annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 3912318
Et andet syn 1152657
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 906158
Jesu ord 804547
Spirituel omsorg 763788
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, Gerth 6 gæster og 114 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 36 af 79 < 1 2 ... 34 35 36 37 38 ... 78 79 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27557 - 18/06/2019 12:06 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du spørger mig:
Citat:
Tror du på, at der eksisterer noget guddommeligt ? Tror du på, at der er ´ånd´ ?
Mit svar:
Jeg aner, fornemmer, formoder, at der nok er noget bag verdens væren, men at enhver beskrivelse her vil være for primitiv.
Jeg opfatter religionerne som en længsel efter dette for os mennesker totalt ufattelige "noget", og jeg vurderer, at religionernes dogmer er menneskeligt storhedsvanvid.
Jeg deler religionernes længsel, men jeg er imod religionernes dogmer og det religiøse magtmisbrug, de har ført til.

Oplevelsen af miraklet: Verdens væren føder i mig taknemmelighed, ydmyghed, begejstring og kærlighed.
At forsøge at grave i miraklets åndelige sammenhæng er for mig at spotte tilværelsen - og hvad der måtte være bag den.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27559 - 18/06/2019 14:19 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Tikka]
Gerth Online   content
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Tikka: " ved Jesu andet komme, når de udvalgte bliver hentet til himmelen."

Hej Tikka
Hvad mener du med de ord her fra dig ? Hvad og hvordan er din fortolkning af dette ? Beskriv med dine egne ord denne begivenhed, som ifølge du bogstaveligt talt fysisk konkret og/eller bare om metaforisk det åndelige i mennesker. Og hvad mener du specifikt med - At blive hentet til himlen ?
#27560 - 18/06/2019 15:23 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Gerth Online   content
godt igang
Arne viser et link, der blandet andet er om : Folkelige bevægelser er socialt brede og åbne fællesskaber, der har alternative idealer om, hvordan man burde leve og måden at samfundet derfor som en ny udvikling istedet kan indrettes. I slutningen af 1800-tallet byggede sådan noget videre på Grundtvigs overbevisning om, at Danmarks fremtid ikke afhang af staten, men af oplyste, myndige og engagerede borgere, der mobiliserede egne kræfter og ønskede at reformere samfundet fra den nederste samfundsklasse. Efterkrigstidens folkebevægelser opstod som reaktion på en ny tids udfordringer og trusler. Det gjaldt foreksempel bevægelsen mod atomkraft, miljøbevægelsen, fredsbevægelsen, organisationer for frivilligt socialt arbejde, rødstrømpebevægelsen og Folkebevægelsen mod EU. De folkelige bevægelser har arbejdet på at skabe aktive, oplyste og myndige samfundsborgere.

Arne Thomsen: " Jeg tror, der er et stort behov for inspiration her - noget der viser vej frem til ren og dyb kærlighed - til kloden - til alt levende - til medmennesker og til en selv. Jeg tror, at det rette svar kunne ændre verden. Hvem kan ´tænde gnisten´, så vi får det gjort? - gnisten, som jeg fornemmer, at alle venter på ? Altså en holdning hos enkeltpersoner, der griber om sig og bliver til en folkebevægelse, der har et logo, og som sætter sin vilje igennem. Det må vel starte med noget kommunikation. Min fornemmelse er, at tiden er ved at være moden til det."

Hej Arne
Du svarede ikke på følgende spørgsmål fra mig: Jeg er enig med dig i det. Jeg synes derfor, at ´mit´ projekt CAFE OPLYSTHED for alle forskellige både troende og ikke troende borgere, der har både en gennemtænkt beskrivelse og et positivt symbol er mega relevant og dens ideologi skal være uselvisk som således inspiration til folket ? Du har tidligere beskrevet den som et udtryk for uselvisk kærlighed. Jeg har tilmed lavet en relevant Facebook gruppe, T-Shirt og mange sedler om det til uddeling i gaderne.
#27561 - 18/06/2019 16:13 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du skriver:
Citat:
Hej Arne
Du svarede ikke på følgende spørgsmål fra mig: Jeg er enig med dig i det. Jeg synes derfor, at ´mit´ projekt CAFE OPLYSTHED for alle forskellige både troende og ikke troende borgere, der har både en gennemtænkt beskrivelse og et positivt symbol er mega relevant og dens ideologi skal være uselvisk som således inspiration til folket ? Du har tidligere beskrevet den som et udtryk for uselvisk kærlighed. Jeg har tilmed lavet en relevant Facebook gruppe, T-Shirt og mange sedler om det til uddeling i gaderne.
Mit svar:
Jeg havde - åbenbart fejlagtigt - ikke opfattet dine ord, som et spørgsmål, men vil da gerne svare:
Jeg er ikke i tvivl om, at dit projekt: CAFE OPLYSTHED har gode formål, men det står ikke rigtig klart for mig, hvad "oplystheden" går ud på.
Er det noget bestemt, du vil "prædike" - eller er det snarere nogle grundholdninger, du vil fremme - eller er det noget helt tredie?
Du nævner, at du har "en gennemtænkt beskrivelse" og "et positivt symbol".
Er du i stand til at præsentere begge dele her på Trosfrihed.dk?
Så ville det være betydeligt nemmere at svare dig - jeg er ikke så glad for at "rode rundt" på dine Facebook-sider blinker
M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27562 - 18/06/2019 16:31 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Gerth Online   content
godt igang
Der har allerede af mig og ABC her i dette forum været blevet lavet nogle andre forældede projekt versioner.

Ok, Jeg prøver at lave en ny igen her inklusiv de op til flere kulturelle debatemner og det midlertidigt i forandring konkret information.
Side 36 af 79 < 1 2 ... 34 35 36 37 38 ... 78 79 >

Seneste indlæg
OPLYSTHED
af Hanskrist
16/09/2019 22:46
Lyser på vej
af somo
16/09/2019 08:17
Mellemrummet
af RoseMarie
15/09/2019 13:08
Samtaler omkring bålet...
af ABC
14/09/2019 23:15
Gerth Drost
af ABC
11/09/2019 23:06
Nyheder fra DR
Trump vil se beviser: Men 'det ser ud ti..
17/09/2019 00:02
Spiritusbranche anbefaler forbud mod sal..
16/09/2019 23:49
47.000 straffesager samler støv hos ank..
16/09/2019 23:45
Tis, bakterier og dårlig luft: Tre mega..
16/09/2019 22:46
Historiker efter muligt fund af bombefly..
16/09/2019 22:35
Nyheder fra Religion.dk
Forskere: De første korstog var del af ..
16/09/2019 09:00
Høsten markeres med drager og månekage..
13/09/2019 11:23
Hvorfor har 45 trossamfund ikke registre..
11/09/2019 09:00
Unge sikhere: Turbandagen skal skabe dia..
11/09/2019 08:55
Muslim: Vi kan lære af imam Husseins d..
10/09/2019 07:58