lille skade i knæet, og kom aldrig igang med løbningen igen...det kan godt ærgre mig nu...men jeg tager tingene som de kommer...indviklet historie...men jeg ønsker det bedste for børnene...at de lever nogenlunde sunde liv...fysisk og psykisk...ikke som mig.

Men det er svært at styre alt...specielt når man er barn og ung.

Du stillede et spørgsmål...Hvad ser du som de vigtigste af Sadhguru´s kvaliteter?

Jeg er nok ikke den rette at stille sådan et spørgsmål ler Kan vi ikke sende spørgsmålet videre til HansKrist halvfuld Det går du nok ikke med til blinker Mon der er papirer nok i verden til at beskrive hans kvaliteter? Måske skulle vi sende spørgsmålet videre til Sadhguru...hvad er de vigtigste kvaliteter ved dig? Jeg kunne sige hans humor og han kunne sige noget helt andet stortchock Er humor en kvaliet hos et menneske? Kan du se hvad du har rodet mig ud i? Jeg ser bare et menneske som gerne måtte være min fader...tænk at vokse op under hans årvågne blik heart Dette er ikke en kritik af min far...min far er fyldt med kærlighed til mig og har altid forsøgt at gøre det rette...men den skarpeste kniv i skuffen er han ikke...min far er sådan her...han som skabte alt på jord skabte vel også dette bord...ja...sådan lyder det når min far har fået noget indenbords...og det er bare helt fint med mig. Her i familien er vi livsglade. Måske en vigtig kvalitet ved Sadhguru? Livsglæde?

Som du kan se her kan han også fælde en tåre:

https://www.youtube.com/watch?v=r6rxmJ86dbg

Det kan jeg også...har jeg faktisk lige gjort...men jeg er et hærdet menneske...og stiller gerne op og kæmper mod alle...vil du slå mig ihjel? Er du sindsyg? Har jeg ikke lige frelst dig? Vil du gerne møde din skaber?

https://www.youtube.com/watch?v=bYqNPe6EPaU

Jeg kunne være blevet verdensmester i alt, mere eller mindre, men jeg faldt på vejen, og det er selvfølgelig meget ærgeligt, men jeg kan ikke lade være med at se det som en mulighed...ja...du faldt...nu må du så rejse dig igen...sige undskyld og komme videre...være dig selv.

Mon du er lidt af en mystiker Arne:

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/29045/Arne_Thomsen.html#Post29045

Jeg håber du bliver inviteret hvis Sadhguru en dag kommer til Danmark - han lader til at have ret travlt, men mon ikke han ville besøge Danmark hvis folkekirken inviterede ham?

Har fået printet min opfordring ud og ikke hørt nogle indvendinger fra jer, så jeg vil dele den ud imorgen, og så har jeg vist gjort min guddommelige pligt yeah

Your friend forever

Jan


Redigeret af ABC (09/01/2020 20:56)
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#29087 - 15/01/2020 15:16 Re: Mening med mit liv? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Jeg indledte denne tråd bl.a. med ordene:
Citat:
Er der ingen mening i at være til, og er alt tilfældigt, så er det vel penge, forbrug og maksimal nydelse så længe som muligt, der bliver den logiske ledetråd?

Er tilværelsen derimod et ufatteligt mirakel, en gave, intethedens og den svimlende tomheds vidunderlige modsætning, så kan det måske føre til taknemmelig, dyb, altomfattende, aktiv kærlighed?
og jeg ser, at jeg måske burde uddybe de sidste to linjer:

At verden er til - og at man også selv er til - bliver nemt til en selvfølge, men det er det jo ikke!!!
Og prøver man seriøst at forestille sig ikke-væren, bliver man hurtigt svimmel - jeg gør i hvert fald blinker

Men er universets eksistens, denne klodes og dens livs eksistens samt egen eksistens en vidunderlig gave at elske, vil det så ikke være det rigtigste, at vi mennesker tilpasser os denne klodes liv, og det liv, der er på denne klode, sådan at vi bliver en harmonisk del af af helheden - og ophører med et være nogle grådige uhyrer, der skader alt og alle omkring os?
For sandheden er jo, at vi - nok især i den vestlige verden - er "løbet løbsk" i materielt forbrug - kraftigt understøttet af vores samfundsindretning, der åbenbart ikke kan undvære økonomisk vækst.

