annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 104 af 130 < 1 2 ... 102 103 104 105 106 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25915 - 20/08/2018 20:26 Re: Kristus-Ordet [Re: ABC]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej ABC..

Går da fint med at tale om tingene, forøvrigt en sjov lille historie, jeres Norgestur - der er skam mange måder at se verden på, og personalet var tydeligvis venligt indstillet overfor genkendelige drengestreger, netop som det bør være..;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#25922 - 21/08/2018 14:06 Re: Kristus-Ordet [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Jeg har læst din beretning og glæder mig over, at du havde mod til den.

Jeg hæfter mig ved dine ord:
Citat:
Nu har jeg så omsider åbnet mig op og kan tale med en om alt det som går mig på. Det har jeg ikke rigtigt kunnet tidligere. Har bare bearbejdet tingene selv.
Dét - tror jeg - er vejen, du har fundet og muliggjort, til at få det bedre.

Bedste ønsker for dig - og med venlig hilsen

Arne smiler
Top Svar Citer
#25933 - 22/08/2018 12:01 Re: Kristus-Ordet [Re: ABC]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
P.s.:

”Det er meget svært for mig at fortælle jer om hele mit liv. Som sådan er det en lang historie og alt er ikke lige rart at tale om - har begået nogle dumheder gennem tiderne. For mig handler det bare om at komme videre med mit liv.”

- Det skal du bestemt heller ikke. Privatlivet hører vennekredsen til, og skal ikke misbruges som underholdning af ukendte mennesker.
Men det var godt at se du har prof. støtte i baggrunden, et vægtigt grundlag mere betydelig end alverdens mumbo-jumbo-illusioner indenfor den religiøse popverden. En anden bemærkelsesværdig ting er jo dit humør, der lader en ane solen i stemmen, ret vigtigt, sku’ jeg mene...;)

mvh & held og lykke
Simon
Top Svar Citer
#25938 - 23/08/2018 13:17 Re: Kristus-Ordet [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
P.s.:

”Atter en tydelig demonstration af den/de højt besungne ekstra dimensioner religiøse skulle besidde, er dunkle skygger i deres eget sind. I stedet for at tage kampen op med livets realiteter, tilsløres egen uformåenhed med tro og mystik ...
Ønsketænkning bliver derved et faktum og endeløse banaliteter bliver 'dyb' konversation a la Arnes mantra "hvis alle bare gør som jeg siger, bliver alle mennesker gode og verden et paradis (guds rige på jord), det er da så nemt".
At Arne (af alle) skulle forsøge sig med Platon ... godt mit tastatur er beskyttet ... ;)”

- Netop livets realiteter var ligefrem et aristotelisk udgangspunkt, hvor fagområder langsomt udsprang som eksakte arbejdsområder hatten Filosofi vanskeligt ku’ frembyde. Også dengang blev filosofien vel misbrugt af overtroiske mennesker der mente, at den velnok ku’ være deres særlige religion en fin lille stuepige, så at se en troende der i dag ikke er kommet et hak videre, er næppe noget særsyn, jamen herregud da, hva’ er vel skide 2500 års mere specifikke beskrivelser, mod troende forfædres fordunklinger præsenteret som følsom religion? ;)
Det er så banalt som det næsten ka’ blie, men er der noget der virkelig irriterer lægprædikanter indenfor div. sekter, så er det oplevelsen af at videnskaber overalt end ikke skeler til deres overfølsomhed overfor nødvendig kritik. Det blev vel hurtigt manges indtryk allerede på KD’s ”jesusportal”, at disse følsomme kreationister nærmest var ved at gå i spåner over den kendsgerning, at viden fremdeles skabtes overalt og ikke kunne bruge deres ”dunkle skygger” til noget som helst.
I dag er situationen heldigvis en anden end for bare et par hundrede år siden, hvor fremskridtsivrige mennesker overalt sattes i skammekrogen af ”følsomme brødre” der nøjagtig som tilfældet set her, rejste sig røde i hodet af indforstået indignation med krav om straks at blive respekteret. I guder, hvor den tids fornuftige mænd og koner havde det svært med tidens fromsemænd, der med biwlen i hånden påberåbte sig øjeblikkelig opmærksomhed. Nu har de så fået det lidt sværere, og synes på det nærmest at bruge det meste af levetiden på at erobre lidt opmærksomhed ved at blande gamle filosoffer sammen med kreationisme gennem wikipedialæsning. De mere afklarede troende tillægger dem næppe nogen betydning, de ved så udmærket at tro er tro, og har det fint med det.

Jeg har en gammel ven, hvis bedste ven er Platon; hun underviser i ham med stor entusiasme, og netop den slags forelæsere vækker gnister til live mellem tilhører. Så det er ikke fordi interessen for de gamle grækere helt er forsvundet, man læser bare på en anden måde og udfra et andet grundlag – man ska’ gøre karriere og den skal batte økonomisk! I praksis er filosofien havnet hvor den fødtes, folk må tværfagligt samle sammen til kreditforeningen, værre må det dog stå til hos lægprædikanterne..;)

Bedste hilsner
Simon


Redigeret af Simon (23/08/2018 13:19)
Top Svar Citer
#26182 - 15/09/2018 13:12 Re: Lidt strøtanker ... [Re: Hanskrist]
Thomas
Uregistreret

Kære Hanskrist

Du skriver andetsteds:

Citat:
Thomas er mig en positiv overraskelse og også lidt gådefuld for mig. Men jeg er misundelig over at hans intellektuelle kræfter og formåen såvidt N T Wright


Jeg må indrømme min nysgerrighed. Hvorfor finder du mig gådefuld, og hvordan er jeg en positiv overraskelse?

Tak for ordene i øvrigt!

Du behøver ikke at være misundelig. Jeg tror, at også du vil kunne fordybe dig i, hvad jeg fordyber mig i. Faktisk vil det være mig en glæde, hvis vi kan fordybe os sammen.

Kh Thomas
Top Svar Citer
annonce
Side 104 af 130 < 1 2 ... 102 103 104 105 106 ... 129 130 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk