annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
0 registrerede 323 gæster og 303 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 14 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26346 - 04/10/2018 10:33 Re: TRO [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Vægelsind


Ha ha LOL Tikka og vægelsind

Ja det må du da om nogen vide alt om

Du danser stadig og aner ikke hvilket ben du skal stå på.

Større vægelsind end hvad du udviser Tikka har jeg aldrig mødt.

Tvivl og usikkerhed er udmærket - bare I ikke fortvivler, det er fortvivlelsen der er problemet.

At tro, er at have et grundlag hvorpå man kan, tør og er villig til at forlade sig selv (formår at blive løs og fri af sig selv) for at leve aktivt participerende under eksistensens usikre vilkår. Det er at turde risikere.

Tro giver Mod Til Livet som Paul Tillich's psykologiske bestseller af samme navn redegør for igennem en analyse af hvordan troen har manifesteret sig, i hvilke former og typer, den har gjort sig gældende de sidste to tusinde år.

Tvivl forhindrer ikke vores mod på at være aktive kreative participerende, ja tvivl er også en sund ledsager i forbindelse vores engagement. I fortvivlelsen går vi til grunde i os selv og formår ikke gennem aktiv kreativ participation og engagement under eksistensens usikre bestemmelse at føje noget NYT aldrig set før til vores eksistens og essens (Schelling Berdyaev Tillich Sartre og HansKrist (epigenetik)).

Novellepsykologen Hønsemands kvasipsykologi - ha ha LOL fnis tihi griin

Ha en rigtig go dag folkens.

Og må I erfare TROENS = Åndens Ekstatiske karakter så I takket være den eller ham HELLIGÅNDEN formår at blive løse og fri af jer selv til at kunne deltage aktivt og kreativt i livets mange muligheder.

-0-0-0-0-

Det er en fest og stor fornøjelse at være sammen med jer på trosfrihed og interessant også. Selv Simon bidrager med noget. Fx er det lykkedes ham at få RoseMarie og Tikka viklet ind i og snøret ind i Niqab. Vidunderligt med sådan et par tildækkede tilslørede kvinder på debatten. Længe leve mandens overherredømme over kvinderne.

Nu, lige nu, i dette øjeblik opdager jeg at jeg er feminist. Og jeg må tage den kvindekamp som RoseMarie og Tikka ikke tør tage.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#26347 - 04/10/2018 11:40 Re: TRO [Re: Tikka]
Anonym
Uregistreret


Citat:
>>Hvad kaldes det - vægelsind stortchock<<


Chokket er nok ikke så stort. Du har jo på glimrende vis demonstreret at du har gennemskuet ham. At du har udeladt et par træk eller 5-6 er vist kun tegn på din form for næstekærlighed og ikke på blindhed. Manden er bl.a. lunefuld, gemen og ondskabsfuld men har en tyrkertro at han kan bortforklare alt under dække af medmenneskelighed. Han har gennem årende klædt sig totalt af i al offentlighed, så dit chok skal nok tages som fin ironi.

Du gav ham et nænsomt feedback, andre har prøvet før dig, mere eller mindre skånsomt men med samme resultat, der er totalt gennemtræk.
Top Svar Citer
#26348 - 04/10/2018 11:49 Re: TRO [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Ja, du har jo en pointe her blinker - og så alligevel tommelop - for jeg skrev jo:
Citat:
Når jeg så nu - i dette øjeblik - spørger mig selv igen - som præsten i sin tid gjorde - om jeg er "troende", så går det op for mig, at jeg nok må svare: Ja - men med den tilføjelse, at jeg ikke ved, hvad det er, dét jeg tror på - og som ligger uendeligt ud over min fatteevne blinker
Bemærk: "i dette øjeblik" tommelop det ser jeg ikke som vægelsind - snarere som udvikling eller afklaring.

Det er for mig en af de helt store kvaliteter her i Trosfrihed.dk: Det at skrive sine tanker, idéer, følelser, fornemmelser, intuitioner sætter ikke sjældent en videreudvikling i gang.
Det gør mig i godt humør.
Det er en af årsagerne til at jeg bliver ved at skrive her smiler
Hermed en hilsen til alle, der er stivnet i fastlåste standpunkter blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#26349 - 04/10/2018 13:16 Øjeblikket ... [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
ARNE:
Citat:
Bemærk: "i dette øjeblik" tommelop det ser jeg ikke som vægelsind - snarere som udvikling eller afklaring.

Da du vender tilbage til dit standpunkt fra før din erkendelsen af manglende tro, kan der vel ikke være tale om udvikling – men jeg har måske overset noget.

Hvilken udvikling eller afklaring er der tale om, der vælter din helt klare erkendelse om manglende tro og ikke mindst. Hvorfra kom erkendelsen, som du nu har skrottet?

ARNE:
Citat:
Citat:
Jeg har ikke før været opmærksom på det, men må omsider helt klart erkende, at jeg selv ikke har nogen tro.