Hvordan frigør vi os fra dette behov for stadig økonomisk vækst og stadigt større forbrug af begænsede naturressourcer?
Hvordan vil et sådant globalt økologisk sundt samfund se ud?
Og hvordan vil livet være i et sådant samfund, hvor vi forbruger mindre, arbejder mindre og har mere fritid til - ja til hvad?
Måske til at elske sine nærmeste?
Måske til at finde mere indre ro og harmoni?
Måske til mere omsorg for andre levende væsener?
Måske til en sundere livsstil?
Måske til mere aktivt at fremme en global etnisk harmoni?
Måske til at vi i fællesskab begrænser vores totale antal?
Måske til i fællesskab at fejre gaven: At verden og vi eksisterer?

Det er nok helt sikkert at enormt stærke økonomiske kræfter vil modarbejde og vil søge at vedligeholde vores allesammens grådighed.

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til klodens liv heart
Top Svar Citer
#29088 - 15/01/2020 17:38 Re: Mening med mit liv? [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Arne

Jeg er ikke klar over om verden - og min eksistens - er en selvfølge eller ej.

Kigger vi på fysikken, så er det vel ikke en selvfølge, at min mor og far fandt sammen og denne krop opstod? Som sådan kunne de begge to have fundet sammen med en anden og andre kroppe ville være opstået? Ville jeg så have været to steder på samme tid?

Hvornår er noget en selvfølge?

Som menneske er der noget som ikke kan undgås...borde, tallerkener og knive og gafler og alt godt fra havet...det ligger ligesom i kortene?

Kunne jeg vælge et fødetidspunkt, så ville det nok være om tusind år...tænk hvad de har opfundet til den tid ler Måske der endda ville være fred på jorden blinker Men nu er "vi" født i denne tid...en mærkelig tid...hvad skal vi kalde den? New age?

Du skriver:

Citat:
Måske til at elske sine nærmeste?
Måske til at finde mere indre ro og harmoni?
Måske til mere omsorg for andre levende væsener?
Måske til en sundere livsstil?
Måske til mere aktivt at fremme en global etnisk harmoni?
Måske til at vi i fællesskab begrænser vores totale antal?
Måske til i fællesskab at fejre gaven: At verden og vi eksisterer?


Da jeg var ung og røg på den lukkede kom jeg på den tanke at lave kærlighedspartiet, men jeg var for ung til sådan noget...og så var jeg jo på den lukkede...ikke lige det bedste sted at starte et politisk parti...men du rører noget i mig.

Men hvem vil have mig som politisk leder? Jeg interessere mig ikke for rævekager og alt sådan noget...det du derimod skriver vinder genklang i mig.

Måske Gerth - denne uspolerede unge mand - skulle oprette et politisk parti, ja, så skulle jeg nok gå ned og stemme på ham, men han må se at komme op i omdrejninger?

Idag var jeg rundt til nogle flere kirker og et bibliotek med min opfordring...det ser jeg som dagens gode gerning...og nu vil jeg så drikke et par øller mere (har drukket en extra strong øl) og lytte til dette...måske fælde en tåre mere...hvem ved?

https://www.youtube.com/watch?v=bYqNPe6EPaU

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#29089 - 15/01/2020 18:26 Re: Mening med mit liv? [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Jeg glæder mig over din sympati for idéen - og også over at du gør noget aktivt for dét, du selv tror på - det får man jo for det meste det ikke dårligere af blinker

Om et politisk parti er vejen ud af grådighedens samfund?
Jo - måske - men allerførst tror jeg, at en bred folkestemning imod vor fælles grådighed er nødvendig.
Og hvordan får vi den?
Det ved jeg ikke - udover at skrive om det her blinker

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til klodens liv heart
Top Svar Citer
#29091 - 15/01/2020 19:52 Re: Mening med mit liv? [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Arne

Du må ikke tvivle så meget på dig selv ler blinker halvfuld

https://www.youtube.com/watch?v=r6rxmJ86dbg

Når jeg taler, så lytter menneskene, og tænker, hvor er HansKrist mon henne stortchock Fortabt i Lene heart Så må vi hellere få ham på andre tanker yeah

https://www.youtube.com/watch?v=ZR0v0i63PQ4

Mon det er muligt at vi finder sammen til næste nytår - så drikker vi Gerth på rulleskøjter og fester natten lang hjælp

https://www.youtube.com/watch?v=-SFFRaIUisY

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 22 af 44 < 1 2 ... 20 21 22 23 24 ... 43 44 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 17:32
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk