annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 355 gæster og 119 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Mening med mit liv?

Hej Gerth.
Jeg forsøger at forstå, hvad du skriver, men har lidt svært ved at "finde hoved og hale i det".
Er der noget jeg ikke får svaret dig på, da kom endelig igen.
Du skriver:
Citat:
Nu lyder du igen ligesom en kristen.
Mit svar:
Jeg er ikke kristen - er udmeldt af Den danske Folkekirke - og har ikke tilsluttet mig nogen religion, men jeg finder kvaliteter i mange religioner - og hvad kristendommen angår især kærlighedsbudskabet.
Du skriver også til mig:
Citat:
Du spiller også med fordækte kort, der kun vil afsløre andres informationer, hvis man reagerer på det, hvilket faktisk også andre profiler her gør.
Mit svar:
Det fatter jeg simpelthen ikke, og jeg kan garantere dig, at det ikke er min hensigt.
Jeg er ikke ham, der vil prædike til andre, hvad de skal mene, men jeg mener da, at jeg har gjort min indstilling helt klar: Begejstret over verdens ufattelige væren og den dybe altomfattende kærlighed, den føder i mig - og som jeg før alt dette oplevede i en Kristus Ikon.
Det er den kærlighed, der giver mig mening med mit liv - og som jeg efterhånden har skrevet om mange gange.

Du skriver også:
Citat:
Når jeg stiller nogle personlige spørgsmål, svarer ingen.
Mit svar:
Jeg ved ikke af, at der skulle være spørgsmål fra dig til mig, jeg ikke har svaret på. Hvad er det for spørgsmål?

Endelig skriver du:
Citat:
Du har sagt et andet sted, at mine tekster er værdifulde, men jeg ved ikke hvorfor, du personligt synes sådan. Jeg giver dig en chance til, at du nu kan forklare dette med en begrundelse?
Mit svar:
Det, jeg har opfattet, er, at du har haft nogle religiøse eller spirituelle oplevelser, som ikke binder dig til en bestemt religion, men hvor du taler om Helligånden eller en hellig ånd - hvilket jo ligner dele af kristendommen - men som også får dig til at pege kritisk på f.eks. patriarkalske kulturpræg fra fortidens samfund, der næppe hører hjemme i det guddommelige.
Dét finder jeg værdifuldt - men samtidig er det mit indtryk, at du fortsat kæmper med at afklare dig selv - i forhold til noget guddommeligt, du har oplevet - og i forhold til andre mennesker.

Til slut skriver du:
Citat:
Jeg oplever et åbenbarende flow, hvilket sker som en spirituelle mening med mit liv. Projekt OPLYSTHED er et meningsfuldt indhold for mig om noget lykkeligt. Dens nye begreb ´Det guddommelige, Helligånden og Mennesket er et´ handler om kærlighed, der er meningen med livet. Jeg anbefaler derfor menneskeheden: Hjælp alle de fortabte i verden, så også de kan tro på, at livet har mening, fordi det er ikke kun om mit eget.
Mit svar:
Det er svært for mig at få sammenhæng og mening i disse dine ord:
´Det guddommelige, Helligånden og Mennesket er et´ handler om kærlighed, der er meningen med livet.
Er der en mulighed for, at du kan gøre dette mere forståeligt?
Det er jo ikke småting, du taler om her, så det er jo brand ærgerligt, hvis det ikke forstås - jeg ville i hvert fald gerne!

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden - og alt dens liv heart
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk