annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4745126
Et andet syn 1195480
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 968579
Jesu ord 831535
Spirituel omsorg 782485
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 69 gæster og 37 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 130 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27119 - 27/03/2019 12:33 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Jeg må give dig ret i, at den helt rene uselviske kærlighed, den magter jeg nok ikke - forstået på den måde, at der nok altid også er lidt selvisk med - som f.eks. "en god fornemmelse i maven". Tak for dine ord her.

Du spørger, om jeg er "troende", og det må jeg nok benægte (uanset Simons evindelige påstande om det modsatte) men jeg er dybt betaget af "verdens væren" og oplever den som et ufatteligt mirakel, hvilket føder kærlighed i mig - hvad jeg heller ikke fatter.
Mere indviklet er det ikke for mig, og de mange forsøg på at forklare miraklet: Verdens væren med, hvad der lægges i ordet: Gud, forekommer mig klodsede, snæversynede og forsimplede.

Allerede dér, hvor forestillingen om en almægtig Gud møder forestillingen om "det onde", kniber det jo gevaldigt: Har Gud skabt "det onde"?
Jeg synes kun jeg hører "søforklaringer" her - og du svarer jo ikke på mit spørgsmål til dig om dette emne.

Du fortæller, at du har oplevet nogle store åbenbaringer, og det har min respekt, men min fornemmelse er, at du endnu ikke er helt afklaret om, hvad de skal føre dig til.
Men det kommer måske - med tiden.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27120 - 27/03/2019 12:43 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Hej ABC.
Den sprøjte, du skriver om, som kan befri dig for dine sidste lidelser, den får du jo ikke - med mindre du har udtrykt og fået registreret dit Livs-/Behandlingstestamente:
Citat:
Hvis du ikke har registreret dine ønsker i behandlingstestamentet, vil lægerne som udgangspunkt gøre, hvad de kan for at holde dig i live.
M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27121 - 27/03/2019 13:21 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Det var jeg ikke klar over fandtes.

Kærlig hilsen

ABC
Top Svar Citer
#27122 - 28/03/2019 01:18 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Arne: " Har Gud skabt det onde? Du fortæller, at du har oplevet nogle store åbenbaringer, og det har min respekt, men min fornemmelse er, at du endnu ikke er helt afklaret om, hvad de skal føre dig til.
Men det kommer måske - med tiden."

Jeg er personligt ikke alvidende om abstrakte emner, der alligevel ikke kan bevises og derfor vil jeg også gerne forholde mig velfungerende godt nok til tingene uden at misledende prædike løgne og galskab. Mine tanker om det, de er ikke det vigtigste. Jeg tror dog på følgende som en mulighed, men uden at tænke for meget over det: Alt er en del af Guds uendelige bevidsthed men, hvor virkeligt er så det skabte og alle i den ? Jeg opfatter derfor livet eksempelvis blandt andet ligesom et spil, maleri, roman, leg, film og drøm. Her er det om Gud som, at hvad skaberen udtrykker i dybden med detaljer, det handler om sig selv, hvor der på den måde er en mening med det hele. Det onde er således en egoistisk illusion, der intet har med virkeligheden at gøre for evigt. En underholdene romantisk historie i Guds evighed som et midlertidigt ´tidsfordriv´ istedet for intet eller et tomt indhold i tilværelsen kan handle om hvordan, at det gode sejrer over det onde med en senere lykkelig slutning, fordi den er om kærlighed. Selv i Biblens fortællinger er der dramaer mellem nogen og noget. Heltens rejse kan heller ikke ske uden prøvelser som en udfordrende modgang eller have rollen som dette uden et modspil. Verden er ikke kedelig og sådan er alt faktisk alligevel godt til trods for figurenes lidelser, hvis en selv kan se lyst på det.

Selv om, jeg har oplevet stor åbenbaring, ved jeg stadig ikke endnu noget om hvorfor, at det skete for mig andet end som et lys i verden og derfor kender jeg ikke til hele planen om min fremtid, hvilket er spændende men, der ikke betyder noget lige nu. Jeg håber, at jeg kommer til at hjælpe folk som noget ægte på en eller anden tilsyneladende realistisk måde. Der er tale om min tro med dette. Jeg har netop lige haft min første rigtige dag, hvor jeg mødte folket med min fremvisning af en lamineret seddel om CAFE OPLYSTHED, hvor jeg snakkede med tre personer som ung, ældre moden, gammel og de ønskede alle interesseret en kopi med hjem.
#27123 - 28/03/2019 18:11 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Hej Gerth.

Tak for svar - omend det for mig fortsat er temmelig uklart - som når du skriver:
Citat:
Jeg tror dog på følgende som en mulighed, men uden at tænke for meget over det: Alt er en del af Guds uendelige bevidsthed men, hvor virkeligt er så det skabte og alle i den ? Jeg opfatter derfor livet eksempelvis blandt andet ligesom et spil, maleri, roman, leg, film og drøm. Her er det om Gud som, at hvad skaberen udtrykker i dybden med detaljer, det handler om sig selv, hvor der på den måde er en mening med det hele. Det onde er således en egoistisk illusion, der intet har med virkeligheden at gøre for evigt.
dog tror jeg, du har fat i noget væsentligt, når du kalder "det onde": "en egoistisk illusion".

Jeg hæfter mig også ved, at du skriver: "kender jeg ikke til hele planen om min fremtid", samt dine ord:
Citat:
Jeg håber, at jeg kommer til at hjælpe folk som noget ægte på en eller anden tilsyneladende realistisk måde.
"Hatten af for dét!" smiler - og bedste ønsker for, at du når dine mål.

Du har oplevet åbenbaringer, som aktiverer dig - og jeg har kun opleveret væren som modsætning til afgrundsdyb ikke-væren - men motivationen peger vel alligevel nogenlunde for os begge frem mod: uselvisk kærlighed blinker
Jeg vil dog ikke fortie, at uselvisk kærlighed så jeg første gang udtrykt i denne (klik på "denne") Kristus Ikon (Agapó)- (klik på et af billederne) - helt udenom alle dogmer blinker

M.v.h. Arne smiler

Redigeret af Arne Thomsen (28/03/2019 18:12)
Top Svar Citer
annonce
Side 11 af 130 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 129 130 >

Seneste indlæg
Vi læser det Nye Testamente
af Thomas
27/05/2020 15:01
VÆREN - IKKE-VÆREN
af Gerth
27/05/2020 02:28
Mellemrummet
af ABC
26/05/2020 17:48
Kristnes Gudsliv - Åndsliv og SPIRITUALITET
af Thomas
26/05/2020 17:20
glad Eid
af somo
25/05/2020 23:24
Nyheder fra DR
Heftig kritik af kulturministeren på sa..
27/05/2020 14:59
Yderligere to er døde med corona
27/05/2020 14:03
Beboere i Mjølnerparken stævner staten..
27/05/2020 13:45
EU-Kommissionen vil genrejse EU-landene ..
27/05/2020 13:35
SAS fordobler antallet af flyvninger i j..
27/05/2020 13:18
Nyheder fra Religion.dk
Har religiøsitet været en evolutionær..
27/05/2020 07:29
Naiha Khiljee: Velgørenhed skal være b..
20/05/2020 06:08
Halal smelter sammen med bæredygtighed
19/05/2020 06:22
10 ting “Unorthodox” lærer os om ha..
18/05/2020 06:26
Hvad kendetegner hinduisme i dag?
16/05/2020 06:14