annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26023 - 03/09/2018 10:06 Re: Skæbne og tro [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Jeg kom i tanker om:
Har du stærke fysiske smerter, så er der hjælp at få.
Har du stærke psykiske smerter, så er der også hjælp at få.
Har du ikke dette, så er det vel værd at overveje, om du kan få noget godt ud af din aktuelle eksistens.

Er du sikker på, at du har udtømt alle muligheder?
Eller er situationen den, at du stiller krav, som ikke kan opfyldes?
I så fald er du sikker på, at dine krav er rimelige?

Blot nogle tanker om din situation, som jeg har forstået den trist

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#26028 - 03/09/2018 15:02 Re: Skæbne og tro [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Arne

Jeg tænkte nu mere på andre legemer end mit eget. Mit legemes tilstand (lungekapacitet på 62%) er vist min egen skyld. Manglende motion og for mange smøger. Det kan jeg stadigvæk nå at rette lidt op på. Alle mister dog lungekapacitet med alderen siger lægen. Så min anbefaling til andre er...bliv ved med at dyrke motion og skær evt. ned på smøgerne. Ingen grund til at begå de samme dumheder som mig. For 17 år siden løb jeg 12 km af gangen...nu kan jeg måske løbe 300 meter ler men jeg har heller ikke lavet noget videre de sidste 17 år. Havde jeg holdt tingene ved lige, så havde jeg måske ligget på 90-95%.

Når jeg desuden skal afgøre sådanne ting som vi snakker om, så spørger jeg mig selv, om jeg ville fødes som en grøntsag? Fuldstændigt handicappet. Og der må jeg bare sige nej tak. Det har jeg ingen interesse i. Så hellere forblive i intetheden. Altså ikke være til. Det eneste som kan få mig til at sige okay er, at jeg en dag får et velfungerende legeme. Ellers er jeg jo bare med i et show som ikke har min interesse at være med i. Der er selvfølgelig værre skæbner end dette...10 års tortur. Hvis du kan sige ja til disse skæbner, så kan vi begynde at snakke om tingene, men er du ikke villig til at leve disse liv selv, så mangler der noget i din argumentation. Det er nemt at sige...lad os fortsætte...men vil du fortsætte, hvis jeg giver dig disse liv at leve? Mon ikke du så ville stoppe op og genoverveje det hele? Skal vi fortsætte? Ender det hele med tilintetgørelse? Hvorfor udskyde tingene? Bliver det ikke på bekostning af en masse mennesker? Hvordan gribe tingene an? Du vil gerne bestemme over dit eget liv, men kan du undvære alle os andre? Hvis vi tager dødspillen, så bliver du alene tilbage, og så er der vel ikke meget ved at leve? Hvorfor skulle vi tage hensyn til dig? Tog du hensyn til mig, da du sagde...lad os sætte et barn i verden...og jeg så fik et grøntsagslegeme? Det er fint at du vil gamble med dit eget liv, men andres liv har du da ikke lov til at gamble med? Hvorfor skulle vi sige ja til at blive født? Hvor mange vil komme til at fortryde dette ja? Mangler vi ikke at gennemtænke tingene? Vi kan jo ikke sortere alle dem fra som siger nej...er det ikke et problem? Skal der ikke være enighed? Hvordan overbevise alle om at sige ja? For det vil du vel gerne have alle til at sige?

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#26029 - 03/09/2018 16:52 Re: Skæbne og tro [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Lad mig lige slå fast, at jeg ikke vil bestemme over andres liv - og heller ikke vil have andre til at bestemme over mit liv.

Jeg anerkender, at livet kan være så uudholdeligt, at det kan være bedst at skippe det.
Det er der en læge i dag, her i Danmark, der får dom for at have rådgivet om, og jeg mener, han skal frifindes.

Hvis du vælger det samme, at ophøre din tilværelse, mener jeg, det bør være din gode ret, jeg har blot foreslået dig nogle grundige overvejelser forinden.

Jeg kan ikke se, hvordan du kan få alle andre end mig med på at følge dit valg om udslettelse, så det ser jeg som en urealistisk fantasi.

Bestem du over dit liv - og lad alle andre have samme rettighed - det er min holdning.

Du skriver et sted:
Citat:
Hvorfor skulle vi sige ja til at blive født?
Det er - for mig at se - et absurd spørgsmål, for du har - efter min mening - hverken fået mulighed for at sige Ja eller Nej.

Bedste ønsker - og v.h. Arne trist
Top Svar Citer
#26043 - 04/09/2018 14:43 Re: Skæbne og tro [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Arne

Hvorfor ikke tage tingene fra begyndelsen?

Vi har en masse børn som skal fødes på jorden. De kan ikke så godt udtale sig om noget, så vi må tale om tingene på deres vegne. Altså sætte os i deres sted. Har de nogen interesse i grøntsagslegemer? Eller 10 års tortur? Kan du overbevise mig om at sige ja? Hvorfor skulle jeg sige ja? Hvad hvis jeg siger nej? Vil du så stadigvæk sætte mig i verden?

Hvordan kan vi lade være med at bestemme over andres liv? Gør vi ikke det hele tiden? Når vi ikke trykker på den røde knap, så bestemmer vi jo at folk skal igennem tortur og alt sådan noget.

Lever du i en urealistisk verden?

Hvor meget kan jeg bestemme, hvis jeg bliver kidnappet, tortureret og halshugget? Jeg kan jo ikke bare sige...hov, hov...Arne har en holdning om at det må du ikke gøre blinker

Hvorfor ikke trykke på den røde knap?

Måske skulle der indføres et nyt fag i skolen - den røde samtale ler

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#26044 - 04/09/2018 16:47 Re: Skæbne og tro [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Hvad er det for en leg, du leger?
Du har jo ikke nogen "rød knap".
Der er jo ikke nogen "rød knap".

Du har som alle os andre fået tilbudt en tilværelse.
Hvis du ikke vi have den, kan du "stå af".

Men jeg synes ikke om, at du vil være massemorder ved at afgøre noget på andres vegne - og hvis du forsøger det, skal du pacificeres.

Det er min - og også samfundets - holdning til dig.

Samfundet idømmer dig dog ikke dødsstraf efter fuldbyrdet selvmord blinker

Hvor er din talnemmelighed for, at du overhovedet har fået lov at eksistere?

M.v.h. Arne cool
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk