annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 44 < 1 2 3 4 5 ... 43 44 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28930 - 30/12/2019 22:21 Re: Mening med mit liv? [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Jeg forsøger at forstå, hvad du skriver, men har lidt svært ved at "finde hoved og hale i det".
Er der noget jeg ikke får svaret dig på, da kom endelig igen.
Du skriver:
Citat:
Nu lyder du igen ligesom en kristen.
Mit svar:
Jeg er ikke kristen - er udmeldt af Den danske Folkekirke - og har ikke tilsluttet mig nogen religion, men jeg finder kvaliteter i mange religioner - og hvad kristendommen angår især kærlighedsbudskabet.
Du skriver også til mig:
Citat:
Du spiller også med fordækte kort, der kun vil afsløre andres informationer, hvis man reagerer på det, hvilket faktisk også andre profiler her gør.
Mit svar:
Det fatter jeg simpelthen ikke, og jeg kan garantere dig, at det ikke er min hensigt.
Jeg er ikke ham, der vil prædike til andre, hvad de skal mene, men jeg mener da, at jeg har gjort min indstilling helt klar: Begejstret over verdens ufattelige væren og den dybe altomfattende kærlighed, den føder i mig - og som jeg før alt dette oplevede i en Kristus Ikon.
Det er den kærlighed, der giver mig mening med mit liv - og som jeg efterhånden har skrevet om mange gange.

Du skriver også:
Citat:
Når jeg stiller nogle personlige spørgsmål, svarer ingen.
Mit svar:
Jeg ved ikke af, at der skulle være spørgsmål fra dig til mig, jeg ikke har svaret på. Hvad er det for spørgsmål?

Endelig skriver du:
Citat:
Du har sagt et andet sted, at mine tekster er værdifulde, men jeg ved ikke hvorfor, du personligt synes sådan. Jeg giver dig en chance til, at du nu kan forklare dette med en begrundelse?
Mit svar:
Det, jeg har opfattet, er, at du har haft nogle religiøse eller spirituelle oplevelser, som ikke binder dig til en bestemt religion, men hvor du taler om Helligånden eller en hellig ånd - hvilket jo ligner dele af kristendommen - men som også får dig til at pege kritisk på f.eks. patriarkalske kulturpræg fra fortidens samfund, der næppe hører hjemme i det guddommelige.
Dét finder jeg værdifuldt - men samtidig er det mit indtryk, at du fortsat kæmper med at afklare dig selv - i forhold til noget guddommeligt, du har oplevet - og i forhold til andre mennesker.

Til slut skriver du:
Citat:
Jeg oplever et åbenbarende flow, hvilket sker som en spirituelle mening med mit liv. Projekt OPLYSTHED er et meningsfuldt indhold for mig om noget lykkeligt. Dens nye begreb ´Det guddommelige, Helligånden og Mennesket er et´ handler om kærlighed, der er meningen med livet. Jeg anbefaler derfor menneskeheden: Hjælp alle de fortabte i verden, så også de kan tro på, at livet har mening, fordi det er ikke kun om mit eget.
Mit svar:
Det er svært for mig at få sammenhæng og mening i disse dine ord:
´Det guddommelige, Helligånden og Mennesket er et´ handler om kærlighed, der er meningen med livet.
Er der en mulighed for, at du kan gøre dette mere forståeligt?
Det er jo ikke småting, du taler om her, så det er jo brand ærgerligt, hvis det ikke forstås - jeg ville i hvert fald gerne!

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#28931 - 31/12/2019 12:24 ”Kakao er gudernes medicin … ” [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Jeg så denne artikel, som måske kan bidrage til tråden grundet det, at den for mig giver indtryk af, at nogle unge mangler et meningsfyldt fællesskab ...

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

- Ser man ikke en menig med sit liv kan man gå til en kakaoceremoni der visker tavlen ren.


Citat:
Spirituel nytårsfejring: Kakaoceremoni visker tavlen ren

”Kakao er gudernes medicin, der finder vej til menneskets hjerte, når det er klar til at vågne.

Når Sara Torvallbach den 31. december afholder kakaoceremoni, er det med et ønske om at viske tavlen ren, så hun og deltagerne bliver klar til at træde ind i det nye paradigme, som det nye år bringer med sig:

Ifølge Sara Torvallbach er 2020 er starten på vækkelsens tid

Noget tyder på, at fremtiden byder på en ny totalenergi, fortæller Sara Torvallbach. Hun opfatter den bevægelse, at flere flytter på landet for at få mere ro eller vælger kød og flyrejser fra for at skåne klimaet, som begyndelsen på et nyt paradigme, hvor en indre og ydre forbundethed kommer til at erstatte et fokus på egen vinding.


”2020 bliver året, hvor der fysisk begynder at ske et skift. Virksomheder baseret på helt forkerte grundlag, der smadrer kloden og har slavearbejdere, falder fra hinanden, mens virksomheder, der går ind for at reparere jorden, får medvind. I det gamle paradigme var der stærkere medvind med den energi, der hed egen vinding, grådighed og overlevelse. Men nu går vi ind i en større hellighed,” siger hun.


En totalenergi af meningsløshed
Interessen for kakaoceremonier herhjemme er stigende. Det skyldes ifølge Sara Torvallbach, at mange søger efter noget helligt eller spirituelt som modtræk til den energi af meningsløshed, der fylder i vores moderne samfund.

”Mennesker søger mening, ro og forbundethed. Alt peger på, at fremtiden er dybt spirituel, for at være spirituel er at være forbundet. Til dit hjerte, til naturen, til hinanden, til noget større,” fortæller hun.

Ifølge Sara Torvallbach står 2020 i Jesu og Magdalenas tegn, hvilket for hende symboliserer en harmoni mellem de feminine og de maskuline energier.

https://www.religion.dk/nordisk-shaman-2020-star-i-jesu-og-magdalenas-tegn?utm_source=rss_nyheder

***

Top Svar Citer
#28932 - 31/12/2019 16:11 Re: Mening med mit liv? [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Ja, man kan jo dårligt kalde shamanisme for New Age, da den vist går helt tilbage til for mere end 40.000 år siden - og i øvrigt nærmest er global (bl.a. Grønland, Sibirien, Australien, Sydamerika).
Og ordene:
Citat:
Mennesker søger mening, ro og forbundethed. Alt peger på, at fremtiden er dybt spirituel, for at være spirituel er at være forbundet. Til dit hjerte, til naturen, til hinanden, til noget større.
gør bestemt indtryk på mig.

De minder vel også lidt om Gerth's ord:
Citat:
´Det guddommelige, Helligånden og Mennesket er et´ handler om kærlighed, der er meningen med livet.
selvom jeg her er lidt "på gyngende grund" angående "Helligånden" som noget andet end "Det guddommelige".

Er vi mon på vej ind i en ny mindre materialistisk tid præget af mening, ro, forbundethed og kærlighed? tommelop

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden - og dens liv heart
Top Svar Citer
#28933 - 01/01/2020 00:33 Tro kan flytte bjerge ... [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

"Er vi mon på vej ind i en ny mindre materialistisk tid præget af mening, ro, forbundethed og kærlighed?"


- Tro kan flytte bjerge – og kan kakao hjælpe på vej er det da fint, at unge ensomme der mangler mening og fællesskab i deres liv kan samles om en mere holistisk orientering, selv om jeg ikke bifalder shamanisme, og ej heller tror på: en ny mindre materialistisk tid præget af mening, ro, forbundethed og kærlighed?

***

Top Svar Citer
#28935 - 01/01/2020 12:35 Bidrag til ”Mening med mit liv?” [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Arne:
Citat:
Hvad siger de mange religioner

- Meningen med ens liv kan være at tjene gud, medmennesket og det samfund man er en del af.

Citat:
Skal man tjene Gud, skal man også tjene sine medmennesker og det samfund, man er en del af. Det er ånden bag de initiativer, vi laver, forklarer Imad Malik
https://www.dr.dk/nyheder/indland/de-tog-oprydningen-mens-fulderikker-vaklede-hjem-fra-fest

***
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 44 < 1 2 3 4 5 ... 43 44 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk