annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 323 gæster og 303 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 462 af 603 < 1 2 ... 460 461 462 463 464 ... 602 603 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25999 - 31/08/2018 12:50 Re: Poetisk fryd.. [Re: Simon]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Der er hverken hoved og hale i hvad du skriver

overhovedet ikke det der ligner samtale og debat

Du kører bevidstløs derudad med dit kunstige opstyltede sprog, sproglige stil,

kun stil, tømt for saglighed substans og objektivitet. Sandheden er du fuldstændig ligeglad med, da din stil, din tillærte opstyltede sprog bare skal luftes for enhver pris

Du spiller smart og gemmer dig. Ikke bare for os andre gemmer du dig så vi ikke kan møde dig på en ordentlig måde, menneskelig ordentlig måde, du gemmer dig også for mødet med dig selv.

Dette er så hvad det er. Men at du bruger løgne og konstant er optaget af at intimidere og ringeagte og latterliggøre andre gør at du fremstår som et ynkeligt ondt og ensomt menneske. Hvor må du et og andet sted være ensom sådan som du skruer og trænger dig selv op i en krog.

-0-0-0-0-

Hans hvad tror du bliver resultatet, hvad tror du at du får ud af at fortælle Simon et par sandheder? Tror du det har den ønskede virkning?

Nej

Men jeg gør det for min egen samvittigheds skyld.

Jeg vil ikke stiltiende se på.

Nøjagtig som jeg gjorde i skolen, hvor vi var tre klasser der havde idræt sammen. Jeg gik i femte klasse og to alfahanner fra syvende klasse overfaldt (mobbede) konstant en fra min femte klasse.

Jeg husker stadig hvordan det blev mig for meget og jeg satte mig selv på spil ved at åbne min mund og sige min mening hårdt og brutalt mens jeg fysisk stillede mig op overfor de to alfahanner fra syvende klasse. Jeg vidste dette kun kunne betyde to ting, enten fik jeg tæsk eller også vandt jeg og mobningen ville ophøre for al fremtid. Jeg vandt og den ene af de to alfahanner har været min ven lige siden og han siger han aldrig nogensinde vil glemme den episode.

Nu spørger jeg så mig selv om jeg har turdet dette moralske mod ofte nok i mit liv?

Nej det har jeg desværre ikke. Ham fra femte klasse var kendt for sit moralske mod konstant i skolegården. Men siden har jeg desværre haft en tendens til at svigte at vise mine værdier og normer for hvad jeg finder for god opførsel blandt mennesker.

Men altså jeg gider ikke stiltiende at se på Simons dårlige opførsel. Ikke at Arne ikke kan klare sig overfor Simon, men fordi det irriterer mig konstant at skulle møde Simons løgnagtige beskrivelser og karakteristik af personer og hvad der er gået for sig her på trosfrihed. Idioten er ihvertfald den sidste af alle der har det menneskelige moralske format til at beskrive andre og hvad der er foregået gennem tiderne på trosfrihed.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#26001 - 01/09/2018 11:10 Re: Poetisk fryd.. [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.

Jeg er jo ikke uenig med dig angående Simon, men det kunne vel være en idé at lade tråden Poetisk fryd være i fred - og fryd blinker - og så i stedet oprette en ny tråd om usympatiske personer.

Måske en tråd, der ud over at være afløb for irritation, også kunne "grave et spadestik dybere" - ved f.eks. at se nærmere på - med næstekærlige øjne - hvad der driver nogle til usympatisk opførsel blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#26011 - 02/09/2018 22:38 Usympatisk forslag [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Indsendt af: Arne Thomsen
Hej Hanskrist.

Jeg er jo ikke uenig med dig angående Simon, men det kunne vel være en idé at lade tråden Poetisk fryd være i fred - og fryd blinker - og så i stedet oprette en ny tråd om usympatiske personer.

Måske en tråd, der ud over at være afløb for irritation, også kunne "grave et spadestik dybere" - ved f.eks. at se nærmere på - med næstekærlige øjne - hvad der driver nogle til usympatisk opførsel blinker

M.v.h. Arne smiler

En rigtig dårlig idé, syntes jeg - og da især når du vil elske alt og alle.

Hvis din irritation er et problem, er det vel årsagen til dette, der skal kigges på.

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#26014 - 02/09/2018 23:19 Re: Poetisk fryd.. [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Du er "ude med riven" her til aften, ser det ud til - for mig blinker

Du skriver
Citat:
En rigtig dårlig idé, syntes jeg - og da især når du vil elske alt og alle.

Hvis din irritation er et problem, er det vel årsagen til dette, der skal kigges på.
men du overser, synes jeg, at "næstekærlige øjne" vil gøre netop dét, du foreslår - søge at forstå det irriterende blinker

M.v.h. Arne smiler


Redigeret af Arne Thomsen (02/09/2018 23:19)
Top Svar Citer
#26016 - 02/09/2018 23:49 Re: Poetisk fryd.. [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Indsendt af: Arne Thomsen
Hej Tikka.

Du er "ude med riven" her til aften, ser det ud til - for mig blinker

Du skriver
Citat:
En rigtig dårlig idé, syntes jeg - og da især når du vil elske alt og alle.

Hvis din irritation er et problem, er det vel årsagen til dette, der skal kigges på.
men du overser, synes jeg, at "næstekærlige øjne" vil gøre netop dét, du foreslår - søge at forstå det irriterende blinker

De næstekærlige øjne ser ikke medmennesket som usympatisk.

Man skal agte medmennesket højere end sig selv for at kunne vise kærlighed.

¨¨¨¨

Top Svar Citer
annonce
Side 462 af 603 < 1 2 ... 460 461 462 463 464 ... 602 603 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Nyheder fra Religion.dk