1
registreret Arne Thomsen
680
gæster og
191
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#24042 - 23/11/2017 18:18
Re: Så er der linet op...
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej ABC.
Jeg fatter ikke "en hylende fis" af, hvad du skriver, men formoder, at det handler om inkarnation og reinkarnation.
Man skal vel sætte sig ind Krishna-bevægelsens filosofi for at kunne begynde at fatte det:
Alle levende væsener er evige sjæle, der oprindeligt er hjemhørende i den evige åndelige verden, hvor sjæle lever sammen med Gud, Krishna, i rene kærlighedsforhold. På grund af sjælenes frie vilje til enten at elske eller fornægte Gud har nogle vendt sig fra Ham. For disse sjæle, der vælger ikke at elske og tjene Gud, har Han skabt denne midlertidige fysiske verden. Her gennemgår vi nu liv efter liv gentagen fødsel og død i forskellige livsformer som planter, dyr, mennesker og halvguder i overensstemmelse med karma-loven, indtil vi igen ønsker at vende tilbage til Guds evige rige og kvalificerer os dertil.
Kun i den menneskelige livsform er denne åndelige udvikling mulig. Derfor gives der åndelige instrukser til menneskesamfundet i form af forskellige åbenbarede skrifter som Vedaerne, Bibelen, Koranen osv. Den mest udtømmende åndelige visdom finder man i de vediske tekster fra Indien såsom Bhagavad-gita og Srimad-Bhagavatam. og så langt er jeg ikke kommet endnu
M.v.h. Arne
|
|
Svar
|
|
|
#24047 - 24/11/2017 20:38
Re: Så er der linet op...
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej ABC.
Nu skal jeg jo ikke "accelerere i fremmedord, når jeg ikke er helt defekt i dem" - og det samme gælder jo om dit aktuelle emne.
Men det ser ud for mig, som om du anvender logikken i "denne verden" på "evighedens verden" - som måske slet ikke er underkastet sådan logik?
M.v.h. Arne
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|