Citat:
Når jeg så nu - i dette øjeblik - spørger mig selv igen - som præsten i sin tid gjorde - om jeg er "troende", så går det op for mig, at jeg nok må svare: Ja - men med den tilføjelse, at jeg ikke ved, hvad det er, dét jeg tror på - og som ligger uendeligt ud over min fatteevne


Citat:
Tilføjelse.
Jeg må selvfølgelig indrømme, at min svage tro på en - bag det universelle værende - kærlighed til det værende - som mange religiøse kaldet skaberværket - meget muligt kan være kun en længsel, et håb, om noget, der i virkeligheden slet ikke eksisterer, og at vi er overladt alene til de barske naturlove, som vi ikke ved hvor kommer fra - åndelig fattigdom - som hos gudsfornægterne, der jo er lige så fattige.
Men jeg mærker en fornemmelse af, at denne kærlighed eksisterer.
Hvorfor jeg gør det, det ved jeg ikke - men jeg er glad for den - fornemmelsen



ARNE:
Citat:
Hermed en hilsen til alle, der er stivnet i fastlåste standpunkter blinker

Længe leve øjeblikket der lever kærligheden, og held og lykke med troen på den ukendte gud i øjeblikket smiler

¨¨¨¨


Top Svar Citer
#26350 - 04/10/2018 14:06 Re: Øjeblikket ... [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hvad sker der

Har I drukket for meget af HELLIGÅNDEN Arne Tikka HansKrist??

men et vidunderligt skønt humør I udviser alle tre

så man skulle tro det var fredag og der var "seX-factor" i tv eller "vild med sex" - øh undskyld: "Vild med dans" i tv i aften.

Jeres gode humør varsler måske det gode efterårsvejr dmi har lovet os i weekenden.

Gregg Braden


Lige før jeg siger at jeg elsker jer allesammen, men da jeg ikke ønsker at genlæse Simons fastlåste tillærte meninger om den sag så lader jeg min halvkvædet vise stå.

-0-0-0-0-

Selv vores Tikka bibelovertroende kristne fundamentalist virker til at være i godt humør. Måske hun har givet sig selv en pause fra at forstå bibelen bogstaveligt og dermed at kunne rende rundt og slå folk i hovedet med den.


Der står skrevet der og der det og det og det er hvad vi må og skal tro blindt udenom vores kritiske forstand bare fordi det står i Bibelen. Rend mig i røven med sådan noget forbandet vrøvl der er så langt fra, så ulig, den vores lovsang med forstanden, den spontanitet og SPIRITUALITET - SPIRIT - hvidglødende Entusiasme, GUDS ÅND og "i Gud/Ånden væren" som Jesus og Paulus i deres "receptive" TROSsafgørelse (hvad vi tilslutter og dedikere vores liv til) lod sig henrykke og forrykke af.

Bibelen er alt for vigtig en bog til at vi må forstå den bogstaveligt. Det er et forfærdeligt overgreb og voldtægt på så vigtig et dokument.

-0-0-0-0-

Elsker du også mig Tikka?

HansKrist vil du have mig til at træde ud af Simons Orden, og fx smide den niqab Simon har viklet og snøret mig ind i?

Ja Tikka og ta din søster nonne RoseMarie med i samme emancipation.

Simon og Bjørn må lære at stå på egne ben.

Vi er meget tæt på den dag hvor alle frit kan tale (drøfte og debattere) med alle udenom Simon og Bjørn's Orden.

En Orden der aldrig var blevet til noget, havde set dagens lys, hvis ikke nogen havde været så masochistiske underkastelseslystige og villige, liderlige (husk der var også mænd der gik ind under denne Orden) at de var gået ind under denne dumme idiotiske ORDEN, dagsorden, dødfødt fra starten fordi den var ondskabsfuld og ville undertrykke folk på friheden til at mene og drøfte hvad de ville.

Træd ud i friheden I to nonner og søstre. Og vi får se om ikke nok Simon og Bjørn på sidelinjen overlever at vi frit kan gå rundt og snakke med, tale og drøfte og debattere med hvem vi har lyst og at vi endda må tale om, og drøfte og debattere hvad vi har lyst til at debattere. Uden at to skinsyge gamle mænd bliver tossede og går ud af deres gode skind fordi stedet nu ikke ligner videnskab.dk og nu ikke har de samme meninger som den kulturradikale avis Simone og hans far har læst som bibelfundamentalister læser bibelen.

Men måske stedets udvikling er en anden og måske stedet slet ikke har forudsætningerne til at komme til at ligne videnskab.dk eller information og Politiken for mange år siden.

Vi er ikke ringere, vi er blot anderledes og har nogle andre forudsætninger

På mange områder er vi langt foran de aspirationer bamse og Simone havde for stedet her der gjorde at de jagtede alt og alle der ikke faldt i deres smag. Godt vi havde Kræn-p og vores moderator
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 14 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 13 14 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Luftalarmer mange steder i Ukraine i nat..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Nyheder fra Religion.dk