annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15708519
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383990
Et andet syn 1993248
Åndelig Føde 1530262
Jesu ord 1524789
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
0 registrerede 450 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 17 af 44 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 43 44 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29020 - 05/01/2020 18:13 Re: Mening med mit liv? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Du skriver til mig:
Citat:
Du fratager mennesket et religiøst spirituelt liv, alle dine skriverier går ud på at hævde at religiøse mennesker ikke er ved deres fulde fem eller taler sandt når de bevidner alt det Gud og/eller Guds Ånd har gjort for dem
Mit svar:
Det kunne jeg ikke drømme om!
Jeg respekterer menneskers interesse for - og tro på - religiøst spirituelt liv - sådan som de nu hver især håndterer det.
Jeg har jo den samme interesse - på min måde - den, jeg oplever, der er rigtig for mig blinker

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29021 - 05/01/2020 18:16 Re: Mening med mit liv? [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
– men ægtheden og kærligheden findes kun i nuet når man er nærværende


Vrøvl

Her går jeg med Heidegger, at mennesket er sig selv nærværende ved at være fraværende det vi kalder nuet


Hvis mennesket ikke var et hukommelsesvæsen, men et "nu-væsen" ville manden når han fik fri fra arbejde aldrig gå eller nå hjem til konen, sit hjem og sine børn

Vi lever netop ikke i nuet, men i tid

Også derfor der spørges i Kirken om vi mener noget med vores ja, altså om vi har åndskraft nok til at modstå nuets fristelser

Det er sgu godt nok en gang ukritisk fjollet New Age ævl du slutter af med Tikka

Arne og dig I er nærmest blottet for religiøs spirituel intelligens, hvorfor det også at absurd det er jer to der fører disse samtaler om kristendom og religion når I begge ikke er i nærheden af at forstå forholdet, og ja I begge benægter forholdet

Det er lidt grotesk og virker skørt hvorfor netop I to der intet forstår snik snakker så meget om fænomenet, det religiøse spirituelle


Også derfor der aldrig kommer noget konstruktivt ud af jeres drøftelser, I er lige så blanke på området som bjørn og Simon var/er
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29022 - 05/01/2020 18:22 Re: Mening med mit liv? [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Sådan har du det med nuet.
Det respekterer jeg.
Men jeg kan jo ikke fornægte mine egne oplevelser - måske fordi det er en kærlighed, der "når ned til bunden af mit hjerte" - husker stadig den første gang blinker

M.v.h. Arne smiler Spontan kærlighed til kloden - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29023 - 05/01/2020 18:28 Re: Mening med mit liv? [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Alt det du skriver om tro, Jehovas Vidner bibelfundamentalisme, kalder du indbildning og hjernespind og til trods for påstår du at kun sådan kan kristendommen forstås

Hvad du skriver giver overhovedet ikke go mening og du er tilsyneladende på dybt vand og roder rundt i det religiøse spirituelle


Citat:
Troen er selvfølgeligt virkelig hvis man har den, ellers er der jo ikke tale om tro, men indbildning,

når ikke man er i troen – ikke lever troen på grund af tvivl eller eller andet vil man erfare ens indentitet ændre sig.


Jamen indtil videre har du ikke demonstreret overhovedet du aner hvad det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET dækker over,

Du har hidtil hårdnakket hævdet at det er lig med Jehovas Vidner bibelfundamentalisme, altså ukritisk forsøg på at lære bibelen forfra og bagfra og så tro det

Men dette er en kæmpe misforståelse tro som vi overhovedet ikke møder i nye testamente og hos Jesus og Paulus, og havde det været som du påstår det, ja da er jeg sikker på at nye testamente ville have redegjort tydeligt herfor

Jeg tror din store forvirring skyldes at du ikke kan adskille det sociale trygge hyggelige skønne du har mødt og haft fælles med Jehovas Vidner flokken, det kan du ikke adskille fra deres åndelige autoritære overgreb om hvordan kristendommen skal forstås og at troen dækker over at tro på bibelen, men er det nu også bibelen der er troens genstand i kristendommen, nej selvfølgelig er det ikke det, bibelen kan ikke erstatte Gud i vores liv, det er en absurditet at lade Gud gå død, stendød i bibelen, selv Paulus hamre det forhold fast at sådan må det ikke forstås
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29024 - 05/01/2020 18:46 Re: Mening med mit liv? [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret


Citat:
Hvis mennesket ikke var et hukommelsesvæsen, men et "nu-væsen" ville manden når han fik fri fra arbejde aldrig gå eller nå hjem til konen, sit hjem og sine børn

Vi lever netop ikke i nuet, men i tid


Korrekt.
Derfor kan kristendommens kærlighed heller ikke inspirere nuet

Citat:
Nej - kristendommens kærlighed kan ikke inspirere i nuet.

Intet i nuet inspirere nuet.
Top Svar Citer
annonce
Side 17 af 44 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 43 44 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
28/04/2024 02:48
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ny portugisisk regering undsiger præsid..
28/04/2024 03:57
Moderaternes ordfører kalder Frederik V..
28/04/2024 02:16
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Nyheder fra Religion.dk