annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Poetisk fryd..

Der er hverken hoved og hale i hvad du skriver

overhovedet ikke det der ligner samtale og debat

Du kører bevidstløs derudad med dit kunstige opstyltede sprog, sproglige stil,

kun stil, tømt for saglighed substans og objektivitet. Sandheden er du fuldstændig ligeglad med, da din stil, din tillærte opstyltede sprog bare skal luftes for enhver pris

Du spiller smart og gemmer dig. Ikke bare for os andre gemmer du dig så vi ikke kan møde dig på en ordentlig måde, menneskelig ordentlig måde, du gemmer dig også for mødet med dig selv.

Dette er så hvad det er. Men at du bruger løgne og konstant er optaget af at intimidere og ringeagte og latterliggøre andre gør at du fremstår som et ynkeligt ondt og ensomt menneske. Hvor må du et og andet sted være ensom sådan som du skruer og trænger dig selv op i en krog.

-0-0-0-0-

Hans hvad tror du bliver resultatet, hvad tror du at du får ud af at fortælle Simon et par sandheder? Tror du det har den ønskede virkning?

Nej

Men jeg gør det for min egen samvittigheds skyld.

Jeg vil ikke stiltiende se på.

Nøjagtig som jeg gjorde i skolen, hvor vi var tre klasser der havde idræt sammen. Jeg gik i femte klasse og to alfahanner fra syvende klasse overfaldt (mobbede) konstant en fra min femte klasse.

Jeg husker stadig hvordan det blev mig for meget og jeg satte mig selv på spil ved at åbne min mund og sige min mening hårdt og brutalt mens jeg fysisk stillede mig op overfor de to alfahanner fra syvende klasse. Jeg vidste dette kun kunne betyde to ting, enten fik jeg tæsk eller også vandt jeg og mobningen ville ophøre for al fremtid. Jeg vandt og den ene af de to alfahanner har været min ven lige siden og han siger han aldrig nogensinde vil glemme den episode.

Nu spørger jeg så mig selv om jeg har turdet dette moralske mod ofte nok i mit liv?

Nej det har jeg desværre ikke. Ham fra femte klasse var kendt for sit moralske mod konstant i skolegården. Men siden har jeg desværre haft en tendens til at svigte at vise mine værdier og normer for hvad jeg finder for god opførsel blandt mennesker.

Men altså jeg gider ikke stiltiende at se på Simons dårlige opførsel. Ikke at Arne ikke kan klare sig overfor Simon, men fordi det irriterer mig konstant at skulle møde Simons løgnagtige beskrivelser og karakteristik af personer og hvad der er gået for sig her på trosfrihed. Idioten er ihvertfald den sidste af alle der har det menneskelige moralske format til at beskrive andre og hvad der er foregået gennem tiderne på trosfrihed.
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk