annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15673949
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381190
Et andet syn 1990892
Jesu ord 1522914
Åndelig Føde 1520987
Galleri
To verdener så forskellige
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist ,(1 usynlig), 202 gæster og 171 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 23 af 31 < 1 2 ... 21 22 23 24 25 ... 30 31 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26184 - 15/09/2018 16:59 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1897
Indsendt af: Arne Thomsen
Hej Tikka.

Det ser for mig ud som om, du overser, at det jo ikke er mig, der er irriteret blinker

Jamen sådan ser jeg det. smiler

Der er jo kun dig og Hanskrist der er irriteret - og Hanskrist er tilmed vred.

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#26185 - 15/09/2018 18:03 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7192
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Hvis du har det bedst med at tro, at jeg er irriteret, så for mig værsgo smiler
Du har da også lidt ret, for tidligere blev jeg faktisk irriteret - men nu er dét forvundet og erstattet af psykologisk - dog ikke psykiatrisk - nysgerrighed - samtidig med at jeg også er blevet nysgerrig efter at lære mine egne "skyggesider" at kende.
Som du nok har set, ligger den slags jo udenfor bevidstheden blinker

M.v.h. Arne smiler

P.S.: Undrer mig stadig over, at du vil/ville have denne tråd udraderet.
Top Svar Citer
#26187 - 15/09/2018 18:28 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Ønsker man en bedre verden, må man starte med sig selv."

- Nu lyder du akkurat som lægprædikanten, der netop tror, at han ved at indbilde den omkringværende verden hans kærlighed, løser alverdens problemer.
Kærlighed løser stadigvæk ingen problemer, men du ka' jo starte med at elske lægprædikanten på vaskeægte Thomsen-manér, det vil gutten sikkert sætte pris på..;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#26188 - 15/09/2018 18:59 Re: Skuespillet... [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej igen Api..

"Ligeledes ser det ud til at den intuitive kommunikator skal tilbede uvidenheden og have en negativ indstilling til alle andres meninger, hvis man skal bedømme denne kommunikationsform ud fra, hvad der opleves på dette forum."

- Et bette fjumsehoved, jep – sikkert resultatet af ”coaching” i Ron’s applepie, hvor den stakkels hr. kristus, anbragt udenfor fremmedordbogen og i al uvidenhed, ka’ få lov til at sidde dér og vente på bare en smule logisk konsistens.
Tanken har ind imellem strejfet mig, når selvbedragets konstruktion så åbenlyst vaklede, at visse sammenfald med Hannah Greens »dans på roser« næsten synes åbenbare – Joanne Greenberg udgav i 1964 under pseudonymet den virkelig betagende selvbiografiske roman I never promised you a rosegarden, hvor en indre konstrueret verden desperat beskyttes mod den farefulde ydre verden. Et værk der uden sammenligning med sygdomsbilledet, langt overgår Ron’s science fiction- og kristusunivers i menneskelig psykologisk tænksomhed og intelligens, hvor virkeligheden med sætninger som »livet er ingen dans på roser« netop må besvares med sætninger som »intet menneske fra fødslen kan loves et liv i kun fred og lykke«, idet meget af livet akkurat består af udfordringer, i særdeleshed hvis man slider med en sygdom som den hovedpersonen Deborah i romanen slås med. At der findes behandling, hvor selvopslidende kampe mod sig selv med udsigten til ”en kompromispræget tilpasning til og accept af virkeligheden”, som Finn Jørgensen skr. i forordet er klart erkendt, men det synes at være nøjagtig samme erkendelse man savner at se hos det folk, der vil gøre vores verden en bjørnetjeneste ved at erstatte virkeligheden med en fortids religiøse fantasiverden.

Det var en vigtig og betydende bog for mange mennesker tilbage i 70’erne, måske fordi Joanne Greenberg lærte alle noget om livet levet/oplevet under så svære livsbetingelser, hvor virkeligheden altid ender med at gå af med sejren, uanset om man vælger at foreholde sig til den eller ej.
Stillet heroverfor kan alverdens kristus-lægprædikanter nok så frenetisk hævde, at de skam befinder sig i ”åndelig kontakt” med en anden mere oprindelig virkelighed, der er så skøn at de ligefrem må bruge deres levetid på at synge trosbekendelser derom, men de synger uanset disse trosbekendelser i samme omgivende virkelighed som alle andre, og må til slut erkende at også de er underlagt den fælles virkelighed, som de passende ku’ fremvise lidt evne til at forholde sig til, idet det nu engang er indretningen af denne virkelighed det påhviler os at skabe anstændighed i. I sidste ende må vi jo erkende vores egen forgængelighed, hvor ubehageligt det end må være, dvs. hvis man da ikke forlængst er faret vild i religiøse science fiction-universer og gamle bibler, hvilket er hvad vi stadig synes at konfronteres med fra samme lille kristusregime. Ak ja, der er en del der med rette burde være smidt i papirkurven - den store..;)

mvh
Simon.


Redigeret af Simon (15/09/2018 19:04)
Top Svar Citer
#26189 - 15/09/2018 19:38 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Simon]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1897
Indsendt af: Simon
"Ønsker man en bedre verden, må man starte med sig selv."

- Nu lyder du akkurat som lægprædikanten, der netop tror, at han ved at indbilde den omkringværende verden hans kærlighed, løser alverdens problemer.
Kærlighed løser stadigvæk ingen problemer, men du ka' jo starte med at elske lægprædikanten på vaskeægte Thomsen-manér, det vil gutten sikkert sætte pris på..;)


Jeg kan garantere, at kærligheden kan løse problemer.

Kærligheden er det største - og fredsskabende, både i indre univers man da også i mødet med medmennesket …

… men man kan jo selvfølgeligt vælge at slippe den indre svinehund fri, hvis ens samvittighed tillader det eller man ikke kender kærligheden.

¨¨¨¨
Top Svar Citer
annonce
Side 23 af 31 < 1 2 ... 21 22 23 24 25 ... 30 31 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
23/04/2024 08:15
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
22/04/2024 22:41
Vigtige præciseringer
af Anonym
22/04/2024 16:51
FEJL VED TRÅDENS OVERSKRIFT?...
af Anonym
22/04/2024 16:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Arne Thomsen
21/04/2024 22:10
Nyheder fra DR
Dansk minister håber, at britisk Rwanda..
23/04/2024 09:07
Overgravet kabel giver forsinkelser og t..
23/04/2024 08:56
Nedlægger arbejdet på andendagen: Milj..
23/04/2024 08:29
Beboere må kun pakke håndbagage, når ..
23/04/2024 08:11
Minister inviterer kendte forfattere ind..
23/04/2024 08:04
Nyheder fra Religion.dk