annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 310 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 44 < 1 2 3 4 ... 43 44 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28924 - 29/12/2019 21:05 Re: Mening med mit liv? [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Indsendt af: Arne Thomsen
Anonym.
Hvis du fulgte blot lidt med her på Trosfrihed.dk - og f.x. havde set det sidste indlæg - mit - i tråden VÆREN - IKKE-VÆREN, så ville du ikke være i tvivl om, at jeg står for, hvad jeg skrev i indledningen til denne tråd:
Citat:
Er tilværelsen derimod et ufatteligt mirakel, en gave, intethedens og den svimlende tomheds vidunderlige modsætning, så kan det måske føre til taknemmelig, dyb, altomfattende, aktiv kærlighed?
Men du "putter" dig tydeligvis angående, hvor du selv står - bag ret så ligegyldige formalitetsbagateller blinker

Arne smiler Kærlighed til kloden - og dens liv heart


Så du har i en anden tråd - som "almindelig" (kulturkristen) dansker - fortalt om meningen med dit liv, og ønsker nu her i din nye tråd at høre om andre "almindelige" danskeres livssyn?

Jamen, vi må se om der kommer nogle forbi som ikke er danske muslimer ect. - men - måske du skulle definere din forståelse af danskhed, da dit oplæg for mig henvender sig til en bestemt gruppe mennesker.


Angående dit citat:
Citat:
Er tilværelsen derimod et ufatteligt mirakel, en gave, intethedens og den svimlende tomheds vidunderlige modsætning, så kan det måske føre til taknemmelig, dyb, altomfattende, aktiv kærlighed?

Så opfatter jeg ikke en sådan udtalelse som noget en "almindelig" dansk kulturkristen ville ytre, men snarere som vrøvleord, for hvordan kan du sammenligne intethedens og den svimlende tomhed - noget du ikke kender til med livet?
Top Svar Citer
#28925 - 29/12/2019 22:20 Re: Mening med mit liv? [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Anonym.
Citat:
...hvordan kan du sammenligne intethedens og den svimlende tomhed - noget du ikke kender til med livet?
Ja men dog blinker
Mit svar:
Jeg giver dig ret: Ingen kan forestille sig den absolutte intethed og tomhed - men det, jeg opdagede, var, at man faktisk godt kan komme et stykke ad den vej, og den er ikke just tryg!
Og når man så vender tilbage til altings væren, er dén pludselig ikke mere en selvfølge, og det eneste ord, jeg kan finde, er: mirakel smiler

I øvrigt gør du - så vidt jeg kan se - hvad du kan for at komme væk fra emnet.
Tør du virkelig ikke vise din holdning angående mening med livet?
I så fald er du da spild af tid blinker

Arne smiler Kærlighed til kloden - og dens liv heart
Top Svar Citer
#28926 - 29/12/2019 22:55 Re: Mening med mit liv? [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Indsendt af: Arne Thomsen
Anonym.
Citat:
...hvordan kan du sammenligne intethedens og den svimlende tomhed - noget du ikke kender til med livet?
Ja men dog blinker
Mit svar:
Jeg giver dig ret: Ingen kan forestille sig den absolutte intethed og tomhed - men det, jeg opdagede, var, at man faktisk godt kan komme et stykke ad den vej, og den er ikke just tryg!
Og når man så vender tilbage til altings væren, er dén pludselig ikke mere en selvfølge, og det eneste ord, jeg kan finde, er: mirakel smiler

I øvrigt gør du - så vidt jeg kan se - hvad du kan for at komme væk fra emnet.
Tør du virkelig ikke vise din holdning angående mening med livet?
I så fald er du da spild af tid blinker

Arne smiler Kærlighed til kloden - og dens liv heart



Citat:
Jeg giver dig ret: Ingen kan forestille sig den absolutte intethed og tomhed - men det, jeg opdagede, var, at man faktisk godt kan komme et stykke ad den vej, og den er ikke just tryg!
Og når man så vender tilbage til altings væren, er dén pludselig ikke mere en selvfølge, og det eneste ord, jeg kan finde, er: mirakel smiler

- Hvad skete der?

- Er du bange for døden?

Citat:
I øvrigt gør du - så vidt jeg kan se - hvad du kan for at komme væk fra emnet.
Tør du virkelig ikke vise din holdning angående mening med livet?
I så fald er du da spild af tid

- Jeg undskylder, jeg har spildt din tid, men jeg oplever ikke, jeg tilhører den gruppe mennesker, du ønsker i tale - den almindelige kulturkristne dansker stortchock

Hvorfor skulle jeg også fortælle dig om meningen med mit liv. Kommer det dig ved?

Skal min holdning til livet til debat?
Top Svar Citer
#28927 - 30/12/2019 00:20 Re: Mening med mit liv? [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Anonym.
Du skriver:
Citat:
- Jeg undskylder, jeg har spildt din tid, men jeg oplever ikke, jeg tilhører den gruppe mennesker, du ønsker i tale - den almindelige kulturkristne dansker stortchock

Hvorfor skulle jeg også fortælle dig om meningen med mit liv. Kommer det dig ved?

Skal min holdning til livet til debat?
Mit svar:
Jeg ønsker bestemt almindelige kulturkristne danskere i tale - og da bestemt også alle andre, det er jo ligesom situationen på hjemmesider, som enhver kan gå til blinker
Du vil gerne diskutere, hvad jeg mener er meningen med mit liv, men du vil ikke ind på, hvad du selv mener er meningen med dit liv.
Dermed bliver du i mine øjne en andenrangs debattør - en, der "spiller med fordækte kort, men gerne vil se andres".
Det bidrager jo ikke meget til niveauet af denne tråds kvalitet, og du bekræfter desværre de allerførste ord i denne tråd:
Citat:
Mening med mit liv? – hver især - åh nej – ikke dét! blinker
Umiddelbart tager vi afstand fra emnet – det er næsten tabu – ligesom egen død – men måske kunne emnet alligevel fange vor interesse – for det vedkommer jo hver og en af os.
Arne smiler Kærlighed til kloden - og dens liv heart
Top Svar Citer
#28928 - 30/12/2019 00:33 Re: Mening med mit liv? [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Jamen, så er den ged barberet tommelop
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 44 < 1 2 3 4 ... 43 44 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk