annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Nødstrømsanlæg
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 18 af 44 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 43 44 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29025 - 05/01/2020 18:51 Re: Mening med mit liv? [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Ja og derfor er hvad du her skrev også noget vrøvl:


Citat:
men ægtheden og kærligheden findes kun i nuet når man er nærværende


Tværtimod må vi sige at ægte kærlighed findes når man er til julefrokost alene og spiritus går ind og musikken spiller og sød musik opstår på dansegulvet og dog er man knyttet trofast til hende derhjemme med børnene

Det der New Age evangelium om nuets salighed og guddommelighed har jeg aldrig forstået

Dyr lever mere i nuet, men stadig ikke så meget som du beskriver det, også disse er ofte monogam knyttet og skelne kritisk fremmede fra partneren, men vi mennesker lever ikke i nuet, men i tid

Mange psykiske sygdomme er også at mennesket ikke kan strukturere dets tid (tid = liv)
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29026 - 05/01/2020 20:43 Re: Mening med mit liv? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Jeg undrer mig lidt over, at I synes at fornægte nuets mulige dybde.
Jeg husker første gang, jeg havde overskud til - også bevidst - at opleve det - ikke som noget overfladisk hektisk, men som noget, der var fuldt af ro - ikke forsvunden fortid - ikke endnu ikke eksisterende fremtid - men noget meget harmonisk og meget virkeligt - som om evigheden stod lodret ned lige dér.

Og egentlig er nuet - og evigheden - vel det eneste, der eksisterer? blinker

Jeg forsøgte mig den gang - efter fattig evne - med et lille digt om det:
Citat:
Lille øjeblik

Farvel lille øjeblik – farvel
Du kommer ikke igen – du kommer aldrig igen.
Far vel.

Farvel lille øjeblik – farvel.
Du blev, som jeg var.
Far vel.

Goddag lille øjeblik – goddag.
Lad os gøre det godt.
God dag.

Goddag mit sidste øjeblik – goddag.
Evigheden står lodret.
Og nu?
Og det var så ikke første gang, jeg oplevede det, men første gang jeg magtede også at være bevidst om det - mens det skete - åh så skønt blinker

Overfladisk? Nej! smiler

M.v.h. Arne smiler Spontan kærlighed til kloden - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29027 - 05/01/2020 21:14 Re: Mening med mit liv? [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

HK:
Citat:
Hvis mennesket ikke var et hukommelsesvæsen, men et "nu-væsen" ville manden når han fik fri fra arbejde aldrig gå eller nå hjem til konen, sit hjem og sine børn

Vi lever netop ikke i nuet, men i tid

Citat:
- Korrekt.
Derfor kan kristendommen heller ikke inspirere nuet


Citat:
- Nej - kristendommens kærlighed kan ikke inspirere i nuet.

Intet i nuet inspirere nuet.




Citat:
HK:
Citat:
Ja og derfor er hvad du her skrev også noget vrøvl:

Citat:
men ægtheden og kærligheden findes kun i nuet når man er nærværende

- Nej for ægthed og kærlighed findes i nuet og er ikke lig med at lade sig inspirere af kristendommens kærlighed i nuet, hvilket ikke er muligt


HK:
Citat:
Tværtimod må vi sige at ægte kærlighed findes når man er til julefrokost alene og spiritus går ind og musikken spiller og sød musik opstår på dansegulvet og dog er man knyttet trofast til hende derhjemme med børnene

- At du forbinder ægthed og kærlighed med ovenstående, viser du forbinder kærlighed med en partner, og det er der jo ikke tale om, når jeg skriver om, at ægthed og kærlighed findes i nuet.

Det er de korte øjeblikke hvor man ”ser” uden at være påvirket af fortid, fremtid eller andet.
Man er ”bare” tilstede –

Et billede.
Citat:
Jeg mødte skønheden og kærligheden i går og tog i mod dem.

Jeg skulle bare på kirkegården og vande, og bevægede mig derind i min selvvalgte isolations boble, som forsvandt som "dug for solen" da jeg oplevede pludseligt at gå i en smuk smuk have. Ja, jeg forundredes og kiggede igen. Joe, det var ganske vist, og satte derfor farten ned og blev lidt høj alt imens min nye ven kom mig i møde, og ville forvisse sig om jeg havde set alt dette.


*

- Hvor ofte ser man mennesket man står overfor. Man klistre det til med alle mulige egne opfattelser, som du gør med mig eksempelvis.

Eller hvor ofte ser man det smukke og eller fantastiske? Sjældent fordi der er så meget andet som ”står foran” ... med mindre det er forår eller man ser en nyfødt baby ect.

SLUT

***


Top Svar Citer
#29029 - 05/01/2020 23:16 Re: Mening med mit liv? [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
- Hvor ofte ser man mennesket man står overfor. Man klistre det til med alle mulige egne opfattelser, som du gør med mig eksempelvis.


"Man klistre det til med alle mulige egne opfattelser, som du gør med mig eksempelvis"

Det synes jeg er unfair sagt, er det ikke 1): korrekt at du hårdnakket hævder at kristendommen er lig med Jehovas Vidners bibelfundamentalisme 2): at dette dog er indbildning og hjernespind, hvorved du afviser Jehovas Vidner bibelfundamentalisme men får kristendommen med i faldet da du jo konstant påstår kristendommen kun kan forstås som Jehovas Vidners bibelfundamentalisme

Jeg forstår dig ikke, men jeg prøver at forstå dig,

Ej heller at du påstår Arne og HansKrist ikke er henholdsvis Arne Thomsen og hvad han ærligt har fortalt af selvbiografisk stof, og det samme for mit vedkommende Hans-Kristian Hindkjær og alt hvad jeg selvbiografisk har lagt ærligt frem

Hvad mener du med to sæt spillekort du benytter dig af? Betyder det to profiler eller at du både spiller Jehovas Vidner bibelfundamentalist og når du finder lejligheden gunstig erklærer det at være indbildning og hjernespind

Jeg kan ikke relatere til et menneske der fremtræder så umuligt at få et klart billede af (hvor er den personlige integritet)


Jeg er bange for at der gemmer sig noget bag profilen Tikka vi alle burde vide besked med, altså at du har gang i noget hvor du manipulerer os allesammen

Jeg kan være uenig med Arne Gerth og andre men jeg er da aldrig i tvivl om hvem de er, jeg har et stabilt billede af hvem de er, af personen bagved

gid jeg kunne sige det samme om dig Tikka, men her kan jeg ikke få et klart billede af personen bagved,

Der er noget der virker mystisk, ikke stemmer

Og er det derfor du siger at ingen er hvem de gir sig ud for, fordi du ikke selv kan leve op hertil

Jeg kan ikke få et roligt billede af en person bagved Tikka

Jeg føler der er noget galt jeg og vi alle burde vide og ha besked om

Fornemmer vi bliver ført bag lyset, vi bliver manipuleret

Jeg har sagt det går mig på, irriterer mig og at jeg kommer til at bruge alt for meget tid og krudt på at jeg (og nok andre også) ikke kan finde et stabilt billede af en entydig, ligefrem, ligetil og ærlig person bag profilen Tikka

Du er helt sikker på at du ikke skylder os en forklaring??? Driver du ikke gæk med os? Det forekommer mig at der er noget vi har krav på at vide

Har du en dobbelt profil?

Træls er det at man ikke kan stole på folk
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29030 - 06/01/2020 01:35 Re: Mening med mit liv? [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Indsat rød skrift er mine svar.


Citat:
Citat:
- Hvor ofte ser man mennesket man står overfor. Man klistre det til med alle mulige egne opfattelser, som du gør med mig eksempelvis.

"Man klistre det til med alle mulige egne opfattelser, som du gør med mig eksempelvis"

Det synes jeg er unfair sagt, er det ikke 1): korrekt at du hårdnakket hævder at kristendommen er lig med Jehovas Vidners bibelfundamentalisme

- Nej! Det er noget du siger


2): at dette dog er indbildning og hjernespind, hvorved du afviser Jehovas Vidner bibelfundamentalisme men får kristendommen med i faldet da du jo konstant påstår kristendommen kun kan forstås som Jehovas Vidners bibelfundamentalisme

- Nej! det er noget du siger

men troen er hjernespind, trods det den er virkelig.


Jeg forstår dig ikke, men jeg prøver at forstå dig,

Ej heller at du påstår Arne og HansKrist ikke er henholdsvis Arne Thomsen og hvad han ærligt har fortalt af selvbiografisk stof, og det samme for mit vedkommende Hans-Kristian Hindkjær og alt hvad jeg selvbiografisk har lagt ærligt frem

- Som sagt utallige gange er det min opfattelse, der kun er dig og mig på sitet, og at du er ejer af sitet.
Og nej du er ikke Hans-Kristian Hindkjær



Hvad mener du med to sæt spillekort du benytter dig af? Betyder det to profiler eller at du både spiller Jehovas Vidner bibelfundamentalist og når du finder lejligheden gunstig erklærer det at være indbildning og hjernespind

- Hvis du finder, hvor jeg har skrevet det, kan jeg svare korrekt, men det handler om
2 verdenssyn. Den troedes og den ikke troendes verdenssyn



Jeg kan ikke relatere til et menneske der fremtræder så umuligt at få et klart billede af (hvor er den personlige integritet)

- Jamen jeg tvinger dig ikke til at svare mig, hvad du jo i øvrigt også flere gange har sagt du ikke vil, men du er der som en grib straks, du som Arne har fået mig til at svare, og du twister, det jeg skriver og forholder dig sjældent til min tekst, men bruger den til at fortælle, hvor dårligt du har det med Jehovas vidners lære.
Man skulle tro du er opvokset i Jehovas vidner.

Iøvrigt opfatter jeg dig som trol og ateist – sitet hedder jo ikke trosfrihed for ingenting, vel.

Dit problem er som jeg ser det, at du dårligt tåler ikke at ha' tjek på ”det hele” og derfor strammer du skruen mer og mer i håb om at få din vilje.
Har jeg fortalt, ikke giver det resultat du ønsker, men nå - min tålmodighed bliver styrket, for det er bestemt ikke nemt at afvise din facon, som forhåbentligt vil ændre sig nu du fremover vil bede 2 gange om dagen. Det ser jeg frem til. Med helligåndens hjælp er intet umulig, hvis det er i kærlighedens navn

men du er undskyldt. Jeg tror, det er gået dig i blodet, dette at leve på nettet med et utal af profiler, men dig om det.

Ville ønske du ville opføre dig ordenligt - du behøver jo ikke at blive personlig. Forhold dig til min tekst eller ignorer den, hvis ikke det er din kop the.

Nå - jeg har fået et kursus i trolling, så dette ville jeg kunne skrive om, nu da jeg sådan nogenlunde har fået mit sprog igen, her i mit skrivekursus på trosfrihed. Du har et stort ordforråd, og dette nyder jeg.

Jeg er bange for at der gemmer sig noget bag profilen Tikka vi alle burde vide besked med, altså at du har gang i noget hvor du manipulerer os allesammen

Jeg kan være uenig med Arne Gerth og andre men jeg er da aldrig i tvivl om hvem de er, jeg har et stabilt billede af hvem de er, af personen bagved

gid jeg kunne sige det samme om dig Tikka, men her kan jeg ikke få et klart billede af personen bagved,

Der er noget der virker mystisk, ikke stemmer

Og er det derfor du siger at ingen er hvem de gir sig ud for, fordi du ikke selv kan leve op hertil

Jeg kan ikke få et roligt billede af en person bagved Tikka

Jeg føler der er noget galt jeg og vi alle burde vide og ha besked om

Fornemmer vi bliver ført bag lyset, vi bliver manipuleret

Jeg har sagt det går mig på, irriterer mig og at jeg kommer til at bruge alt for meget tid og krudt på at jeg (og nok andre også) ikke kan finde et stabilt billede af en entydig, ligefrem, ligetil og ærlig person bag profilen Tikka

- Valget er dit – du kan blot slippe din irritation, så ingen kære mor her.
Jeg har tilbudt at ringe til dig, og jeg kan da også kigge ind en dag.


Du er helt sikker på at du ikke skylder os en forklaring??? Driver du ikke gæk med os? Det forekommer mig at der er noget vi har krav på at vide

Har du en dobbelt profil?

Træls er det at man ikke kan stole på folk

- Hæ hæ og det skulle komme fra dig ler Det er dagens vits.

Nå - nu kommer foråret snart. Det glæder jeg mig til!

Sov godt, og husk bønnens magt smiler


***
Top Svar Citer
annonce
Side 18 af 44 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 43 44 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Nyheder fra Religion.dk